jaloerse kat of ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

jaloerse kat of ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 12:33

Hoi ,
Ik zit met een klein probleempje,

Een in mijn ogen jaloerse verwende kat.

Sinds een jaar kijken mijn vriend en ik hoe het leven ons bevalt in 1 huis.
daarbij nam ik mijn hond mee. De bewuste kat ( we hebben er 2 ). kan ook totaal niet overweg met mijn hond.
De kat blijft blazen en donderen. Nu is dat nog wel te overleven.

De andere kat en mijn hond accepteren elkaar , maar liggen net samen in een mand.

Met de hond kwam er ook een honden mand , welke door de kat 1 even flink te grazen genomen werd. En alles stonk meerder keren naar de plas -O- ( dus alles maar vernieuwd )
Zo konden we in het begin niets op de grond laten staan liggen van stof of meneer plaste er op .. sport tassen schoenen alles nam hij te grazen.
jaloers gedrag dachten we. Dus er op gelet dat we alles even veel aandacht gaven.

In het begin had ik zo iets van oke, ik was het uit, en dan zien we wel, steeds meer ging ik me ergeren aan deze kat.
Heb ik wasdag en let ik even niet op , gaat hij zitten plassen op de vieze was , Vaak natte handdoeken sport kleren ,

Mijn vriend en ik hebben al gezegd probeer er op te letten doe de deuren goed dicht, alleen met een wasmand in je armen een deur dicht doen lukt soms niet en in het ogenblik van 5 minuten ziet hij zijn kans..
Mijn vriend en ik hebben al hoog oplopende ruzie hier over gehad, waarbij ik gezegd heb alles wat hij nog onder plast gooi ik weg,.. En dat doe ik nu dus ook. de voorraad handdoeken slikt gestaagd.

We zitten met een lek en daarom moet er een handdoek voor de vaatwasser liggen iedere dag is deze onder gepast. en iedere dag gooi ik hem weg
opties als laat de hand doek liggen doe ik niet want ik ga over mijn nek van de stank!!

Vandaag is dus de bom gebarsten mij nieuwe witte blouse witte shirt die ik gisteren avond in het was hok gelegd heb om vandaag te wassen zijn onder geplast. ( in een onbewaakt moment van 5 minuten )
mijn ondergoed is onder geplast.. en ik ben het zat. ( het zijn geen kleine plasjes maar een berg was stink er helemaal na en is helemaal nat) ik ben de kat zat en kan me geen moer meer schelen al loopt hij weg.( wat hij niet doet ) of word hij mee genomen. Helaas is het mijn vriend zijn kat en die wilt hem niet weg doen om deze redenen
Mijn vriend steekt het er op dat de kat boos is op mij , omdat ik hem 10 kilo heb laten afvallen en hij niet meer onbeperkt eten krijgt ( kat had veel over gewicht)
daarnaast moet de kat nu wachten tot wij klaar zijn met eten dan krijgen alle beesten eten..
Ook krijgt hij "straf" als hij het vlees voer van zijn broer op eet dan zet ik hem in de gang want hij word gewoon dan weer te dik..
Zo ziet hij het ook als pesten dat ik iedere dag stofzuig ( daar is de kat panisch van en vliegt dan naar boven waar ik ook moet zijn met mijn stofzuiger maar als hij daar zo bang van is zou hij angst plassen en dat doet hij dus niet) maar tja beesten in je huis dan moet dat toch wel denk ik zo maar

We hebben nieuwe katten bakken gehaald welke wekelijks leeg gaan ( kat 2 doet er niets op is een echt buiten kat)
kat is geholpen..
Ik heb lok druppels geprobeerd
Geur neuatriseerds op plekken waar hij het standaard doet.
kattenbak vlak bij was hok gezet
Niets help hem het afleren lukt niet ( wil meneer om 1 uur s nachts naar buiten komt hij aan de deur gillen net zo lang tot mijn vriend wakker is en hem na buiten laat ik denk dat jij bent gek maar hij slaapt er niet van , wil de kat een kwartier later na binnen is het of er een inbreker op de raam in beukt en laat hij hem maar weer naar binnen)

