Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Klasien schreef:Hij is 21 weken oud, dik 5 maanden dus.
De eigenaar vind alles prima.
Ik heb een scootmobiel, dus als hij moe wordt kan ie zo op schoot.
Maar als ik het goed begrijp moet een half uur wel kunnen?
lekker wandelen dus.
.. Veel suc6 in ieder geval
.. Je kunt overigens ook even wat rondsnuffelen op honden forums, daar kom je vast en zeker ook veel bruikbare tips tegen
Jette schreef:Wij zitten op dit moment vol in het kopen van een hond. De fokkers zeiden dat het inderdaad zo was dat je er moest denken aan 1 minuut per week dat ze oud zijn. Dan zit je dus al op 21 minuten. Maar met gezonde niet HD gevoelige honden moet je gewoon kijken wat ze kunnen. Als ze erg actief zijn kan je rustig wat langer lopen, liever wat langer buiten dan binnen rond rennen over het parket. Uiteraard niet te lang, maar kijk wat hij kan en baseer het daarop.
HelmerG schreef:Jette schreef:Wij zitten op dit moment vol in het kopen van een hond. De fokkers zeiden dat het inderdaad zo was dat je er moest denken aan 1 minuut per week dat ze oud zijn. Dan zit je dus al op 21 minuten. Maar met gezonde niet HD gevoelige honden moet je gewoon kijken wat ze kunnen. Als ze erg actief zijn kan je rustig wat langer lopen, liever wat langer buiten dan binnen rond rennen over het parket. Uiteraard niet te lang, maar kijk wat hij kan en baseer het daarop.
ook een gezonde niet HD gevoelige hond kan HD ontwikkelen hoor.. of andere afwijkingen ontwikkelen aan de botten of wat dan ook door overmatig bewegen als pup zijnde.
Ik zou voor Elke pup deze maatregel handhaven, of die nu wel of niet HD gevoelig is.
Moet uiteindelijk ook iedereen zelf weten, maar ik zou in ieder geval gewoon die maatregel handhaven..