Mijn lieve tammerat Bambi is namelijk zwanger en ik verwacht over een paar dagen/weekje de kleintjes.
Even wat informatie voor de liefhebbers.
Moortje en Bambi zijn nakomelingen van een lijn die ik ooit begonnen ben op de Middelbare school. "de lijn van Murphy", mijn eerste dekman. Het was toen voor een project de bedoeling om zelf een nestje te fokken en daar is eigenlijk de lijn begonnen.
(Dit was ook de reden dat ik al snel stopte op de rattenfora's aangezien het daar van alle kanten werd afgesnauwd.)
De lijn bestaat echter al uit meer dan 6 generaties en heeft inmiddels bewezen een sterke en gezonde lijn te zijn met stuk voor stuk hele lieve dieren. Het werd een soort uit de hand gelopen hobby waar ik veel aandacht, tijd en liefde in heb gestopt.
Bambi

Bij het zoeken van een geschikte partner heb ik voor wat keuzes gestaan. Uiteindelijk is het Usam Buddy geworden. Uit een ietwat onbekendere lijn.

Usam is super mooi en heeft ook een zeer gezonde uitstraling. Geboren op 16-04-2012 uit een nestje van 8 rittens. Er zijn 3 generaties bekend.
Uit deze combinatie zijn echter wel al een aantal rittens gereserveerd dus mocht je interesse hebben wacht dan niet te lang

Ik verwacht wel hele eigewijze, humoristische en lieve kids uit deze combinatie

X

Wordt vervolgt...!!!!
In het wild wordt een rat nagenoeg nooit ouder dan zo'n anderhalf jaar, het is genetisch dus niet van belang om 'tumorvrij' te zijn, van nature haalt een rat namelijk de leeftijd waarop de tumoren (meestal!) ontwikkeld worden niet. Dat geldt net zo goed voor alle andere ziektes waar ratten bekend om staan.