Kat wordt kaal langs 1 kant?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Kat wordt kaal langs 1 kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:19

Ik plaats het dus hier omdat hier (naar mijn mening) toch veel mensen zitten met veel kattenkennis.

Wij hebben hier een gecastreerde kater van ongeveer 5 jaar.
Nu is hij sinds 3 maanden zienderogen vermagerd en is langs 1 kant (rechts) zijn haar aan het kwijtspelen.
Vooral aan de oksels heeft hij kale plekken.

Nu dachten we in het begin dat hij miss al aan het verharen was en dat hij er nogal vanaf zag maar nu beginnen we ons toch een beetje zorgen te maken.
Ondertussen is hij al terug een beetje bijgekomen maar het haarverlies wordt erger (en blijft aan 1 kant).
Voor de rest merk je verder niets aan hem want hij eet, drinkt, speelt en knuffelt nog steeds zoals ervoor.

Ik zou wel naar de DA willen gaan maar wie weet is het gewoon iets simpel waar ik me druk over maak en weten de mensen hier wat hij nu eigenlijk heeft. :)
Hij komt niet buiten dus zou hem graag een erg stressvolle rit naar de DA besparen als het niet nodig is. :)

Anoniem

Re: Kat wordt kaal langs 1 kant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:21

Als je kat ook vermagerd vind ik het toch wel opmerkelijk dat je niet naar de Da gaat. Dus mijn tip, ga naar de Da. Vermageren doen ze niet zomaar.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:22

bij verharen durven ze wel eens te vermageren, vandaar dat ik niet meteen in paniek schoot.
Hij is ook niet gevaarlijk veel afgevallen maar genoeg om het te merken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:23

Oh ok, ik dacht dat ie broodmager zou zijn. Maar dan nog zou ik langs gaan.

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:30

mijn kat heeft zichzelf kaal "gewassen" de da zei dat hij mis allergisch zou zijn voor vlooien (die had hij niet maar van een vlooienbeet kon hij wel 6 weken last hebben) hij heeft toen een middeltje tegen de jeuk gehad en het is nu weer een aan het aangroeien

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:15

het probleem zit hem echter dat hij maar aan 1 kant haar verliest.
Heb ondertussen al eens google geraadpleegd maar haarverlies kan door zoveel dingen komen gewoon.
(allergieën, schildklier, hormonale problemen, parasieten,.....)

Zometeen krijgt meneer een ontworming (samen met de andere kat die trouwens geen last heeft van kaalheid of vermager) en deze week gaan we even langs de DA om een onderzoekje te laten doen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:37

Juist omdat het aan 1 kant is, zou ik denken aan zich kaallikken....