wie o wie weet er een oplossing voor dit probleem???
en een oplossing om katten plas lucht uit kleding te krijgen?
want ik blijf het ruiken als handdoeken weer vochten worden ruik ik de plas lucht
deze kat komt het beste tot zijn recht bij een minder strenge eigenaar helaas ben ik dat niet en mogen beesten niet zaniken zeuren

zonnebloem18

Re: jaloerse kat of ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:38

Heb je zijn urine al eens laten controleren?
Het kan best zijn dat hij last heeft van blaasgruis of ontsteking, altijd eerst het medisch uitsluiten voor je verder gaat kijken.
Voor het schoonmaken kan je het beste Biotex gebruiken, Biotex Blauw voor in de wasmachine.
Je zou ook ecopet kunnen bestellen bij Ecodor dat breekt de geur zo af dat de kat het ook niet meer ruikt.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:39

Kat weg brengen, klinkt heel hard maar zoals ik in je tekst lees ben je hem helemaal zat, en ik geef je groot gelijk. Zal nu wel een hoop commentaar krijgen maar echt, je hebt genoeg geprobeerd. Probeer met je vriend te overleggen of een nieuw huisje een optie zou kunnen zijn. Kat is duidelijk ook niet happy!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:47

Deze kat is niet jaloers maar het lijkt dat hij zijn territorium aan het afbakenen is. Is hij/ zij gesteriliseerd/ gecastreerd.
Zoniet begin als eerste hiermee.

Misschien is er een medische kwaal, je geeft aan dat hij veel te zwaar is geweest, misschien hebben zijn nieren te veel onder druk gestaan en heeft hij misschien een nierkwaal.

Een geurneutralisator werken naar mijn idee te weinig, gebruik iets waar alle katten en hekel aan hebben. Bij mijn ouders werkt chloor en ammonia het beste. Nadeel hiervan is dat je dit niet op elke oppervlakte kan gebruiken.

Sterkte ermee, ik weet hoe erg kattenpis stinkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:49

Wij hebben ook zo een kat gehad en hebben toen besloten deze naar een boerderij te doen waar hij nu slaapt tussen het stro en muisjes vangt... Dr is wel een eigenaar maar ij mag niet naar binnen..

Deze is ook helemaal onderste boven gekeerd door de da.. En zijn conclusie was de andere katten deze kant wilde graag zijn domijn voor hem hebben en dulde geen andere dieren in zijn terretorium ( en dus ook ons niet )

Je moet zeker je relatie er niet door stuk laten lopen.. Er zijn genoeg huisjes voor deze kat.. En je vriend is best egoistisch als hij de kat dus boven jou kiest.. ( hij had van mij op zn kop kennen gaan staan )

Katten pies uit textiel.. Vergeet het maar :( ik heb alles geprobeerd en het blijft meuren ( ook je wasmachine weg gooien want die is ook vergaan ) bij ons heeft het een half jaar uit de machine nog gestonken :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:49

Voor vieze geurtjes uit kleding te halen gebruik ik altijd HG tegen nare geurtjes in sportkleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:50

http://www.urineoff.eu/ Dit helpt pisgeuren te verwijderen.
Een kat heeft een hekel aan de geur van azijn,dus waar je hem niet wil hebben ,goed schoonmaken met azijn.
Vuile was in een wasmand met deksel.
Een katten luik voor de kat dat hij zelf naar binnen en buiten kan.En je verder niet te veel ergeren aan de kat.Jij bent bij hem komen wonen.
Een hond heeft een baas ,een kat personeel ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:52

Mijn ervaring is dat je kattenpis nooit meer uit je spullen krijg.. Idd als het nat wordt ruik je het weer..
Ook ik zeg, kat wegdoen naar een tehuis waar hij het beter naar zijn zin zal hebben. De kat is duidelijk niet happy met deze situatie... Er is trouwens vorig jaar ook een zelfde soort topic geweest... En dat is een langggggg topic geworden kan ik vertellen.. Maar imo zou ik dus een tehuis voor hem zoeken zodat alle partijen weer adem kunnen halen en tevreden zijn... Snapt je vriend niet dat de kat het niet naar zn zin heeft en bij een ander tehuis mogelijk wel? Omdat je zegt dat hij hem niet weg wilt doen om deze reden?

