Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jasmijnlove schreef:ja ze hebben onbeperkt hooi.
Dit zei mijn vader ook maar mama zei dat ze als ze te lang waren uit de mond kwamen dit was niet zo. Maar moet ik anders de tanden laten controleren door de dierenarts?
koetje10 schreef:Goed dat je het op hebt gemerkt. Konijnen kunnen prima uit de voeten met vrijwel alleen hooi hoor, als je ze alleen maar brokjes zou geven zouden ze eigenlijk alle dagen van de week naar de McDonalds gaan, om even een vergelijking te leggen. Het is denk ik wel super belangrijk om zo snel mogelijk even naar de dierenarts te gaan en een echt goede gebitsinspectie te laten doen. Wil je konijn nog wel eten? Dat wil zeggen, heeft je konijn interesse in brokjes bijvoorbeeld, kauwt hij ze en spuugt ze dan weer uit of is hij (of zij?) echt 'algemeen ziek', dus sloom etc. Dat onderscheid is belangrijk om te maken, als ze wel willen eten maar het niet kunnen door een slecht gebit is de oorzaak vrij snel duidelijk. Succes ermee!
), maar je blijft wel eten. Snap je? Wat je nu beschrijft klinkt wel alsof je konijn last heeft van zijn tanden. Dus zeker even naar de dierenarts, het liefst morgen al. Je kan proberen of ie wel sla en dergelijke wil eten?koetje10 schreef:Ze kunnen zeker nog eten als ze last van het gebit hebben, maar ze eten minder en langzamer. Als jij kiespijn hebt zal je ook eerder kiezen voor de makkelijker eetbare dingen (vla ed, maar dat lijkt me voor een konijn niet echt handig), maar je blijft wel eten. Snap je? Wat je nu beschrijft klinkt wel alsof je konijn last heeft van zijn tanden. Dus zeker even naar de dierenarts, het liefst morgen al. Je kan proberen of ie wel sla en dergelijke wil eten?
Een dierenarts kan zeker wel wat doen, maar vaak moet hij dan wel slapen. Maar dat zal de DA je vast zelf het beste kunnen vertellen!
koetje10 schreef:Goed dat je het op hebt gemerkt. Konijnen kunnen prima uit de voeten met vrijwel alleen hooi hoor, als je ze alleen maar brokjes zou geven zouden ze eigenlijk alle dagen van de week naar de McDonalds gaan, om even een vergelijking te leggen. Het is denk ik wel super belangrijk om zo snel mogelijk even naar de dierenarts te gaan en een echt goede gebitsinspectie te laten doen. Wil je konijn nog wel eten? Dat wil zeggen, heeft je konijn interesse in brokjes bijvoorbeeld, kauwt hij ze en spuugt ze dan weer uit of is hij (of zij?) echt 'algemeen ziek', dus sloom etc. Dat onderscheid is belangrijk om te maken, als ze wel willen eten maar het niet kunnen door een slecht gebit is de oorzaak vrij snel duidelijk. Succes ermee!