Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Seven schreef:Honden kennen geen jaloersie dat even voorop zetten, jou hond denkt echter dat jij zijn eigendom bent en wil niet dat jij iets doet waar hij/zij niet mee eens is. Dat nippen is vaak een tegen van opwinding/frustratie en daarin afreageren op de gene die onder de hond staat en dat ben jij.
Het word nodig tijd om jou hond te vertellen dat jij de gene bent die de touwtjes in handen heeft, door de juiste momenten te corrigeren en te belonen (en nee niet met een koekje beter dan met een tevreden gevoel van jou kant en een aai)
Nu lees ik dat je alles al hebt geprobeerd, vaak weten mensen zelf niet op welk moment te corrigeren of belonen waardoor gedrag enkel word versterkt, zoek iemand in jou omgeving met honden verstand die je kan helpen de juiste momenten te ondekken en ga er dan mee aan de gang.
Een hond nipt nooit perongeluk en dit gedrag gaat helaas heel snel over op echt bijt gedrag uit frustratie
Hhilde schreef:Hoezo niet belonen met eten Seven?
TS, ik denk dat jouw hond snapt uit frustratie. Wat doe je zoal met je hond? Wat voor hond is het? Ern hoe corrigeer je en heb je in het verleden gecorrigeerd? En dat negeren, hoe ging dat bij jou in z'n werk? Ik denk dat je een hele lange adem nodig zult hebben. Jouw hond heeft denk ik geleerd dat dit gedrag aandacht (positief of negatief) opleverd en dat is denk ik precies wat de bedoeling is.
Ik heb haar gekregen toen ze 1 - 1.5 was. Helaas heeft ze toch wel wat problemen die we moeilijk afgeleerd krijgen omdat ze zo koppig/volhoudend is.

Helaas is dit de enige bereikbare hondenschool voor mij in de omgeving.Hhilde schreef:Doe je ook iets waar ze mentaal wat vermoeider van wordt? Oh, dat eten jatten is een bekend verhaal, gewoon zorgen dat ze er niet meer bij kan. Juist met een zekere voergerichtheid is het misschien juist goed te trainen met eten. Heb je wel eens gehoord van een voerdummy? Ik ben een beetje aan het gissen hoor, wat het zou kunnen zijn. Is toch altijd lastig van een stuk tekst. Wel top dat je zo uitgebreid antwoord, met zulke motivatie kom je een stuk verder
Seven schreef:Dat kan zeker want jagen en speuren is heel geestelijk en lichamelij bezig zijn dat kan ze nu niet en daarbij weet ze dat je niet meer de baas bent want je moet dr aan de riem doen om dr de baas te zijn.
Seven schreef:Waarom ga je niet met haar speuren dan kan ze zich daar toch voor inzetten en zal ze ook leren dat ze dat met jou samen gaat doen, er is vast wel een club bij jullie in de buurt waar je kan trainen.
Dat jacht instinct heeft de een erger dan de ander sommige leer je het nooit af sommige kn je zeker leren dat de baas eerst komt.