Dit is dat andere topic

[BB] Die @#&kat moet wég!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:55

Idd kijken of zijn blaas goed is via een da en verder, s'nachts opsluiten in een hondenbench met een kleine ligplek en een afwasteiltje met kattegrit. Overdag naar buiten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:57

Voordat je dingen gaat doen als de kat opsluiten etc. zou ik medische dingen maar eens uitsluiten.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:00

deze kat is duidelijk niet gelukkig.hij moet niks van de hond hebben, dit kan je ook niet afdwingen.maar hij word er wel mee gedwongen, samen te leven. een gefrustreerde kat kan niet klagen, en kan zich dus uiten, door te plassen.zorg dat de kat ergens een plekje heeft, waar ie geen last heeft van de hond.
1 x per week de kattenbak leeg vind ik wel weinig, zeker met 2 katten. dagelijks ff de viezigheid eruit scheppen. kan de kat wel rustig naar de bak ? waar de hond er niet bij kan, of in zicht is.
verder altijd je wasgoed opruimen. kleine moeite, is vrij gebruikelijk ook. uittrekken, gelijk in de wasmand.heb je dat probleem al opgelost.
wegdoen is de easy way out, voor de baas dan.je kan er ook voor zorgen, dat de kat zich veilig voelt, dan houd het frustratie-plassen ook op.
10 kilo afvallen is ontzettend veel. ik hoop dat je het niet zonder DA begeleiding hebt gedaan. als je zomaar zijn voer weg hebt gehaald, en hem uithongert, kan ie ook nier, en andere problemen krijgen.en kan ook een bron zijn van frustratie.10 kg. moet een kat zeker 2 jaar over doen, om gezond te blijven.
en als ie op gewicht is, kan ie weer gewone porties krijgen.
stofzuigen is een bron van angst bij veel katten, ik hoop dat je daar rekening mee houd, als je schoonmaakt.maak je m expres bang, dan zal ie meer gaan plassen..
de kat is niet onzindelijk, maar heeft frustraties/psychische problemen zeg maar. opsluiten in een bench versterkt dit alleen maar.
ik vind jouw houding naar de kat ook niet vriendelijk.de kat voelt dit natuurlijk aan.en die houding helpt dan ook niks, integendeel dan maar weer.
katten kunnen niet verwend zijn. ze doen, wat ze hebben geleerd van de baas. jouw vriend was duidelijk anders tegen zijn kat. de kat heeft om deze situatie niet om gevraagd, daar kun je wel rekening mee houden.jij ben niet echt begripvol naar de kat.een hond erbij, een strenge baas, die wel ff gaat bepalen wat er moet gebeuren.je kan alles veranderen wat je wilt,maar een beetje tact, begrip en geduld, komt iedereen ten goede,ook jezelf !
een hongerige kat "straffen 'omdat ie andermans voer opeet, is ook niet eerlijk. hij heeft honger. wat moet ie dan doen ?geef m vaker kleine beetjes, of toch net iets meer. teveel afvallen is niet goed.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 05-02-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:03

bianca41 bedankt ga straks eens vergelijken met de andere genoemde producten
ik ga je tip van azijn zekere proberen want het spul wat je in de dierenwinkel kan kopen werkt totaal niet bij deze kat

het probleem doet zich ook niet voor in de was mand , maar als ik de was uit ge soorteerd heb en het ligt te wachten tot ik kan wassen , en ik moet iedere dag een was draaien dan ligt de andere al te wachten ..
helaas gaan deze katten niet door kattenluiken we hebben dit al geprobeerd maar e doen het niet er zit ook een luik maar ze gebruiken het niet

het ergeren doe ik me groen en geel aan hem, stik lief beest alleen zijn plasjes zorgen er nu voor dat ik moord neigingen ga krijgen en ik kan veel hebben van dieren,

myk_en _shant die heb ik ook al gezien werkt dat erg goed?? ik betwijfel of ze katten plas er uit halen maar wil het zeker proberen.
de kater is geholpen , en na een jaar nog steeds afbakenen ?

tatjana ik ga ook steeds meer het idee krijgen dat het dat is hij dult mij niet omdat mijn geur toch over al zit , ik zou hem een goed tehuis bij een oude dame gunnen waar hij heel de dag vertoeteld word en geen regels gelden maar mijn vriend wil hem niet weg doen kan ik ook begrijpen.

