Linea schreef:Hoe reageert hij eigenlijk andersom, als jij zonder je vriend weg wilt gaan?
Dan staan ze gelijk aan mijn voeten eigenlijk. Ze hangen ook meer aan mij hoor, ik geef ze ook altijd eten en heb de trainingen gedaan dus op zich is dat wel logisch. Sam heeft dit gedrag ook nooit vertoond, sinds een week of twee pas... Volgens mijn vriend heeft ie het gewoon koud
dierenfan schreef:Als het echt niet willen is dan zou de hond gewoon mee gaan met mij tenzij het een oudje is bijv. of een hond die makkelijk die wandeling over kan slaan. Mijn boxer wil namelijk soms ook niet mee maar 2 uur nadien moet hij dan toch uit vind hij zelf (zal ook wel moeten) dus die laat ik gewoon niet meer thuis hij gaat maar mee.
Echter komt het doordat hij ergens pijn heeft bijv. dan zou ik hem zeker thuis laten, met de andere hond gaan wandelen en bij thuis komst hem even laten plassen ergens dichtbij. Mijn boxer heeft spondylose en als hij daar last van heeft en niet mee wil gaan wandelen dan ga ik met mijn andere hond lekker wandelen, spelletjes doen, trainen enz. zodat die lichamelijk en geestelijk goed moe is en daarna laat ik mijn boxer even plassen aan de overkant. Is zijn blaas leeg en dan is het verder goed.
Hij kan op zich wel een wandeling overslaan, ik hoor hem daarna ook niet dat hij alsnog naar buiten wil ( hij ligt veel te lekker
) Echt oud is hij ook niet, meer beginnend senior
, het is een klein hondje en word in mei 9 jaar. Hij gedraagt zich zelfs jonger dan Moos en die is drie jaar jonger. Hij vind het ook echt reuzeleuk in het bos. Hij loopt altijd los nu ( dat kon bij ons oude huis niet) en loopt echt als een blije rakker rond te stuiteren. Ach, misschien is hij gewoon verwend... Bij mijn vriend zit hij vast dus misschien wil hij alleen nog maar los en anders niet
Hij is er slim genoeg voor
Wel sneu voor je boxer trouwens
Nou ja, ik bekijk het per keer wel. Als ie echt, echt, echt niet wil dan laat ik hem denk ik gewoon thuis bij mij blijven maar ik vind het gewoon raar. Ik heb echt een beetje het gevoel dat hij het niet leuk genoeg meer vind om met mijn vriend mee te gaan