Wij hebben een gecastreerde kater van ongeveer 8 jaar oud. Gewoon een kat van de boerderij, is nooit een hele erge kroelpoes geweest, maar hij is wel heel erg mak. hij vond het meestal wel leuk om te kroelen, zolang je hem maar niet optilde of hem op zijn buik aaide.
Nu is die altijd wel een beetje prikkelbaar geweest (dingen zoals ons aanvliegen als die niet op tijd eten kreeg en hij werd boos als je hem wou aaien en hou wij dat zelf niet.), Nou ja, best, je hebt geen kat omdat het nou zon gehoorzaam dier is.
De laatste week is het echt abnormaal. Hij wil helemaal niet meer geaaid worden en hij is ook constant heel erg alert. Als hij naar binnen komt heeft ie helemaal van die grote ogen, een opgezette rug en een dikke staart.
Zou er een andere kater in de buurt kunnen zitten waardoor die zo raar doet? of kan die ziek zijn?
we gaan liever niet met hem voor niets naar de dierenarts, want dat vind ie niet cool.
Hij poept en plast buiten, dus dat weet ik niet, Ik zou hem een keertje kunnen achtervolgen., maar dan gaat ie ook niet poepen denk ik. Ik heb hem wel nog zien drinken, hij drinkt ook altijd buiten uit bloempotten hij heeft ook een schaaltje binnen staan, daar pakt ie maar heel zelden wat uit. en eten doet ie ook goed
Zal waarschijnlijk een andere kat/kater in de buurt nieuw erbij zijn. Die van ons vliegt ook altijd helemaal opgefokt binnen en hoeven we ook komend half uur dan even niets mee te proberen (wel een kroelpoes die alleen gewoon naar buiten mag). Ik zou het even aankijken en als het diertje symptomen van stress begint te vertonen, zoals buik kaal likken enzo toch even langs de dierenarts gaan om te kijken of het niet iets anders is.
jiehaaa
Geplaatst: 09-02-13 17:36
Vraag je buren anders eens of zij hem wel eens zien buiten, en of ze toevallig weten of er een nieuwe kat in de buurt is.
hm.. Mijn kat was de laatste dagen heel onrustig en angstig, dus ik laat hem nu even een tijdje binnen totdat hij niet continue van alles schrikt en weer een beetje rust heeft gevonden... Maar zoals bij jou is wel extreem..
Apostrof
Geplaatst: 09-02-13 17:39
Klinkt idd als een indringer in de buurt. Met name m'n kater neigt juist naar mij als ie zich niet lekker voelt (presteert het bijvoorbeeld om naast m'n bed over te geven... ), hoe was het bij eerdere keren dat ie ziek was?