Hoe een kater weghouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Hoe een kater weghouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 20:03

Er loopt hier al een aantal dagen een kater rond, van wie die is.. geen idee.
Maar hij valt onze dames constant lastig. Ze zijn beide gesterilliseerd, dus er kan niets gebeuren. Maar hij wil steeds op ze 'rijden' en de dames willen dit niet.

Nu zag ik hem net de schuur uitrennen en alles stinkt alweer naar kattenpis. Hij pist overal tegen op,... nu net nog tegen de emmers waarmee ik binnen schoonmaak.

De dames hier doen dit niet, is echt van hem.

We hebben twee buitenkatten die nu ook binnen zitten 's avonds. Ze doen alles netjes buiten de schuur in de tuin op één plek. Ze kunnen de schuur ook gewoon in en uit lopen.

Hoe houd ik die kater weg? Heb er al een paar keer naar geschreeuwd... dan rent die weg.. maar als ik wegga komt die gewoon weer terug.

finnens

Re: Hoe een kater weghouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:05

als je een hond hebt de hond loslaten, dat doen wij altijd. dan zijn ze zo weg :+

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 20:07

Dat heb ik ooit al eens gedaan ja.. toen ik nog één hond had. Was een paar jaar geleden.
Maar die kater wilde op een muur springen maar sprong mis. Kwam toen weer op de grond terecht en ging toen in de aanval. Resultaat.. hele neus van mijn hondje opengekrabd.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:08

Hebben wij hier ook gehad, en hoe gemeen het ook is, na een emmer water over hem heen heb ik hem nooit meer in onze tuin gezien. Sproeide ook alles onder

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:09

emmer water of tuinslang wil ook wel goed helpen ja!
wij hebben hier elk jaar rond het voorjaar ook zo'n 5 katers rondlopen, van de buren.. }>

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:10

Waterpistool!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 20:13

Ik ga sowieso eens kijken van wie die is,... het water zal ik eens proberen! :P

Ik weet eigenlijk niet of de kattentijd nu al aangebroken is? We hebben wel eens last van katers, maar meestal zijn die na een paar dagen al weer weg. Deze is nu al heel lang hier aan het irriteren. Heb al op amivedi gekeken of iemand hem mist. Hij steelt namelijk ook brokken en voer hier. Voer momenteel de katten nu binnen zodat die niets kan meepikken.

Vindt het alleen heel vervelend voor mijn katten.. ze zijn namelijk al rond de 15 jaar oud en willen niet verkracht worden door een kater :P.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:30

hier heb ik een kater in een bench in de schuur gehouden (de hele nacht) na de zoveelste keer dat hij alles onder gesproeid had. De eigenaar mistte hem de volgende dag al want via amivedi werden wij toen gebeld (had hem netjes aangegeven).

Heb die mensen toen gevraagd hem te laten helpen wat ze niet wilden doen dat was te duur. Omdat de kat ook graatmager was en vervilt (langhaar) is het toen via de dierenpolitie gegaan en uiteindelijk kaal geschoren omdat ze moesten van de DP (niet gecastreerd toen) en daarna dood gereden aan de rijksweg..........

Mijn idee was ze nog 2 maanden te geven en anders hem weer vangen en de volgende ochtend te laten castreren bij de DA. Dat zou goedkoper uit komen dan alles blijven schoon maken en weg gooien want die geur is afschuwelijk!!!

Als men zo nodig zijn/haar kater niet wil laten helpen dan kan mij dat niets schelen. Echter als die kater steeds maar weer alles onderzeikt buiten, voordeur, in de grote schuur (heeft open hek), tuinmeubelen enz. alleen omdat ik een leuke, WEL geholpen poes heb en de eigenaar doet er niets aan dan neem ik zelf wel het recht in handen.

Niemand die dan wist dat ik het zou hebben laten doen. Het zou een hoop problemen schelen. Zover is het dus niet gekomen en officieel volgens de wet zal het vast niet mogen dat weet ik ook wel maar ik was het afschuwelijk beu!!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:33

Wij hebben echt nooit problemen met vreemde katten :') Mocht er een vreemde in de tuin zitten laat ik gewoon de katten los, die jagen hem wel weg :') mijn poes is zeer dominant en territoriaal die jaagt alles wat leeft weg :')

Maar balen, zou idd met een tuinslang ofzo even een "raak-de-kater" spelletje doen :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:00

vangen en naar het asiel brengen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:02

Van schreef:

En 70 euro betalen :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:06

Elma_ schreef:
Van schreef:

En 70 euro betalen :+

Als je een gevonden kat brengt kost het gelukkig niks.

