Help! Hond beweegt niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Help! Hond beweegt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:15

Hoi Bokt! Sorry voor de misschien misleidende titel, maar kan er weinig anders van maken.. -O-

Vanmorgen is mijn hondje gecastreerd (het is een teefje). Alles is goed gegaan en ik heb haar om 15:00 opgehaald.

Ik weet dat ze een hekel heeft aan 'dingen' aan haar lijf. Ik heb wel eens voor de grap een jasje gepast :+ en dan beweegt ze NIET meer, geen millimeter..
Ook moest ze als pup wel erg lang aan haar halsbandje wennen, eer ze die een keer accepteerde..

Ik kon kiezen vanochtend, tussen een kapje of een shirtje. Ik koos voor het shirtje. Kapje zal helemaal een ramp zijn en vond dit wel een fijne oplossing, ook ivm eten, drinken en lig-comfort.

Toen ik haar haalde, liep ze mee naar de auto en sprong ze er zelf in (bij bijrijdersstoel, laag opstapje) Ze was nog wel suf.

Thuisgekomen, beweegt ze dus niet meer -O- Er is geen centimeter beweging in te krijgen. Ze drinkt niet, alleen als ik een natte vinger tegen haar neus houdt, dan likt ze het er af. Verder staat ze nu in haar mand, waar ik haar heb weggezet. Ze gaat niet zitten of liggen.

Heb haar al twee keer mee naar het veldje genomen, maar plassen heeft ze nog niet gedaan sinds we haar haalden. Dit terwijl de assistent zei dat ze wel regelmatig naar buiten moest omdat ze veel zou moeten plassen door de operatie. Ze beweegt simpelweg niet.

Ik heb haar kleine stukjes meegetrokken, met heel veel tegenzin doet ze dat enkele stapjes. Dit is echt geen doen, dus ik draag haar steeds heen en weer naar buiten. Geen probleem, maar hoe lang zal dit duren en wanneer moet ik ingrijpen?

Iemand met een dergelijke ervaring?

Als ze morgen nog steeds niet drinkt, eet en wil bewegen laat ik mijn vader sowieso de dierenarts bellen, ik moet helaas gewoon werken.

Ik hoop dat jullie iets weten! Ps. snoepje, balletje, het interesseert haar opeens niets meer!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:16

Gewoon nu de dierenarts bellen? De meeste dierenartsen hebben 's avonds spreekuur.
Het klinkt alsof ze veel pijn heeft.

2a54z6e45r6r

Re: Help! Hond beweegt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:18

ik zou toch ff DA bellen hoor...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:19

Wat denk je ervan om nu de DA te bellen?

Nadine_S

Is ze nog suf of accepteert ze het shirtje niet? Anders toch maar een kap? Als ze dat wel accepteert tenminste.. Ik zou wel even contact opnemen met de dierenarts(assistente) om te overleggen of er eventueel nog andere opties zijn.

tamary

Doe eerst eens even dat shirtje af (wel er bij blijven zodat ze niet aan de wond zit) en kijk wat er dan gebeurt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:20

Je hebt zelfs klinieken die je 's nachts nog kan bereiken, dus ik zou nu nog zo snel mogelijk proberen een arts te bereiken. :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:21

beweegt ze niet meer met het shirt aan of ook niet met het shirt uit ?
als ze zonder kan zou ik haar gewoon zonder laten lopen. en anders misschien toch een kapje proberen.

Nimfee

Ik zou ook het shirtje even afdoen en kijken of ze dan wel beweegt. Doet ze dan wel alles, dan ligt het in elk geval aan het shirt. Kan je haar anders verleiden met lekkers dat ze naar je toe komt lopen of lekkers bij de waterbak leggen? MIsschien dat ze dan langzaam doorkrijgt dat het helemaal niet eng is om te lopen in een shirt?

Jette

Herkenbaar. Maar dan met de kap. Hondlief weigerde te bewegen. Enige oplossing was hem zoveel mogelijk af doen en erbij blijven. Is even aanpassen maar op die manier hoefde hij dat ding maar een uur of 2 overdag om en 's nachts. Dat werkte voor iedereen het beste

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:23

Ik neem aan dat je al zonder shirt hebt geprobeerd?

In dat geval direct de dierenarts bellen, zeker als de operatie pas net is. Immers waarom tot morgen wachten met bellen als jij nu al aan je hond ziet dat er iets niet goed zit zo kort na een ok?

