Poes plast op bank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Poes plast op bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:20

Wij hebben er sinds een tijdje een poes bij, in eerste instantie noodopvang, nu blijvend.
Wij hebben nog 2 andere poezen van ca. 13 jaar. Het nieuwe poesje schatten we op 6mnd en is nu voor het eerst krols. Afspraak voor sterilisatie is al gemaakt voor volgende week.

Nu het probleem. Ze plast constant op de bank.
Wij hebben meerdere kattenbakken die meermaals per dag worden verschoont. Poepen doet ze altijd netjes op de bak, plassen de ene keer wel de andere keer niet.

Wat mij opvalt is dat ze altijd plast waar mijn vader heeft gezeten. Toen mijn ouders laatst op vakantie waren heeft ze geen 1x op de bank geplast. Om die reden lijkt me er een soort samenhang te zitten tussen mijn vader en het bankplassen.

Verder oogt ze gewoon gezond en is speels. Natuurlijk bestaat er een kans dat het medisch is, dat wordt volgende week ook nagekeken bij de DA als ze daar is voor sterilisatie. Mocht het medish zijn vind ik net vreemd dat ze tijdens de afwezigheid van mijn vader geen 1x op de bank geplast heeft.

Ik heb haar er zelf helaas nooit op betrapt, het is meestal als mijn vader van de bank opstaat en hij naar de keuken is dst hij terug komt en de bank nat is, hij heeft het wel eens zien gebeuren maar is niet snel genoeg met ingrijpen.

Nu zit ze dus in de hal als tijdelijke oplossing, ik ben het er niet mee eens maar goed het is niet mijn huis. Er moet natuurlijk een andere oplossing komen. De bank is zo verzeken dat er n nieuwe moet komen, maar zolang zij bankplast is dat geen optie..

Suggesties en ervaringen?

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:24

Misschien voor een weekje een plastic zeil over de bank leggen?
Mijn poes deed dat ook, alleen duurde het bij haar 4 weken voordat we een afspraak konden maken. Het bed, dekbed, de bank en allerlei hoekjes op de grond zijn ondergepist maar na de sterilisatie zijn we er gelukkig van af :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:25

Plassen is waarschijnlijk omdat ze krols is het komt wel vaker voor dat krolse poezen onzindelijk worden.
Het zou weer over moeten gaat tot die tijd moet je de plek op de bank goed schoonmaken, als het kan wassen met biotex blauw of een middel als Urine-off op Ecodor gebruiken om het echt goed schoon te krijgen.

Jaime_

Re: Poes plast op bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:29

Ze deed het ook al voor ze krols was.. Ik ga het nu weer schoonmaken met biotex en daarna insmeren met citronella, en inderdaad proberen om een zeil te scoren.

Steriliseren wil dus soms wel helpen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:41

Trouwens als tip.
Koop dan een picknickkleed. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn, maar die zijn aan de bovenkant gewoon lekker zacht en alleen de onderkant is van plastic. Dan hoef je zelf ook niet op het plastic te zitten.
Ding kan ook gewoon gewassen worden ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:47

Thnx, dat ga ik straks, maar even halen :-)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:50

En tegen de geur ecopet gebruiken, dan is de verleiding veel minder groot op er weer te gaan sproeien/plassen.
http://www.ecodor.nl/

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:52

Goed dat je naar de dierenarts gaat, de kans dat het medisch is is vrij groot. Ik dacht iets van 50% bij onzindelijkheidsproblemen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:04

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:37

Zou eerst eens wat urine opvangen om te kijken of ze een blaasontsteking / kristallen in haar urine heeft.