om terug te komen op medisch zou een kat dan niet overal plassen??
buffelo ik ben er ook erg klaar mee , en hij mag van mij zo weg , alleen mijn vriend wil het niet dus er moet een tussen oplossing komen voor ons allemaal ik ben een honden mens en geen kattemens

zonnebloem ik ga het straks gelijk proberen wie weet werkt het

ik wil hem nog opnieuw medisch laten na kijken, maar als dat niets opleverd houdt het voor mij op , ik twijfel of er medisch iets is want waarom alleen de was ? en als mijn vriend zijn sokken op de vloer gooit blijven ze schoon terwijl de mijne stikken na de plas

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:03

Is hij wel gecastreerd?

Ik zou gewoon zorgen dat hij geen kans meer krijgt.
Dus;spullen opruimen.De was in een wasmand met deksel erop.
Het lek van de vaatwasser maken of laten maken,dan hoeft daar ook geen handdoek meer te liggen.

Over hondenkleedjes piesen doen veel katten hoor.Ik kan ook geen hondenmand in de kamer hebben,ik heb 1 kat die daar steeds in piest.Dus ik ruim het kleed van de honden op als die savonds in de hal in hun mand gaan slapen.Zo krijgt de kat geen kans.

Waarschijnlijk heeft dat beestje stress van de nieuwe situatie.
Feliway heeft ook stekkers voor in het stopcontact die geuren afgeeft waardoor de stress verminderd wordt.Ook nog te proberen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:10

Ik heb een kat, ze heeft nogal wat diva gedrag en als iets haar niet zint laat ze dat ook ERG duidelijk weten (door te gaan plassen...). Toen de hond kwam was het ook een drama, ze wilde de hond niet in huis hebben en de hond werd regelmatig 20 x aangevallen op een dag. Maar geen haar op mijn hoofd om te bedenken dat die kat weggaat. Mijn kat heeft er namelijk een handje van als zij merkt dat iemand haar vervelend vindt en regelmatig boos wordt op haar (dus straffen, naar buiten doen, schreeuwen, harde stem) gaat ze express plassen. Bij haar werkt dus dat straffen e.d. juist averechts.

Wanneer je kat dus gedragsproblemen vertoont, moet je kijken naar wat er is veranderd in de situatie. Waarom komt het gedrag vandaan? Wanneer is het het ergst? Als je kat het doet, wordt je dan boos, hoe reageer je op de kat?

Mijn kat heeft dus regelmatig periodes gehad dat ze eht ergens niet mee eens was en weer begon te plassen. Ook toen de hond kwam, plaste ze weer op kleden/bedden, en zo waren er nog meer situaties.

Nu is ze dement en doof en 's nachts gilde ze de boel bij elkaar omdat ze ons kwijt was en het huis donker was. Na een paar maanden kwamen we daar dus achter, 's nachts beneden het licht aan en het probleem was opgelost. Mijn moeder stond daarvoor ook op het punt om haar weg te doen omdat ze niet meer kon slapen, en dat terwijl de oplossing zo simpel was!

Maar goed, naar mijn idee voelt de kat heel goed aan dat jij een hekel hebt aan die kat, en daarom express dit soort zaken doet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:22

