waar hebben jullie je kat vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

waar hebben jullie je kat vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:20

Mijn vriend en ik zitten er over na te denken om binnen nu en een half jaar een kat aan te schaffen. maar waar ga je beginnen?

we kennen de boktmarkt, marktplaats en ikzoekbaas.nl al.

weten jullie nog websites waar je kittens kan bekijken. mag van elk ras zijn. zodat als we een leuke kitten zien we van dat ras informatie kunnen opzoeken. want qua ras staan we nog totaal blanco. dus ook rasloze kittens mogen.

Laptopmuis

Re: waar hebben jullie je kat vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:23

Zaten opeens voor de deur, waren hier gedumpt :).

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:25

Mijn kat komt van stichting zwerfkat in nood uit Belgie,zat in een gastgezin in Nederland...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:25

Laptopmuis schreef:
Zaten opeens voor de deur, waren hier gedumpt :).

ahhhh :(:)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:25

Mijne is ook aan komen waaien :j

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:27

1 was van iemand die ik ken en daar was een zwerfkat komen aanlopen en kreeg een dag later 1 kitten , de ander is van de poes van stal en de laatste hebben wij van de zomer uit het asiel gehaald.
In het asiel was veel keus en het is bij ons tenminste waar wat ze zeggen dat een asiel kat dankbare katten zijn.

Google eens op dierenasiel.com dan zie je een overzicht van alle asiels die eraan meedoen in nl en wat ze hebben zitten.

lizy29

2 van een boerderij, 1 kreeg ik bij het huis (vorige eigenaren wilde hem niet meenemen) en 1 uit het asiel. Zij zat bij mij in de gastopvang en na 4 maanden intesieve verzorging kon ik geen afscheid meer van haar nemen.

Evelijn

Degene die hier nu wonen is een van marktplaats... ik wou graag eens een kitten. De andere uit het asiel.
Vorige katten... een van particuliere opvang, een kwam altijd binnen en eigenaren wouden haar niet terug, in de tuin gevonden als kitten, twee jonkies uit asiel.
Ik zou nu asiel kiezen... rond de zomer puilen de asiels uit van leuke katten.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:28

Wij hebben onze katten bij iemand gehaald die kittens opving voor een asiel :j
Ze waren beide hun moeders verloren.. :(:)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:28

Timber komt vanbij een boerderij in de buurt en Zora is als 4 weken oude kitten ondervoed op straat gevonden.
Ik zou eens in een asiel gaan kijken, daar zitten echt super veel katten. Als je bedenkt dat je een gratis kitten ook moet enten, chippen, castreren/steriliseren,... kosten ze echt niet veel ;)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:29

Uit een pleeggezin van het asiel
Kittens die gevonden zijn maar nog niet zonder moeder kunnen, worden eerst met de fles opgevoed in een pleeggezin van het asiel, daar heb ik er eentje uitgezocht.
De andere komt " gewoon" uit het asiel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:30

Ik heb 1 marktplaats-kat (en marktplaats-hond trouwens ook) en de andere kat komt van de collega van een vriendin, via via dus.
Allebei gratis en allebei huis-tuin-en-keukenkatten. Heerlijke beesten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:31

Ik heb de mijne als herplaatser via kittentekoop.nl. Wilde namelijk heel graag weer een volwassen Pers en een herplaatser leek mij dan de beste optie en die staan ook op die site, hoewel de naam anders doet vermoeden. Ik heb wel wat maanden geduld gehad tot er een advertentie van een kat tussen stond die me aanstond, maar toen was het ook snel bekeken.
Zondag gezien, maandag gebeld, dinsdag gaan kennismaken en toen moesten we perse een dag nadenken van de fokker (heel goed hoor) en heb ik woensdag gebeld dat ik hem donderdag wilde halen. :)
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 06-02-13 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:31

Eerste uit t asiel en tweede van de achterbuurvrouw (ongepland nest).

