Ik ben benieuwd of er mensen zijn die de symptomen herkennen of die ervaring hebben met een MRI/CT van hun kat.
Flinn is een bijna 10 maanden oude coon. Hij heeft vanaf zijn geboorte en sinds hij hier woont altijd een kop gehad die wat schudde. Overleg gehad met de Da en de fokker. De fokker is trouwens zeer betrokken en denkt en helpt erg mee! Zwakke nekspieren, moest vanzelf overgaan. Af en aan was het wiebelen erg of minder erg. Na een tijdje bleek het ook niet minder te worden dus was het een evenwichts of neurologisch probleem. Weer overleg met de Da en de keuze was toen of helemaal laten uitpluizen en dan misschien een naam er op kunnen plakken, of het gewoon zo laten, hij heeft er immers geen last van en het was redelijk stabiel.
Afgelopen zondagmiddag heeft Flinn en kopstoot gehad tijdens het spelen. Hij is dan net een kleine bulldozer en zag onze andere coon niet staan. Hij is een paar seconden blijven liggen, was een halve minuut sloom, maar daarna was hij weer normaal. Heb nog met hem gespeeld en er was niks meer aan de hand. Dus niet braken, rare pupillen, vreemd lopen enz. Dinsdag avond werd hij erg sloom en heb ik direct een afspraak gemaakt bij de da. Woensdagochtend direct langs gegaan. Flinn liep alsof hij dronken was, reageerde niet goed op bepaalde neurologische test die de Da gedaan heeft, andere ook weer wel, hij was erg sloom en de Da concludeerde dat hij erg slecht ziet. Ze heeft hem vitamine B gegeven en nog iets voor de zenuwen. Ze vond het raar dat hij na 2,5 dag ineens last zou krijgen van een hersenschudding o.i.d. Ze vertrouwde het niet. Volgende dag moest ik met hem terug komen, bij de Da die meer verstand had van katten voor een herhaal prik vitamine B en een nieuwe check.
Deze Da maakte zich echt zorgen. Flinn was erg uitgedroogd, reageerde wel beter op de neurologische tests, maar bleef dronken lopen. Hij dacht aan nierproblemen, tia's, hersenvlies ontsteking enz. Hij benoemde het zo: De botsing kan een oorzaak zijn voor Flinn's gedrag, maar de botsing kan ook het gevolg zijn van iets anders. Hij dacht het laatste. Goed, pijnstilling er in, nog wat andere dingen (vocht enzo) en bloed afgenomen voor een grote bloedtest. Vrijdag de hele dag afgewacht op de uitslag, s ‘avonds gebeld door de Da.
Flinn had geen ontstekingsbeeld en bloedwaarden waren allemaal normaal. Hij had goed gereageerd op de pijnstilling en ik merkte dat hij zich weer slechter begon te voelen, dus direct voor het weekend extra metacam opgehaald. Zaterdag ging het slechter met Flinn, weer iets uitgedroogd, gebeld en een dubbele dosis metacam. Dit deed hem goed maar ik krijg hem alleen aan het drinken als ik er poezenmelk door doe of "slechte" wiskas zakjes haal voor extra vocht. Hij eet trouwens wel normaal. Het dronken lopen is er nog steeds. Hij heeft zaterdag een keer waterige diarree met bloed er door gehad, daarna was het weer normaal. De weekendDa vond dit niet zo raar omdat hij slecht kan over bepaald voer. Ik maak me er wel zorgen om omdat ik niks heb veranderd in zijn dieet. Flinn is in december nog ontwormd en hij wordt elk jaar ingeënt tegen van alles. De Da weet het niet meer en wil ons doorsturen naar Drachten voor een CT of MRI. Daar hoor ik morgen meer over. Nogmaals de symptomen op dit moment:
Pijn ---> pijnstilling helpt
Wiebelen/dronken lopen ---> blijft
Ontlasting ---> wisselt
Ogen ----> Slecht ziend
Uitdroging ---> op dit moment niet uitgedroogd
Bloedbeeld ---> alles netjes binnen de range
Hebben jullie een idee wat er met Flinn zou kunnen zijn en hebben jullie ervaring met het maken van een CT of MRI. Wat was de uitslag?
Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en bedankt voor het lezen
Een bezorgd baasje