Welke site voor kittens kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Welke site voor kittens kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 19:36

Hoi :). Ik heb nog gezocht of dit topic al eerder heeft bestaan, vast wel, maar die kon ik dan niet vinden :P.

Wij krijgen thuis misschien een kat (jaja, misschien, moeten we eerst een kat vinden...) en ik vind het leuk om rond te kijken op internet naar kittens (we wouden wel een jonge kat). Alleen ik kan geen goede sites vinden! Marktplaats ook al afgezocht maar niks kunnen vinden. Weet niet of prijs categorie belangrijk is, maar dat is maximaal rond de vijftig euro. Bedankt :j!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:42

Ik zou de websites van de dierenasiels in de gaten houden, daar worden in het voorjaar geheid weer tientallen kittens heen gebracht/geboren.

Maar neem er dan twee he, hou het diervriendelijk ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 11-02-13 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:42

hey,
je kunt ook naar het asiel gaan, daar hebben ze meestal gezonde ingeente kittens enzo.
daar hebben wij ook onze katten vandaan.
dan geef je die diertjes weer een leuk leven en je hebt er heel veel om uit te kiezen..
succes! xx

Frankaas

Re: Welke site voor kittens kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 19:44

Dat kan ook ja :)). We hebben zelf een hond die geen vlieg kwaad doet en volgensmij ook wel met katten om kan gaan. Zou dat ook kunnen? Het wordt sowieso een binnen-kat :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:46

Als je een kitten wil, zou ik er juist twee nemen: kunnen ze fijn samen stoeien, spelen, elkaar aanvallen, oefenen etc. Dat kan allemaal niet met je hond. Dat is hetzelfde als een geit als enige gezelschap voor je paard -O- (ja, en toch doen mensen het nog stug, waarom zou je ook aan het welzijn van je dier denken he!)
En nog een reden voor twee kittens: dan slopen ze elkaar, in plaats van je meubels :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 19:50

Ja, daar heb je gelijk in :D. Ik weet alleen niet hoe mijn ouders er over denken, hahaha.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:51

Ook ik zou voor twee kittens gaan :j
En inderdaad, de dierenasiels zitten er vol mee! Je helpt er niet alleen twee kittens mee, maar ook het asiel zelf! Daarnaast weet je zeker dat je een gezonde kitten krijgt, die geënt en (mits oud genoeg) geholpen is. Onze katten komen ook uit het asiel en ik had me geen leukere, lievere katten voor kunnen stellen!
Op de website staan vaak beschrijvingen bij de katten, want je kunt van een kat wel een binnen kat willen maken, maar geloof me: als die kat naar buiten wil, dan komt ie buiten. Bij het asiel weten ze precies welke katten aan jouw eisen voldoen :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 19:56

Ik ga even rondkijken :). Bedankt!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:59

Ik heb hier een poesje voor jou! 2 jaar ongeveer, gechipt, gezond. Een echte knuffel, waar ze soms van gaat kwijlen :') Meet Loes de Poes,
Afbeelding
Gratis en voor niks voor een goed huisje :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:00

Frankaas schreef:
Ja, daar heb je gelijk in :D. Ik weet alleen niet hoe mijn ouders er over denken, hahaha.

Dan zou ik mijn meubels-argument gebruiken, dat werkt meestal wel :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:02

Vivian__ schreef:
Ik heb hier een poesje voor jou! 2 jaar ongeveer, gechipt, gezond. Een echte knuffel, waar ze soms van gaat kwijlen :') Meet Loes de Poes,
[ Afbeelding ]

Ligt eraan waar de poes is, mijn ouders willen niet al te ver rijden :').

Dat meubel-argument ga ik zeker gebruiken hahaha :+

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:05

Vivian__ schreef:
foto

Das trouwens wel een hele leuke!

