Nieuwe gerbil zoeken, wat is de beste optie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Nieuwe gerbil zoeken, wat is de beste optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 16:57

:wave:

Zaterdag op zondagnacht is Lays overleden, 2 maanden na haar zusje.
Nu komt het er dus op neer dat we voor Nibbit, ons 3,5 maand oude gerbilmeisje, een nieuw vriendinnetje moeten gaan zoeken.
Na 2 dagen heb ik 2 opties gevonden.
De eerste is bij een fokker dichtbij hier in de buurt, die heeft een gerbil van bijna een jaar. Er is een kleine kans dat deze zwanger is. Maar die kans is niet groot. De gerbils kunnen gekoppeld worden door de fokker.
De 2e optie is een pup bij een fokker in een andere stad, maar deze heeft nog niet gereageerd op mijn mailtje. Deze pup zou per 23 februari weg mogen, en Nibbit die pup kunnen daar gekoppeld worden.

Ik denk zelf dat optie 1 de beste is, de gerbil is als het goed is al handtam en vrij sociaal. Een nieuwe pup zou weer veel tijd gaan kosten om deze handtam te maken, en Nibbit zou langer alleen zitten.

Wat denken jullie?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:32

Zijn er geen opvangen die gerbils hebben zitten? Of zeg ik nu wat stoms? :o

Sjors

Re: Nieuwe gerbil zoeken, wat is de beste optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:35

Houd je er ook rekening mee dat er wel een kans is dat gerbil wel zwanger is, en de kans is dat je jongen krijgt ? Daar moet je ook maar net zin/tijd/geld in hebben :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 07:35

Ik ga voor de eerste optie.
De fokster (die ik vertrouw) vertelde dat ze al maanden probeer jongen te krijgen, en al 2 mannetjes heeft geprobeerd. Op 1-jarige leeftijd is het niet meer vertstandig om aan pups te beginnen, dus helaas gaat ze uit de fok.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:27

In principe zou de pup van de tweede fokker al tam kunnen zijn hoor. Ik heb twee pups gehaald bij twee verschillense fokkers ende pups waren errug tam! Eentje zelfs zo tam, als je je hand in het hok stak klom ze gelijk op je arm naar je schouder o.o de gerbil van de eerste fokker zou ik toch eerat zeker willen weten dat de gerbil niet zwanger is... je zal maar net zien dat ze wel zwanger is en dan zit je met een nestje.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:15

Vergeten te melden dat pups, mocht de eerste toch zwanger zijn, gewoon terug gaan naar de fokker :j

Vrijdag gaan we haar ophalen, hoe minder lang Nibbit alleen zit hoe beter :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:22

Spannend! Ik hoop dat de koppeling goed verloopt :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 18:51

Gelukkig gaat de fokker koppelen, dat durf ik niet aan, dus Nibbit is een weekje daar een weekje en dan kan ik ze meenemen :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:12

Ja dat had ik begrepen idd. Gerbilkoppelingen kunnen heel makkelijk zijn of echt heel moeilijk. Ik heb ze allebei meegemaakt. Eerste koppeling was in een week gebeurd, terwijl de tweede koppeling een drama was; 3 maanden!!!! Uiteindelijk was dat goed gekomen hoor, maar ik laat het ook maar doen door de ervaren fokkers, da's beter.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:18

Koppeling tussen Lays en Nibbit was in 5 daagjes gebeurd, ik ga uit van een week. Nibbit kan wel aardig fel zijn. Dus ben benieuwd :)

Dit wordt mijn nieuwe dametje:
Afbeelding

En dit is Nibbit:
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4248_n.jpg
Verlegen, banging en niet zo nieuwsgierig als de meeste gerbils, ik heb haar nu 2 à 2,5 maand en ze is maar niet handtam te krijgen. -O-

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:18

Hoe gaat het met het koppelen ?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 13:22

Is geweldig gegaan, ze doen het herl goed samen en handtam maken gaat ook goed :j
Ezarja (de oudste) is echt een soort moeder voor Nibbit.