Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja89 schreef:Alsjeblieft: http://www.lupa-diervoeding.nl/contents/nl/terms.html
Wat héél, héél belangrijk is, is dat je een kvv kiest die:
- geen granen/rijst bevat
- geen groentes bevat
- geen kunstmatige toevoegingen bevat
- uitsluitend op basis van 1 diersoort samengesteld is.
Anders heeft je eliminatiedieet totaal geen nut!
Een merk van deze site dat mij goed bevallen is EN geschikt voor een eliminatiedieet is Tinlo Barf menu. Hiervan kun je de versie 'eend' nemen, de rest is ongeschikt voor eliminatie. Ook Haaksbarf heeft varianten geschikt voor eliminatie, maar dan 'paard' en 'konijn'.
Sonja89 schreef:Klopt inderdaad, een diersoort die de hond niet eerder gegeten heeft.
Voor geit zou ik dan weer nooit kiezen, levert bij veel allergiehondjes jeuk op. Bovendien bestaat er -voor zover ik weet- geen kvv op basis van geit (struisvogel ook niet).
Konijn wordt juist vaak ingezet bij eliminatie, zo ook door mij en dat bij een hond die bij de vorige eigenaar tig verschillende broksoorten heeft gekregen. Voor ons heeft konijn goed gewerkt!
Uiteindelijk is de eerste diersoort toch een gok, net als wanneer je later andere diersoorten gaat toevoegen. Daarom gewoon 1 soort kiezen en beginnen, mocht de jeuk blijven, dan begin je opnieuw met een andere.