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:25

Heb het shirtje uit gedaan, en wat ik al dacht.. Ze loopt meteen rond. Maar ik maak me toch zorgen, als ze nu op haar kleed gaat liggen, blijft de wond dan wel schoon genoeg? Ik weet wel dat het shirtje ook niet steriel is ofzo, maar wel schoon. Haar kussen is ook niet echt vies, maar ik weet niet of het schoon genoeg is voor haar nu..

Ik laat het nu even af en zal het vannacht weer om doen. Hoop alleen niet dat ze toch aan de wond gaat zitten en dat wij het dan toevallig even niet zien.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:28

tamary schreef:
Doe eerst eens even dat shirtje af (wel er bij blijven zodat ze niet aan de wond zit) en kijk wat er dan gebeurt.

Dit is ook waar ik aan dacht. Ik zou alleen de DA bellen als ze zonder shirtje hetzelfde reageert.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:31

Even voor de duidelijkheid: ik wist wel dat het aan het shirtje lag, als ik had gedacht dat ze veel pijn had, had ik de dierenarts meteen gebeld. Maar ik durfde het shirtje niet goed uit te doen omdat ze dat niet voor niets aan heeft. Heb haar net uitgelaten, zonder shirt. Ze ging meteen plassen en bij thuis komen heeft ze meteen gegeten en gedronken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:33

Super!! Ik ben heel blij dat ze gewoon reageert. Ik denk dat je haar gewoon in de gaten kan houden zonder shirtje en als je haar alleen moet laten, dan even met.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:33

kan je toch s'nachts het shirtje aan doen, dan hoeft ze toch niet te bewegen.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:35

Bedankt voor jullie reacties in elk geval. Heb het idee dat het verder erg goed gaat! Zeker omdat ze geplast heeft, gegeten én gedronken. Nu zit ze rustig op haar kussen.
Maar jullie denken dat dit geen gevaar voor wondinfectie oplevert? Dat het nu niet is bedekt? (Bedenk me net dat wanneer ze een kapje had gehad, dat het dan ook onbedekt was).

Ik moet morgen werken maar ze houden hier thuis in de gaten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:36

Nadat mijn hond geholpen is ( ook een teefje ) heb ik ook geen shirt aangedaan die scheurde ze gewoon van zich af.

Ik zorgde wel dat in huis alles schoon was, haar mand vaak gewassen, met detthol gedweild en het bed (waar ze dus in slaapt savonds) dagelijks verschoond. De wond heb ik in overleg met de da met vetramil behandeld. Alles keurig genezen.

Nadine_S

Het gaat er volgens mij vooral om dat ze er niet aan gaat likken/bijten. Als ze dat niet doet kun je hem gerust uit laten.

maj0

Shirtje kun je wel uitlaten alleen op letten dat ze er niet aan gaat likken. Je kon toch kiezen tussen kap of shirt als je kap had gekozen was het toch ook 'bloot'

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:38

Broccoli schreef:
Het gaat er volgens mij vooral om dat ze er niet aan gaat likken/bijten. Als ze dat niet doet kun je hem gerust uit laten.

Ja volgens mij ook hierom. Met een kap gaat ze ook met de 'wond' ergens op liggen. als het goed is heeft de dierenarts er ook niet overheen gespoten?!

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:39

Onze hond deed daar ook een beetje moeilijk over nadat hij gecastreerd(kap) was en na operatie aan een bult(shirt)
Wij hielden de kap wel op/het shirtje wel aan, maar een aantal keer per dag deden we hem af/uit zodat hij even zijn behoefte kon doen etc. en ondertussen wel in de gaten houden.
Wanneer hij weer ging liggen deden we hem weer om/aan omdat dan de verleiding om er aan te zitten wel erg groot werd.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:47

shirt is enkel dat ze niet aan de hechtingen gaat zitten , dus gewoon goed in de gaten houden.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:48

Bedankt voor alle reacties. Ik ben erg opgelucht, zie nu een totaal ander hondje dan een half uur geleden. Ze ligt ondertussen ontspannen in haar mandje te slapen, eindelijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:50

Als ze niet aan de wond zit hoef je niks om dr lijf te doen hoor.
Wond kan toch het beste aan de lucht genezen.