spicegirl schreef:
deze kat is duidelijk niet gelukkig.hij moet niks van de hond hebben, dit kan je ook niet afdwingen.maar hij word er wel mee gedwongen, samen te leven. een gefrustreerde kat kan niet klagen, en kan zich dus uiten, door te plassen.zorg dat de kat ergens een plekje heeft, waar ie geen last heeft van de hond.
1 x per week de kattenbak leeg vind ik wel weinig, zeker met 2 katten. dagelijks ff de viezigheid eruit scheppen. kan de kat wel rustig naar de bak ? waar de hond er niet bij kan, of in zicht is.
verder altijd je wasgoed opruimen. kleine moeite, is vrij gebruikelijk ook. uittrekken, gelijk in de wasmand.heb je dat probleem al opgelost.
wegdoen is de easy way out, voor de baas dan.je kan er ook voor zorgen, dat de kat zich veilig voelt, dan houd het frustratie-plassen ook op.
10 kilo afvallen is ontzettend veel. ik hoop dat je het niet zonder DA begeleiding hebt gedaan. als je zomaar zijn voer weg hebt gehaald, en hem uithongert, kan ie ook nier, en andere problemen krijgen.en kan ook een bron zijn van frustratie.10 kg. moet een kat zeker 2 jaar over doen, om gezond te blijven.
stofzuigen is een bron van angst bij veel katten, ik hoop dat je daar rekening mee houd, als je schoonmaakt.maak je m expres bang, dan zal ie meer gaan plassen..
de kat is niet onzindelijk, maar heeft frustraties/psychische problemen zeg maar. opsluiten in een bench versterkt dit alleen maar.
ik vind jouw houding naar de kat ook niet vriendelijk.de kat voelt dit natuurlijk aan.en die houding helpt dan ook niks, integendeel dan maar weer.
katten kunnen niet verwend zijn. ze doen, wat ze hebben geleerd van de baas. jouw vriend was duidelijk anders tegen zijn kat. de kat heeft om deze situatie niet om gevraagd, daar kun je wel rekening mee houden.jij ben niet echt begripvol naar de kat.een hond erbij, een strenge baas, die wel ff gaat bepalen wat er moet gebeuren.je kan alles veranderen wat je wilt,maar een beetje tact, begrip en geduld, komt iedereen ten goede,ook jezelf !
een hongerige kat "straffen 'omdat ie andermans voer opeet, is ook niet eerlijk. hij heeft honger. wat moet ie dan doen ?geef m vaker kleine beetjes, of toch net iets meer. teveel afvallen is niet goed.

Ik ga volledig mee met bovenstaande post.
Het leven van die kat wordt volledig overhoop gegooid. Het ligt niet aan de kat maar aan de nieuwe situatie. Sommige katten hebben meer tijd nodig om te wennen. Hoe je het nu oplost zal niet gaan werken. Hij had een rustig en tevreden leventje voordat jij kwam met je nieuwe regels en een hond. En straffen omdat hij het vlees van zijn broer opeet? Denk je nu werkelijk dat hij snapt dat hij daarom op de gang wordt gezet? Nee hij zal meer gaan piesen uit frustratie en dat wil je juist niet. Probeer de situatie van voorheen weer terug te halen. Je vriend zorgt voor de kat(ten) en jij bemoeit je er even niet mee. Het zou zo maar kunnen dat de rust wederkeert na een tijdje. Je verlangt te snel teveel van deze kat.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:25

spicegirl schreef:

Hier ben ik het mee eens. Dit bedoelde ik ook zo ongeveer in mijn bericht.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:30

myk_en_shant schreef:
Deze kat is niet jaloers maar het lijkt dat hij zijn territorium aan het afbakenen is. Is hij/ zij gesteriliseerd/ gecastreerd.
Zoniet begin als eerste hiermee.

Misschien is er een medische kwaal, je geeft aan dat hij veel te zwaar is geweest, misschien hebben zijn nieren te veel onder druk gestaan en heeft hij misschien een nierkwaal.

Een geurneutralisator werken naar mijn idee te weinig, gebruik iets waar alle katten en hekel aan hebben. Bij mijn ouders werkt chloor en ammonia het beste. Nadeel hiervan is dat je dit niet op elke oppervlakte kan gebruiken.

Sterkte ermee, ik weet hoe erg kattenpis stinkt

Katren zijn juist gek op de geur van chloor.. probeer eens eeb druppeltje chloor in de kattenvak te doen.. je kunt ook eens proberen een feliway verdamper op te hangen, misschien is hij gestressed door de hond.. en wegdoen? Maar sorry.. de kat was er eerder dan jij.. lekker harteloos..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:21

katten zijn idd gek op chloor.mss de bak ff doen met chloor, om het extra aanlokkelijk te maken..

