Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Begin eerst in huis met een zeer kleinschalig (lees 4/5 pupjes) en als dat dus een beetje goed loopt opzoek naar een externe locatie.. 
Sonja89 schreef:princesmax, bedankt voor je uitgebreide reactie! Jullie hebben dus plek voor 56 honden? Kun je iets vertellen over de verhouding tussen asielhonden/vakantiehonden/daghonden (voor werkende mensen bijvoorbeeld)?
er blijven in de zomer 2 mensen tot 4uur en om 4uur worden die weer afgelost door 2 andere mensen die de honden weer gaan uitlaten tot ong. 9u savonds.
Ik begrijp dus goed dat er nu (buiten het vakantieseizoen) maar 2 honden zitten i.v.m. werkende mensen? De animo geldt dus vooral voor de vakanties? Sonja89 schreef:Ja dit bedoelde ikIk begrijp dus goed dat er nu (buiten het vakantieseizoen) maar 2 honden zitten i.v.m. werkende mensen? De animo geldt dus vooral voor de vakanties?
En kan ik ergens iets vinden over de tarieven die jullie hanteren?
Bij alle vragen hoort ook nog de waarom vraag.
En wat zijn de opleidingen/ervaring van de werknemers? 

MyWishMax schreef:Ik lees even mee, ben namelijk wel benieuwd.
Waar ik dan ook benieuwd naar ben is het voer dat ze krijgen bij verschillende pensions. Krijgen ze hun eigen voer, krijgen ze standaard het voer dat het pension heeft liggen? En vaccineren, moeten ze verplicht elk jaar geënt worden? Voor een dagopvang, wat wordt er gedaan, wat zijn de eisen aan de hond, noem maar op.Bij alle vragen hoort ook nog de waarom vraag.
kohtje schreef:Maar met die jr kennel hoop ik toch niet dat die wat wil gaan verdienen?
princesmax schreef:MyWishMax schreef:Ik lees even mee, ben namelijk wel benieuwd.
Waar ik dan ook benieuwd naar ben is het voer dat ze krijgen bij verschillende pensions. Krijgen ze hun eigen voer, krijgen ze standaard het voer dat het pension heeft liggen? En vaccineren, moeten ze verplicht elk jaar geënt worden? Voor een dagopvang, wat wordt er gedaan, wat zijn de eisen aan de hond, noem maar op.Bij alle vragen hoort ook nog de waarom vraag.
Bij ons moeten ze elk jaar geent zijn, de jaarlijkse cocktail tegen parvo en weil en de kc neusspray. Bovendien moeten ze ook gechipt zijn en ontwormd en ontvlooid. Bij aankomst controleren we dus het paspoort en deze blijft ook bij de opvang liggen gedurende het verblijf, deze worden ook allemaal gekopieerd en in het archief gestopt. Ook de chip word gecontroleerd met de chipreader om te kijken of het nummer bij het paspoort en de hond hoort.
Ze krijgen bij ons de brokken die we ook verkopen, dat is veel minder werk voor ons gezien de brokken in een ton zitten die we door de gang kunnen rollen, als je alles apart moet pakken voor elke hond is dat erg veel werk. En het is natuurlijk ook fijn als mensen dan onze brokken kopen.![]()
oh ja jrt daar bedoel ik inderdaad mee jack russel terrier.
Sonja89 schreef:Bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
Wat ik me nu nog afvraag, is er een specifieke reden dat er gekozen wordt voor een (althans in mijn ogen) grootschalige opvang? En waar moet een locatie volgens jullie minimaal aan voldoen om die opvang te realiseren?
Sonja89 schreef:kohtje, dat kan ik volgen, maar hoe zit het met 20-25 in een luxere setting (niet in kennels, een dagprogramma voor de honden e.d.)?