Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
conejo_ schreef:Ja konijn is alleen en ik vind haar gedrag meer dan logisch.
Ik zit er wel over na te denken om ze te koppelen aan mijn konijnen, maar het is een binnenkonijn en ik kan haar op dit moment niet zomaar naar buiten doen. Daarbij is het niet meer mijn konijn maar denk niet dat ze er veel problemen mee hebben om haar bij mij te houden. Maar als ik haar zou koppelen, trek haar gedrag dan ooit bij? ben bang dat dit een konijn blijft wat bang is voor mensen en zich nooit meer op haar gemak voelt als ik kom voeren/hok verschonen/even buurten
kwestie van gewenning. Laptopmuis schreef:Doet ze het enkel in het hok? Dan is het zogenaamde 'hoknijd'. Als ze in een mooie ren zit net eventueel een vriendje zal het zeker bijtrekken.
We hebben nu in de opvang ook zo'n 'kreng'. Ze is pas 5 maanden maar heeft me al 5 keer gebeten in één dag tijd. Ze bijt en krabt je wanneer ze het moment heeft,... ook buiten het hok. Zijn gedragsproblemen die ontstaan door slechte huisvesting en verzorging.
Daarmee dat ik dus ook altijd tegen pretnesten ben. Goede eigenaar voor konijnen die de dieren een goede huisvesting willen geven zijn er maar weinig..
heb laatst nog enorme ruzie gehad met iemand die haar konijn hield in een hamsterkooi ( echt heel klein ) op een flatje... Konijntje had nergens de ruimte even te scharrelen.. En zat 23 en een hal uur per dagin het hokje en hij moest blij zijn dat hij een half uurtje op schoot mocht knuffelen...
Zonde dat dat konijn al zo 'verpest' is. Nimfee schreef:Dat is omdat hij je niet vertrouwd. Mijn konijn was ook bang voor me, nog steeds soms (mn voedster he). Het is ook nog al wat voor een konijn, een verhuizing, allerlei nieuwe geurtjes: daar raken konijnen snel onzeker van.