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:55

share bedankt voor je bericht,
ga zeker het andere topic even door lezen.

nu de ergiste boosheid gezakt is, kan ik er wat afstandelijker tegen aan kijken ,
baal ik gewoon flink van dat hij mijn nieuwe kleding verwoest heeft, ondanks dat we zo proberen op te letten de deuren dicht te houden..
Na een gesprek met mijn vriend waarin ik mijn standpunt duidelijk gemaakt heb, kwam er naar boven dat deze kat dit al zijn hele leven doet als hij de kans kreeg ( is wel fijn als hij dat eerder zou melden maar blijkbaar viel vandaag pas het kwartje dat ik het echt zat ben) en dus staat mij de taak om eerst uit te zoeken of er toch medisch iets is om het te verklaren ik ga dus proberen urine op te vangen.

de kat naar een ander tehuis brengen is eigenlijk ook tegen mijn gevoel. Al denk ik er wel zo over als hij me weer eens te snel af is en dus zoals vanochtend mijn kleding onder plast.
want niemand kan ontkennen dat dat gewoon stinkt.
de bewuste kat heeft een eigen plek kan naar boven en hoeft de hond niet tegen te komen. als hij dat niet wilt. We voeren meerdere keren per dag op verschillende plaatsten juist omdat hij binnen de kortste keren over gewicht heeft.

spicegirl ik ben me er tedegen van bewust dat vanuit de kat gezien, hij mijn hond absoluut niet mag. MIjn hond wil wel vriendjes zijn , maar heeft nu zo iets van rot jij maar op als je altijd zo lelijk doet. Ik kan het niet afdwingen dat ze elkaar mogen, maar ik moet wel zorgen dat ze omdat het onze keuze is om samen te wonen , dat alle dieren hun eigen plek hebben.

Zo hebben de katten hun stek (de ene kat is gek op dozen dus staan er verschillende dozen en de andere een kleed) boven en een eigen stoel in de kamer en de hond een mand. Ze kunnen elkaar op zoeken maar het hoeft niet. Want eten en drinken worden op diverse plaatsen aangeboden.

Ik heb zo een katten bak dat zeg maar alles naar beneden zakt en schep zoals hoord wel de drollen er uit en dan 1 maal per week gaat hij leeg gebruik al geen grind maar houtkorrels.
Kat 2 gebruikt de kattenbak niet en kiest er voor om buiten een kattebak te hebben en dat accepteren wij zolang het in onze tuin is

Om terug te komen op de was, ik heb hiervoor een aparte ruimt hier ligt het in manden maar als het was dag is sorteer ik het uit en dan ligt het dus op de vloer. En juist in de ruimte spelen de problemen zich af. Kijk mijn probleem in de keuken zal pas iets aan gedaan kunnen worden als het een tijdje stopt met regenen we zitten onder straat riool nivo en met die regen gebeurt het dat het wel eens lekt in de keuken omdat het water niet meer weg kan een handdoek is dan voldoende

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 17:25

ik ga de tip van chloor zeker proberen,
de situatie als hoe die eerst was zal niet meer terug kunnen keren. De hond is er en blijft er of mijn vriend en ik gaan uit elkaar .
Ieder heeft zijn eigen plek. en het washok in gewoon mijn domein. en daar uit moet hij blijven. Kijk zou de was overal slingeren zou het mijn eigen schuld zijn maar dat is het nu juist omdat ik het probleem ken hou ik er al rekening mee en ruim alles op in mijn hok.

de voedings situatie die er was kan ook niet terug komen, omdat het niet gezond is een kat een bak waar uit honden hun voer eten vol te gooien en er maar iedere dag eten bij te gooien omdat je niet weet wanneer je thuis komt die week.. vandaar ook de kilo,s te zwaar. En het dringende advies van de dierenarts om hem op dieet te zetten hij word daarin begeleid. wel heb ik een afspraak gemaakt om hem te laten controleren want misschien is er inderdaad nu iets aan de hand met hem, wat wij over het hoofd zien.
hij krijgt al meer als dat mag , en hij mag dat andere eten niet opeten omdat die kat juist voeding krijgt omdat hij te dun is.

je kan het harteloos vinden om deze kat weg te brengen, of juist zien als een teken van joh je heb het hier niet meer goed, hij zou ook zeker niet naar een vreemde gaan. Maar ook hier is het de planning om in de nabije toekomst kinderen te mogen krijgen, dus nog meer veranderingen. ben ik dan ego of juist eerlijk om alle opties te bekijken ,

de doelstelling is nog ten alle tijden proberen het probleem op te lossen!
en dus een oplossing te vinden van plast hij dan een keer binnen op kleding dan heb ik een super wasmiddel en je ruikt het niet meer.