Hondenherplaatsing site

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Hondenherplaatsing site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 16:54

Hallo

Aangezien we hebben besloten om onze hond toch te herplaatsen ben ik opzoek naar goeie betrouwbare herplaatsing sites.
Onze hond moet naar iemand met verstand van zaken, daarom ben ik opzoek naar sites waar echte honden mensen op zullen kijken.

Weten jullie misschien nog wat ?
Heb op google al gekeken en ook op een aantal sites al een advertentie geplaatst maar misschien zijn er nog meer :)

Bedankt alvast

Nienke

Wesco

Re: Hondenherplaatsing site

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:55

Mischien via de fokker van je hond?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 16:56

Hij is rasloos en zijn '' fokker '' ken ik dus niet :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:58

verhuisdieren.nl

via baasjegezocht.nl zijn wij ooit zelf naar een herplaatster wezen kijken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 16:59

Verhuisdieren heb ik hem net opgezet :)
Baasje gezocht zal ik eens kijken, bedankt !

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:06

Je kunt hem trouwens ook ter bemiddeling aanbieden bij het asiel. Je hoeft hem daar niet achter te laten, maar kan wel voorstellen de bemiddeling bij jullie vanuit huis te laten verlopen.

Een asiel heeft meestal een gedragsdeskundige en kan een nieuwe baas ook een tijdje begeleiden dat is wellicht nog wel mooier dan particulier............:) en heb je wat zekerheid qua impulsiviteit van onze mede-mens.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 17:23

Oww dat wist ik niet ! Bedankt voor de tip, ik ga gelijk even kijken :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:26

Wat is er de reden van dat je hem kwijt wil?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 17:29

Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een hersenbloeding gehad, daardoor is zij werkloos en zit zij overdag altijd alleen met de hond.
Helaas is de hond te dominant voor haar waardoor het voor haar en de hond niet leuk meer is.
De hond is niet op zn plek hier, hij houdt van veel bewegen en doordat mijn moeder niet zo snel meer loopt kan hij zijn energie niet kwijt.
Wij zoeken daarom voor hem ook een consequente baas die veel met hem bezig wil zijn.
We hebben een tijdje hulp gehad van iemand omdat hij naar mijn moeder en mij gewoon niet luisterd en buiten met wandelen veel blaft en niet op ons let.
Bij de vrouw die ons hielp deed hij geen stap verkeerd omdat zij weet wat ze doet en er verstand van heeft.
Zo iets moeten we dus voor hem zien te vinden :) Verder is hij ontzettend lief, maar voor ons gezin helaas niet geschikt...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:35

Okay, succes ermee, ik hoop dat je een geschikte plek voor hem vindt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 17:53

Bedankt
Mochten er nog mensen zijn die een goeie site weten hoor ik dat graag :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:37

linda_arnold schreef:
Je kunt hem trouwens ook ter bemiddeling aanbieden bij het asiel. Je hoeft hem daar niet achter te laten, maar kan wel voorstellen de bemiddeling bij jullie vanuit huis te laten verlopen.

Een asiel heeft meestal een gedragsdeskundige en kan een nieuwe baas ook een tijdje begeleiden dat is wellicht nog wel mooier dan particulier............:) en heb je wat zekerheid qua impulsiviteit van onze mede-mens.

ik zal niet zeggen dat geen enkel asiel aan bemiddeling doet maar persoonlijk ken ik geen asielen die daar aan doen. Immers je kent de hond niet en de mensen niet en je gaat klanten naar mensen thuis sturen. Blijkt het verhaal van de mensen die de hond weg doen niet te kloppen en blijken ze de hond niet terug te nemen als het niet gaat bij de nieuwe eigenaren dan vinden die het asiel weer verantwoordelijk want die hebben ze door gestuurd naar mensen die niet te vertrouwen zijn..............

Is hij rasloos in de zin van totaal geen ras in te herkennen? Als hij rasloos is maar sprekend lijkt op een..... willen sommige rasverenigingen toch wel helpen met de herplaatsing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:41

Doen ze bij ons wel hoor :j komt een foto van de hond in het bestand en dan kunnen mensen idd doorgestuurd worden

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:20

Helaas heeft de dierenasiel hier in de buurt geen eigen site, ben er dus nog niet helemaal achter of zij het wel of niet doen...

Het is voor de hond gewoon het beste om hem zsm te herplaatsen, ik ben ook hard opzoek maar zo makkelijk is het nog niet...