Oke, nu heb ik hier 2 schatten van katten rondlopen. De kleinste draak ik nu een half jaar ongeveer. Vanaf dag 1 heeft hij honger. We zeggen ook altijd dat hij de oorlog heeft meegemaakt, want elke kruimel gaat op.
Nu heb ik al gelijk een voer systeem gekocht met lange smalle buisjes waar ze het eten uit moeten halen, en als het op de grond ligt kunnen ze het op eten. Een voerbak is geen optie, want meneer eet niet als een kat maar tjompt als een hond!
Zojuist zie ik meneer eten en dit is echt niet normaal. Hij haald het eten uit de buisjes en als hij het boven heeft eet hij het uit zn pootje op.. hij gebruikt nog net geen lepel!
Iemand nog een optie om het eet proces te vertragen? Verder is hij helemaal gezond, niet dik maar heeft altijd honger!! Misschien snelle stofwisseling ofzo..
Bij komstigheid is wel dat het hilarisch is om hem te zien eten.
Musies kleine beetjes gaan ook direct naar binnen. Grote beetjes gaan ook direct naar binnen. Maakt niet uit wat, wanneer of hoe. Alles moet op.
secricible
Geplaatst: 03-02-13 21:35
Als hij niet te dik is, is het toch geen probleem?
Rena100
Geplaatst: 03-02-13 21:38
Haha heel herkenbaar. Die van ons eet ook alles zo snel mogelijk op. 5 minuten later staat ze alweer te miauwen voor meer haha. Wij geven haar gewoon twee maal daags een bakje brokjes en daar heeft ze het maar mee te doen
LibertyLucky
Geplaatst: 03-02-13 21:40
ik heb ook 2 op de 6 katten gehad die dat deden Sommige eten nu eenmaal graag snel en als hij geen wormen heeft en verder gezond is zou ik me er geen zorgen over maken ,hoor:)
Musiess
Geplaatst: 03-02-13 21:41
Dt is waar.. maar ik dacht,, dan is niet alles in 1x in zn buik.. Ja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.. hahah
als hij niet te dik is en nog maar een half jaar dan zou ik hem onbeperkt laten eten zoveel hij wil en het op tijd vullen. Mijn kat is ruim volwassen (6.5jaar) en die eet nog steeds onbeperkt. Ze is niet te dik of te mager dus eet ze voldoende voor haar doen en hoeveel dat is dat zou me niet intereseren. Zeker niet als ze net als jou kat nog vollop in de groei zijn.