Slikken bij de poeperd (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Slikken bij de poeperd (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 13:15

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Onze hond (Franse bulldog) is de afgelopen paar dagen veel aan zijn poeperd aan het slikken.
Maar vandaag valt het ons echt erg op. Eerst (3 dagen terug) slikte hij zijn poeperd gewoon schoon na het uitgaan.
Hier zag ik niks ergs aan, ik dacht dat hij gewoon zijn poeperd schoon wou maken.
Maar vandaag heeft hij de neiging om veel bij zijn poeperd te slikken. Hij doet het nu ook als hij gewoon even heeft gelegen bijvb.
Als hij dan klaar is gaat hij de plek afslikken waar hij tegenaan heeft gezeten op het moment dat hij bij zijn kontje zat.
Nu vraag ik mij af waar dit weg komt? Zal hij ergens last van hebben? Ik wou de dierenarts al bellen maar die zijn er
dit weekend niet. Dus ik dacht dan vraag ik het eerst hier even, morgenochtend (8uur) kan ik meteen mijn DA weer bellen.
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt met zijn/haar hond?

Hij heeft 2 x eerder opgezette anaalklieren gehad, toen slikte hij ook veel..alleen op de 1 of andere manier vond ik dat anders..
(zijn kontgaatje zag er toen ook anders uit, er lijkt nu niks te zijn verandert zeg maar als met 'normaal')
De laatste keer was ongeveer 2 maanden terug en hier heeft hij toen antibiotica bij gehad. Controles bij de dierenarts gehad
en die zei dat het weer helemaal over was (natuurlijk zijn ze toen ook uitgedrukt door de dierenarts).
Zal hij het nu weer hebben of kan het ook ergens anders van komen?
Zijn anaalklieren voelen niet opgezet en ik kan geen verdikkingen etc vinden.

Groetjes,
Miranda

geerke

Re: Slikken bij de poeperd (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:17

bedoel je likken?
Lijkt mij inderdaad weer de anaalklieren.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 13:31

Ja likken bedoel ik ;)

Oke, nouja dan wordt het even geen pretje voor hem. :P Hij vond het maar niks toen de dierenarts ze ging uitdrukken. Maar hoort er dan geen verdikking te zitten of komt dat pas na een paar dagen ofzo? Morgenochtend maar meteen even bellen in ieder geval. Dank je voor je reactie

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:38

Klinkt inderdaad als anaalklieren of last van wormen. Als de anaalklieren echt dik zijn dan zijn ontstoken. Dus vermoed dat ze gewoon vol zijn.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:04

ik denk ook anaalklieren, heb er helaas zelf ook ervaring mee gehad met mijn duitse dog :( hij likte ook de plek af waar hij had gezeten/ gelegen.. een erg vervelend probleem..

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:20

Heb vandaag gebeld en van de week (donderdagochtend) kunnen we terrecht. Wel geef ik hem een wormenkuur morgen, we zagen net wormpjes in zijn ontlasting. (tenminste ga ervanuit dat het wormpjes zijn, zag een paar wit/geelgekleurde stipjes)

@Wilawander: dus het kunnen ook wormen zijn? gezien ik nu net dacht dat bij hem te zien. Anaalklieren zijn totaal niet dik, kan er helemaal niks voelen.

Anaalklieren heeft ie echt nog maar net last van gehad, kan dat zo snel dat ie er weer last van heeft? We zijn echt druk bezig zijn ontlasting goed te houden en op het moment lukt het goed door hem geen extra's te geven maar alleen brokken. Nouja donderdag maar eens overleggen en laten bekijken door de DA.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:28

Ja kan prima wormen zijn, die kriebelen daar rond waardoor ze gaan bijten en likken.

Zou dan ook even met de DA overleggen want dan is meerdere keren ontwormen wel verstandig. Ook met goede middelen, dus geen exil, beaphar en dergelijke.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:30

Nee die troep hoef ik zeker niet. Wormenkuurtjes en vlooienspul halen we altijd bij de dierenarts. Heb liever dat het duurder is maar wél werkt!

Oke, nouja ik bel morgen even heen, zeggen dat we wormpjes hebben gezien in zijn ontlasting. Dan zal de DA vast wel goed weten wat we moeten doen en dan haal ik meteen ff een goed kuurtje op :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:31

Ja precies!! heel verstandig. Succes ermee.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:31

Dank je, en ook voor je reacties! :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:33

Ontworm dan gelijk de kat ook even

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:35

Ohh goede tip, dank je had ik nog niet aan gedacht! De kat komt nooit buiten maar dat zal vast niks uitmaken zeker?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:37

Nee, die kan het weer via de hond krijgen

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:37

Oke! Dan zal ik voor de kat ook gelijk een wormenkuur meenemen!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 22:34

Ik dacht zal even een update plaatsen:
Paar dagen terug meteen dus de wormenkuur gegeven en moet zeggen dat het slikken de dag erna al een stuk minder was. Vandaag toch nog wel even heen geweest en volgends de DA zijn de anaalklieren gewoon goed op dit moment, hij heeft ze even druk onderzocht wat meneer totaal niet leuk vond aan zijn blik te zien haha! Maar sinds gister slikt ie alleen zijn kontje als we terug zijn van uitgaan en dat deed hij altijd al.. het lijkt dus weer normaal te zijn geworden! :D

Kat leek nergens verder last van te hebben maar na de tip van Billy toch ook besloten hem meteen mee te pakken. Dus de hond en kat zijn weer up to date met de wormen kuren hihi

(uiteraard gewoon de wormenkuur die de DA gegeven heeft ;) )

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:12

Gelukkig dat het de goede kant op gaat !!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:38

Mooi zo!
meestal zijn alle beesten in huis besmet, dus vandaar dat je, ook al zie je het niet, je gelijk beter alles kunt meepakken. Daarbij, als de hond een keer de kattenbak leegvreet, heb je gelijk weer een besmetting, vandar dat ik alles altijd tegelijk deed.
ik heb nu geen katten meer trouwens :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:40

Slikken ipv likken, wegkomen ipv vandaan komen. Hoezo je komt uit het noorden ;)

Fijn dat het beter gaat!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 11:22

@F_Orumster: Slikken kan toch ook gewoon ofniet? Zie er niks raars in haha :P ik kom uit het hoge noorden nog wel haha
vandaan komen vind ik juist raar klinken ipv wegkomen hihihi
Of zeg ik nu weer hele rare dingen? :P

@Billy: Gelukkig zal onze hond nooit de kattenbak leeg vreten (iewl! haha) maar na je tip vonden we het idd ook wel logisch. Lekker alles tegelijk gedaan! Dank je nog ;)

Ben ook heel blij dat alles weer normaal is met ons mannetje! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:25

slikken ken ik ook niet. Maar mooi dat de oorzaak gevonden is. Ja alle dieren gelijktijdig behandelen anders blijf je bezig.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 12:25

Haha wat grappig dat slikken zo raar is eigenlijk, voor mij is het heel normaal :+ zal het vanaf nu gewoon likken noemen hihi :D

Ben zelf ook blij dat het nu goed gaat! Wel blijven we nu om de zoveel tijd even naar de DA gaan zodat zijn anaalklieren goed bekeken blijven worden gezien hij het nu al een paar keer gehad heeft.