Anders 1 nachtje opsluiten en dan loslaten, vaak schrikken ze daar zo van dat ze (voorlopig) niet meer terug komen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:10

Brainless schreef:
Als je een gevonden kat brengt kost het gelukkig niks.

Anders 1 nachtje opsluiten en dan loslaten, vaak schrikken ze daar zo van dat ze (voorlopig) niet meer terug komen.

Hier wel hoor... Dan zeggen ze, ja iedereen kan wel zeggen dat ie m gevonden heeft...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:11

Wat doen jullie dan met gevonden dieren? Je kan toch niet alles in huis nemen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:12

Vangen en de dierenambulance bellen.. Die komt ze dan halen en trekken na op chip, of brengen ze zelf naar een opvang.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:13

Elma_ schreef:
Vangen en de dierenambulance bellen.. Die komt ze dan halen en trekken na op chip, of brengen ze zelf naar een opvang.

En dan zeggen ze niet... "iedereen kan wel zeggen dat het niet jouw kat is"?
Dan kost het alleen maar meer geld (rijden ambulance).

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:15

Haha, ik maak t niet elke dag mee maar toevallig laatst nog met een aan komen lopen hondje ja. Asiel gebeld en die wilde 70,-. de dierenambulance is hem op komen halen toen :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:16

ik heb ook een poes en kater.. toen die bijna 6 maanden waren zat hier ook zon kater voor de ramen,..
ik hield ze allebei binnen omdat ik geen jonge katten wou, (kater heb ik eerder laten helpen mijn eigen)
met 6 maanden is de peos ook geholpen, ik heb deze winter die katers nog niet gezien.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:20

Belachelijk dat een asiel 70 euro wil vragen voor een gevonden kat.
Welke asielen doen dat dan? :=
Want zo mogen ze echt niet reageren "iedereen kan zeggen dat ie gevonden is".
Slechte reclame voor zo een asiel :j

Maar ik zou gaan voor een waterpistool idd.
Of je eigen katten binnenhouden wanneer hij komt.
De staldeur op een kier en dan als hij die open doet dat er water op em valt?
-denk aan de versie van de 1 april grap?-

Of een katten opvang in de buurt?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:22

Mwoa.. Zo belachelijk is het niet als je wist hoe overvol asielen zitten en hoe laagdrempelig het dan pas zou worden alles te dumpen. (niet dat aan een boom binden dan betere ideeen zijn maar das een andere discussie)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:28

Laatst bijgewerkt door samoth op 12-02-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:29

Elma, ik weet hoe vol de asiels zitten ;)

Maar daarom hebben ze nog geen reden om iedereen weg te sturen en maar even 70 euro afstand kosten te gaan vragen ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:32

Don't shoot the messenger :')

Maar even ontopic, misschien eerst even gaan rondzoeken van die de kater is en de eigenaren aanspreken, voordat je uberhaupt bij asiels gaat aankloppen enzo :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 08:53

Vangen gaat me sowieso niet lukken haha. Hier is al iemand zijn kat 6 maanden kwijt,... en die kat zat ook telkens in onze tuin en weide te loeren op de kippen.
Ze hebben toen hun 06 nummer gegeven dat we hun konden bellen als we hem zagen, maar steeds als ik belde en ze kwamen was die alweer foetsie. Heb hem toen verschillende keren geprobeerd te lokken met voer of dergelijke... ergens naar binnen. Maar die kater was al totaal verwilderd, heb hem ook niet meer gezien.

Dit is weer een andere. Maar hier lopen heel veel zwerfkatten rond. Dierenambulance is al 6 à 7 jaar geleden bij een café geweest om alle zwerfkatten die ze vingen te sterilliseren en te castreren op hun kosten. De dieren kwamen namelijk altijd de restjes opeten van het restaurant. Natuurlijk geen probleem, maar het werden er steeds meer. Aantal jongen zijn toen naar asiel gegaan maar katten die totaal verwilderd zijn, zijn opnieuw losgelaten (wel gec. en ges.). maar die waren allemaal zwart-wit. Deze is grijs-wit.

Als ik hem zie gooi ik een emmer water over hem heen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:00

Vangen en dierenambulance bellen dat je een zwerfkat gevonden hebt. Zij brengen hem naar het asiel en dat kost je niets.

Als de eigenaar hem op gaat halen, moet hij wel betalen!