Gebroken staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Gebroken staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:08

Hallo allemaal!

Sinds vanochtend houd mijn hond zijn staart omlaag, terwijl hij hem altijd omhoog houd!
Eerst dacht ik misschien is hij niet helemaal lekker en heb ik er verder niet naar omgekeken, maar hij is vrolijk, rent,speelt eet en drinkt goed, dus ging ik even kijken naar zijn staart en probeerde ik hem omhoog te doen, dit was zeer pijnlijk want hij gilde en hij beet me, terwijl hij nooit bijt of lelijk tegen me doet.

Ik moet om 4 uur bij de da zijn, maar was benieuwd of jullie er iets van weten?

Zijn staart lijkt aan de bovenkant iets verdikt, maar zie geen rare knik of iets, wel heeft hij dik haar op zijn staart dus kan ik het niet heel goed zien!

Bedankt alvast

EmptyWords

Re: Gebroken staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:09

In een staart zitten wervels.. kan gebroken zijn

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:10

kijk eens bij cold water tail

Honden die lijden aan koud water staart zijn slomer dan normaal. Ze kwispelen niet meer (of nauwelijks) en kunnen piepen alsof ze pijn hebben. Daarnaast wordt de staart vreemd gedragen. De staartaanzet - het gedeelte bij de rug - loopt vaak horizontaal terwijl de rest van de staart slap naar beneden afhangt. Bij het optillen van dat stuk valt op dat er geen kracht meer in zit, alsof de staart gebroken is. De aandoening is behoorlijk pijnlijk waardoor de hond zich niet lekker voelt en ook liever niet wil gaan zitten. Verder lichamelijk onderzoek toont meestal niets afwijkends. De ademhalingsfrequentie, pols en temperatuur zijn veelal niet afwijkend.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:12

Kan ook gekneusd zijn. Gebroken is niet onmogelijk. Heb je totaal niet gemerkt hoe het kan zijn gekomen?
Misschien is die gekke geurklier op de staart wel ontstoken... Ik zou het eigenlijk gewoon niet weten.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:12

Dankje , maar hij is niet sloom, wel draagt hij hem hetzelfde als wat hier boven staat!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:12

Nee helemaal niks gemerkt, gister was alles nog normaal

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:27

Gelukkig kon ik snel terecht bij de da! Ben wel zenuwachtig hoop dat het allemaal meevalt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:36

Mijn kat heeft dit vorig jaar ook gehad, staart hing ineens slap naar beneden en ze werd woest als je er nog maar naar wees. Uiteindelijk met twee man goed kunnen kijken en er zat een heel klein wondje wat was gaan ontsteken. Bij de dierenarts een pijnstiller en een ab-prik gehad en voordat we thuis waren stond d'r staart alweer omhoog :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:01

ik hoop dat het meevalt zeg :o laat je het ons weten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:11

In verband met bovenstaande suggestie, heeft je hond recentelijk gezwommen?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:44

Nou ben bij de da geweest! Natuurlijk had hij opeens geen last meer dat ik daar was en hij kon verder niks vinden! Wel zaten zijn anaalklieren helemaal vol en die zijn nu weer uitgeknepen. Hij vond het vreemd dat de bovenkant en een stukje van zijn rug dik waren maar hij bleek opeens geen last meer te hebben! Nu heeft hij pijnstillers en moet ik het aankijken als hij over paar dagen nog zijn staart niet omhoog doet ga ik terug en word er verder onderzoek gedaan.

@ kuggur nee hij is bang van water hij is gister wel mee geweest naar stal en heb ik hem daarna mee genomen onder de douche maar dat is natuurlijk heel wat anders!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:57

Jha dat virus hangt bij de ingang van de dierenkliniek, veel dieren zijn er gevoelig voor.
Symptomen: Een deel tot alle aanwezige problemen verdwijnen plotseling.