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:32

Mijne komt bij de dierenwinkel vandaan, arme poesjes met zn 4e in een klein kooitje :(:)

merrylegs

de ene is komen "aanwaaien" of beter gezegd, geboren uit een zwangere zwerfkat die bij ons is komen wonen, de ander hetzelfde maar die komt van de buren :)

ik zou zeggen, ga eens naar een asiel bij jou in de buurt, daar zitten stakkerds genoeg die een baasje zoeken!

Maureen_M

Nummer 1 hebben we van kennissen, zat altijd maar in een kamertje binnen en kon nooit lekker naar buiten, ook wel aan zijn enorm overgewicht te zien

Nummer 2 kwam ineens aanwandelen, een heel oud zwerfkatje wat geloof ik behoorlijk dement is. Nog lange tijd postertjes opgehangen van wie hij kon zijn maar geen reactie, nu ligt hij lekker naast me te slapen op de bank !

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:33

1 uit het asiel en de andere van een klasgenootje, die hadden een nestje op de boerderij.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:33

Gekregen van een vriendin van me moeder, :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:46

Uit het asiel. Voor die prijs kun je nooit zo goedkoop zelf een dier bij de dierenarts laten steriliseren/castreren, ontvlooien, ontwormen, enten en chippen. Totaal 3 dieren er weggehaald. 2 volwassen ex-katers in 2010 en een schootpoesje van 7 maanden oud in 2012 die de tent behoorlijk op stelten zet. Helaas is een van de ex-katers sinds 3 weken vermist. ;(

Ik zou hierna weer kiezen voor een volwassen schootkat, wel weer uit het asiel. De jonge kat is hartstikke lief en ligt graag op schoot maar ze is me veel te ondeugend. Planten en de andere kat worden belaagd, ze komt op de tafel en zo vreet ze nog van alles uit. :=

Bedenk voor jezelf: wat wil je? Een of meerdere dieren? Schootkat of juist niet? Mag de kat naar buiten? Jong of een wat ouder dier? Moet het dier goed kunnen met honden en/of kinderen?
Op ikzoekbaas.nl staan diverse handige tips.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:48

Goede vriend van mij kreeg een nestje, ik wilde er alleen eentje als er een rode bij zat, 3 donkere en 1 rode :D De andere kitten heb ik van MP gehaald, 2 weken jonger dan de eerste en ook een rode :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:49

ik zal even de situatie schetsen

Woon in een flat dus de kat moet binnen kunnen
max een jaar oud
liefst wel een kat die lekker komt kroelen.
werken allebei fulltime( ik onregelmatig met redelijk veel avonddiensten). de kat is dus weinig alleen.
evt na een goed gesprek zouden we misschien aan 2 katten kunnen beginnen.
kleur en ras maakt niet veel uit.
liefst wel kortharig.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:52

Wij hebben 4 poezen en die komen allemaal uit het asiel. Geen kittens maar poezen op leeftijd zeg maar.

Wij zijn er super blij mee en de poezen ook ;) De beesten hebben alles al geleerd en dat vind ik persoonlijk heel prettig, bij een kitten moet je maar afwachten wat het karakter is.....

Ook vind ik het heel aandoenlijk om te zien hoe die "oude" mutsen van hun oude dag genieten..... Onze poezen zijn 12, 10, 15 en 18 jaar oud.

Mocht er 1 weg vallen komt er weer 1 bij van uit het asiel.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:53

2 uit het asiel, 1 van een fokker (Maine Coon) en 1 via MP. Als je wilt kijken voor een raskat kun je kijken op kittentekoop.nl hier adverteren veen fokkers.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:56

Mijn huidige katten allebei via Bokt :+

Mijn 1e kat (HTK) via Marktplaats. Zij zou naar het asiel gebracht worden en ik heb haar diezelfde dag nog opgehaald. Zij is 5 jaar geleden ingeslapen.
Mijn 2e kat (kruiding siamees) heb ik uit het asiel. Zij is 3 jaar geleden ingeslapen.
De huidige 2 katten (HTK en kruising Maine Coon/Noorse boskat) als kitten via bokt. En de 3e kitten is op komst, ook via bokt (raskat Balinees/Mandarin, cattery is van bokker zwenneke).