Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Waar hij vroeger een hele strenge manier van trainen had is hij eigenlijk heel erg veranderd. Heeft hele prettige manieren verzameld/bedacht en zijn eigen draai er aangegeven. Boek heet: nog beter omgaan met je hond

merrieveulen schreef:Ik heb ook een boek van Cesar Milan, maar ik vind dat hij weinig praktische uitleg geeft, zeker vergeleken met Rugaas. Zij gaat echt in op dagelijkse dingen en hoe ermee om te gaan en je hond vooral beter te leren begrijpen. Uiteindelijk is dat toch waar het bij de meeste combinaties misgaat, men begrijpt elkaar niet.
Zo is mijn hond ook tot 'probleemhond' geworden, hij is volledig verkeerd begrepen geweest en daardoor fout gestraft. Gevolg was een hond die om het minste of geringste en op de meest rare momenten straf verwachtte en mensen überhaupt niet meer vertrouwde.

Denk dat je helemaal gelijk hebt idd

Kuggur schreef:Dat is allemaal leuk en aardig merrieveulen, maar ik denk dat in plaats van je te concentreren op "energieen", je beter een goed boek kunt kopen over het specifieke gedrag van de betreffende diersoort, en trainingsmethoden die daarop inhaken. En daar vroeg de TS naar.
Ik begrijp iig veel meer van mijn bordercollie kruising en volgens mij heeft ie nog heel wat te vertellen, verschil is dat ik het nu kan begrijpen

Ik wil niet zeggen dat alles meteen is opgelost maar je hebt weer een leidraad waar je mee verder kunt. 
Kuggur schreef:Is dr. Roger Mugford bekend in Nederland? Heeft goede boeken geschreven over huishond opvoeding, waarin gedrag en een goede uitleg met stappenplan, tijdlijn etc. goed behandeld worden. Ben je niet in drie kwartier doorheen, maar dat lijkt me ook niet zo belangrijk.