Hulp nodig.. zwerf kitten in de straat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Hulp nodig.. zwerf kitten in de straat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:04

Hallo,

Deze week loopt er al de hele tijd een langharige kitten door de straat..
Zit voornamelijk vaak voor onze deur dus wij zijn uiteindelijk wat te eten gaan geven..
Maar ze loopt er nu nog steeds.. en ik vind het zo verschikkelijk sneu..
ze laat zich ook niet vangen.. ;(

enige tips??

*als ik haar kan vangen kan ze weer terug naar de eigenaar..
en mocht ze geen eigenaar hebben dan wordt ik dat:)

Anoniem

Re: Hulp nodig.. zwerf kitten in de straat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:05

Dierenambulance bellen, die kunnen een vangkooi neerzetten om haar te vangen :)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:13

Lekker laten lopen en vooral GEEN eten geven is mijn eerste reactie.

Hoe weet je dat het een zwerf kitten is? Mijn kat loopt ook hele dagen buiten, ook een aantal straten verderop. Ik zou pisnijdig worden als iemand anders besluit dat ze zielig is en eten gaat geven (vooral omdat ze op dieetvoer zit, en ziek wordt van ander eten.... Hou daar aub ook rekening mee!!!). Een kat weet op een gegeven moment precies waar het eten krijgt en zal iedere keer terug komen, en er ook om lopen bedelen. Doe een belletje naar de dierenambulance om te informeren of er een kat met die beschrijving wordt vermist en hou marktplaats in de gaten. Laat het alsjeblieft niet direct ophalen, je maakt z'n baasje heel ongerust als die in de buurt woont en 's avonds de kat thuis verwacht.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:26

Ja en nee, zou je een kitten al direct los laten lopen in de straat? Weet die wel de weg terug? Lijkt me een eng idee als die verdwaald is, het koud heeft in dit weer en ook geen eten heeft.

Heb je al rondgekeken op internet en in de buurt (flyers oid) of ze vermist wordt?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:37

@tessaB: Als je dier op dieet is moet je hem/haar lekker binnen houden. Je kunt niet verwachten dat de rest van de wereld rekening houd met jouw loslopend dier die op dieet is.
Zat mensen die een bak korrels hebben staan in hun tuin voor hun eigen katten, mag dat dan ook niet meer?

@TS: Idd, organisaties afbellen voor een vangkooi, laten checken op chip. Niet laten rondzwerven, veel te hard leven voor zo'n kleintje.
Plus als het een poesje is heb je met een beetje pech in het voorjaar een nestje voor je deur liggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:33

vangkooi mag niet gezet worden in deze tijd van het jaar dus als het goed is gaat niemand die uit lenen. Ik denk een bench buiten zetten en deze overdekken en daarin voeren. Als ze eenmaal goed en rustig op haar gemak daar in gaat eten dan een constructie bedenken waarmee je het deurtje dicht kan trekken. Op deze manier raad ik vaak mensen aan katten te vangen en dit gaat erg goed!

Volwassen katten zou ik dit niet adviseren maar een kitten wel. Deze horen niet op straat thuis je kan wel even eerst naar amivedi bellen of deze als vermist opgegeven is.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:36

Mensen die bewust voeren? nee dat vind ik niet kunnen.
Als katten zelf ergens voer vinden, ja das eigen risico.
Mensen zijn zooo eigenwijs. Buurvrouw van vriendin van me voert ook haar katten.
1 van haar katten komt bijna niet meer thuis en is zo vet als maar zijn kan.
Ze blijft vragen of ze ermee wil kappen, maar doet dat gewoon niet. Asociaal gewoon.

TS, hoe weet je dat het een zwerfkatje is? Dat ie buitenloopt zegt niks he.
Katten mogen nou eenmaal buiten lopen. Merendeel is de hele dag op pad en gaat 's avonds pas naar huis.
Wederom die kat van vriendin, die zat ook elke dag de hele dag in de tuin van mensen paar straten verder.
Maar hij ging netjes terug naar huis.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:46

Voor een kitten zou ik ook nog wel wat actie ondernemen.. In eerste instantie zou ik even in wat straten rondom jou wat flyeren en als dat na een weekje nog geen resultaat geeft even richting dierenambulance ofzo bellen..

Verder terugkomend om andere katten eten geven.. Ik ben er ook echt niet van.. Echter zit de kat van de buren meer bij ons in de tuin dan in zijn eigen tuin.. Als we de deur open doet probeert ze op alle mogelijke manieren bij ons binnen te komen, ze weet precies waar het altijd heerlijk gevulde voerbakje van mijn kat staat.. Echt vreselijk.. Net of dat ie uitgehongerd is... Daar ben je ook niet altijd blij mee, met zo'n mee-eter. Hoorde laatst wel van de eigenaren dat die kat iets aan zijn lever ofzo had waardoor hij speciaal voer kreeg dus probeer hem wel zo veel mogelijk weg te houden maar sorry hoor, als mijn eigen kat soms naar buiten mag ga ik mij er niet van weerhouden om even een bakje eten in de schuur neer te zetten, waar overigens onze kat weinig van profiteert want de buurkat eist meteen alles op... Wat moet je er toch mee he...

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:47

BraveSpots schreef:
@tessaB: Als je dier op dieet is moet je hem/haar lekker binnen houden. Je kunt niet verwachten dat de rest van de wereld rekening houd met jouw loslopend dier die op dieet is.
Zat mensen die een bak korrels hebben staan in hun tuin voor hun eigen katten, mag dat dan ook niet meer?

@TS: Idd, organisaties afbellen voor een vangkooi, laten checken op chip. Niet laten rondzwerven, veel te hard leven voor zo'n kleintje.
Plus als het een poesje is heb je met een beetje pech in het voorjaar een nestje voor je deur liggen.

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen voer neerzetten voor je eigen katten en het bewust neerzetten van voer voor een zielig ogende kat waar het hier in dit topic over gaat :) Mijn punt is dat TS zich hopelijk wel realiseert wat ze doet als ze bewust voer gaat neerzetten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:55

mijn oude kat had het aan haar schildklier en wilde ook niets anders meer dan eten.
Toch zag ze er brood mager uit -O-
Maar ze was dan ook al 22 jaar.

Voor een kitten zou ik ook op de uitkijk gaan.
Met deze kou hoort zo een kleintje echt niet buiten!!
Ik houd mijn jonkie ook binnen tot het voorjaar.

Ik heb ooit eens een ziek konijn gevangen met een groot visleefnet.
Die zat er ook al dagen en week niet van zijn plek.
Uiteindelijk het dier gevangen en bij het asiel afgegeven dood en dood ziek.

persoonlijk zeg ik...vangen die kleine en als ze vermist word hoor je dat vanzelf.
|Maar dat ben ik

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 13:03

goed nieuws! de andere buren die haar ook wel eens te eten gaven die hebben haar kunnen vangen.
ze wordt vanavond naar de dieren opvang gebracht! en hopelijk kan ze dan weer naar haar huidige eigenaar!

whoopwhoop! eind goed al goed!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:34

:) Gelukkig!
Aangezien het een langharig (raskat?) kitten betreft, is de kans groot dat ze al bij een dierenarts bekend is, die de eigenaar kan opsporen.
En Nessa, het verschil tussen een zwerfkatje en een vette aanloopkat die eten komt bietsen, is over het algemeen wel te zien hoor! Het is vreemd dat er een langhaar kitten al dagen buiten rondloopt, die zich niet laat vangen!