Ik heb mijn poesje van marktplaats. Gratis en voor niets, ook als kitten. Je moet even de zoektermen gebruiken, kun je zo een gratis nestje vinden ! :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:08

Ik heb op marktplaats al gezocht, maar binnen een straal van vijftig kilometer alles al gereserveerd, of "te oud". Of, het nestje is wel gratis en er gaan mensen met geld op bieden wat dan weer te duur is voor ons :P.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:10

Ah das wel pech zeg! Succes met zoeken ! :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:10

Ja, inderdaad... Nouja. Dankjewel! :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:16

Hmm noord holland.. maar we kunnen evt wel ergens tussen onze woonplaatsen afspreken.. kan ze wel naar buiten? En heb je nognl meer huisdieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:18

Waar woon je? Hier in de buurt (Oosten van het land,bij Deventer) kun je bij boeren zo overal gratis kittens ophalen :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:19

www.ikzoekbaas.nl

Daar staan alle asiel katten en honden op.
Je kan een selectie maken per leeftijd, hond of kat etc.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:22

xJitskee schreef:
Waar woon je? Hier in de buurt (Oosten van het land,bij Deventer) kun je bij boeren zo overal gratis kittens ophalen :)

Ik woon rond Apeldoorn, in het boerengedeelte :P. Dat is tsja... Noord-Oost Gelderland.

Ikzoekbaas.nl ook al gekeken, zag er wel een paar :P.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:30

ooh dan woon je redelijk dichtbij!
In de zomer staan,ook op marktplaats,veel kittens. Als je nog een paar maanden afwacht staat het weer helemaal vol. Wij hebben een oeps-nestje ook zo verkocht, die stonden er wel voor geld op,maar kon je gratis afhalen. Dit hebben wij gedaan om te voorkomen dat jonge kittens als goedkoop slangenvoer opgehaald zouden worden. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:30

Gewoon naar de asiels heen gaan. Kost wel wat meer, maar dan hebben ze al een chip, zijn ze geent en mag je op de kosten van het asiel ook nog laten steriliseren of castreren.
Als je een kitten gratis bij een boertje ophaalt zijn deze kosten allemaal voor jezelf en ben je nog duurder uit ;-)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:33

Iedereen bedankt voor de tips enzo :) @xJitskee ja we wonen wel redelijk dicht bij elkaar haha :P.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:14

Momenteel is het nog geen kitten seizoen.. Vanaf eind maart/begin april weer.. Denk goed na in je overweging. Vaak betaal je op de asiels rond de 100-150 euro voor een kitten. Deze zijn voor dit bedrag twee keer geënt, gechipt, ontwormt en ontvlooid, hebben een paspoortje en mogen meestal als ze een half jaar oud zijn nog terug komen voor steriel. Wanneer je een kitten voor een tientje van mp haalt is dit niet of nog niet volledig gebeurd. Klein rekensommetje.. Een castratie van een kater kost bij de reguliere dierenarts rond de 120 euro gemiddeld..

Met andere woorden, nog eventjes geduld tot het het seizoen is en dan gewoon een asiel in jullie regio bellen of binnenstappen. In sommige gevallen is net namelijk zo dat de kittens zo in trek zijn dat het voor het asiel bijna niet bij te houden is om dit op hun site te vermelden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:13

Liselot schreef:
Gewoon naar de asiels heen gaan. Kost wel wat meer, maar dan hebben ze al een chip, zijn ze geent en mag je op de kosten van het asiel ook nog laten steriliseren of castreren.
Als je een kitten gratis bij een boertje ophaalt zijn deze kosten allemaal voor jezelf en ben je nog duurder uit ;-)

Hier sluit ik me bij aan. Ik wou ook 2 kittens van de boerderij, maar het fokt daar aan de lopende band met elkaar en ze zullen dus niet allemaal even gezond zijn. Dus ik ben gisteren toch het asiel binnen gestapt en 2 gecastreerde katers mee naar huis genomen. Beiden heren zijn geeent, gechipt en gecastreerd. Verder zijn ze zindelijk en weten ze zich te gedragen in huis (ze zijn vandaag voor het eerst alleen dus ik ben benieuwd hoe de bengels dan zijn :D )

Kortom: goedkoop is over het algemeen duurkoop ;)