Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:Klinkt in elk geval als iets neurologisch. Kan heel goed tijdelijk zijn (zoals bij een tia of een epileptische aanval) en je dier hoeft er zeker geen last van te houden maar ik zou het diertje wel goed in het oog houden want het kan wel terugkomen.
Gwen schreef:Susy, dan heeft jouw kat denk ik een herseninfarct gehad, terwijl het bij Linnies kat bij een TIA gebleven is (als het tenminste idd een hersenprobleem was bij haar kat). Bij een infarct is er langer zuurstoftekort geweest, waardoor een deel(tje) van de hersenen dood gaat, maar het begint eigenlijk allebei met een TIA. Bij een tia stroomt het bloed snel genoeg weer door, of er heeft bijv. alleen een heel klein haarvaatje zuurstofgebrek gehad met minimaal zuurstofgebrek.
linnie050 schreef:Duurde inderdaad paar minuten vond het verschrikkelijk om te zien.
Kreeg je kat deze aanvallen vaker voordat het uiteindleijk niet meer over ging?
Kan ik bijvoorbeeld nu al beter langs de dierenarts gaan en dat ze haar gaan onderzoeken?
Of even afwachten of het vaker gebeurd of dat het weg blijft?
Moeilijke is ook ik werk fulltime en rij elke dag paard je moet het natuurlijk ook net zien.
je moet wel thuis zijn op zulke momenten...