Nierfalen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nierfalen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 11:05

Er zitten hier nogal wat mensen met honden... Ook mensen ervaring met nierfalen?
Vorige week is dmv bloedonderzoek aangetoond dat mij. Oudste hond (wordt 15 in mei) het aan haar nieren heeft. Het urea gehalte in haar bloed was 14 (normaal 2,9/9.6).
We hebben speciaal voer mee gekregen (Royal canin renal) en over twee maanden moet ze weer bloedonderzoek.
Ze zit nu een week aan dit voer, wat ze slecht eet trouwens, maar ipv dat ze aangekomen is, is ze weer een halve kilo afgevallen. Ze weegt nu nog 7,5 kilo (boerenfox).
Ze toont verder niet ziek, heeft nog regelmatig een gekke bui, etc.
Ik weet dat dit het begin van het einde is, maar if ik nu in dagen, weken of maanden moet denken.... Geen idee....

Iemand hier ervaring mee?

R00s

Re: Nierfalen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:12

Jep ik had al een keer in je topic gereageerd. Onze berner werd oppeens heel ziek en at niet meer en viel af na onderzoeken bleek dat ze nierfalen had. Ureum en crea zat ook heel hoog, ze moest bijd e dierenarts blijven om de nieren te laten spoelen om het omlaag te krijgen want de waardes waren gevaarlijk hoog. De waardes waren lichtelijk gedaald na het spoelen en toen begon de ellende bij ons pas. We kregen speciaal voer mee(dat had jij volgens mij ook) maar onze dame moest het niet hebben we hebben toen stad en land afgezocht naar haar normale voer in speciale voer wat ze uiteindelijk weer is gaan eten.

Het advies van onze dierenarts was om het gewoon te proberen met dit voer en er nog wat van te maken, het is heel slecht in te schatten hoelang ze ermee kunnen leven. Mijn hond heeft in april 2012 de dioagnose gehad en is sinds september 2012 echt hard achteruit gegaan ze wilde niks meer eten, mijn moeder en ik hebben pannekoeken gebakken vless klaar gemaakt om haar toch een beetje te laten eten. Uiteindelijk was het gewoon op, beestje woog nog 30 kilo en energie was op. In oktober hebben we haar in laten slapen.

De tijd tussen de diagnose en september waren wel hele goede maanden nog voor haar ze kon nog heel veel en we hebben gewoon wandelingen met haar gemaakt en haar laten zwemmen en gewoon genieten. Ik zeg niet dat eht ook zo gaat emt jou hond natuurlijk, maar dit is ons verhaal :) Ik hoop dat je hond nog lang mee gaat!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:22

Je hebt van Renal ook blikvoer misschien dat ze het gemengd wil eten? Dat gaven wij wel eens als tip. Nu weet ik niet of de RC dat in NL ook verkoopt. Ik zit in Duitsland. Maar dat weet je dierenarts wel.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:26

Je kan trouwens ook rustig eiwit arme producten geven, wij gaven onze hond altijd witte sneden brood vond ze heerlijk en ging er goed in. Ook rijst ging prima met wat groente bouilon. :)