Castratie kater.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Castratie kater.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:46

Even een vraagje. Gister is onze kleine kater gecastreerd. Nu is hij ook net een half jaar oud, dus misschien heeft het met de leeftijd te maken. Maar die ondeugd heeft dus echt helemaal nergens last van.
Nu is het ook een kleinere ingreep dan een sterilisatie.
Maar onze poes is echt 3 dagen ziek geweest, en meneer kwam gister thuis en op een ruzie na tussen die twee ivm andere geur heeft hij echt nergens last van..

Hij begon ook gelijk voor eten, terwijl ik hem pas savonds een klein beetje mocht voeren. Maar meneer had zo'n honger dat hij in 1x een handje vol op at, zonder misselijk. (Nou zeggen wij ook altijd dat hij de oorlog heeft meegemaakt, want hij heeft altijd honger en tjompt alles in 1x weg..)

Is dit normaal of is deze deugniet gewoon een bikkel.

_MG

Re: Castratie kater.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:48

Ging bij mijn (ex)katertje ook zo :)

Hij kwam thuis en was toen nog heel suf, maar dag erna merkte je eigenlijk niks meer.. Alleen dat hij de operatie wond telkens schoon likte, maar dat stopte na een paar dagen vanzelf!

Denk dat hij gewoon een bikkeltje is :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:53

Hij likt ook niet aan de wond. Ik was voorbereid op een duffe zieke kat gister, maar hij kwam net zo vlot het mandje uit rennen. Het enige wat hem niet aanstond was de lege maag..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:12

Die van mij waren ook al meteen fit niks aan de hand.
Met stellerisatie van poes trouwens ook niks aan de hand, mevrouw was een half uur daarna al weer ontsnapt en ik er achter aan rennen. Kwam door de buurman.
De laaste kater die ik gecastareerd had die was wel beetje aan het wankeld lopen maar dat was ook vrij snel weer afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:14

Mijn beide katers hadden na de ingreep nergens last van. Praatjes voor tien en waren al snel super fit. :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:14

We zien bij ons op de praktijk meestal niets anders.
De meeste zijn diezelfde dag of de volgende dag weer de oude

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:14

Hier heeft de kater ook nergens last van gehad. Sterker nog ik dacht ook: Oh die is vast een beetje rustig, dus ik deurtje van reismand open gezet en toen hoorde ik de andere kat buiten aan de andere kant van de deur.
Even binnenlaten dacht ik :j Zag nog net een zwart vlek bij me langs vliegen :') Hij hadhelemaal nergens last van.
Maar heb het bij hem ook anders meegemaakt toen hij zijn poot gebroken had. Hij was echt heel duf, kon niet op zijn benen staan en wilde alleen maar tegen mij aanliggen. In de loop van de avond werd dit beter.
De tweede keer hebben ze hebben niet "wakker" geprikt en toen was ie ook nog suf. Ik haalde hem toen om 16.30 uur op en hij was om 11.00 uur al klaar met de operatie. Dat duurde dus wel lang.
Eerste keer met poot breken hebben ze hem wel wakker geprikt. Toen kon ik hem om 19.15 uur ophalen, maar hadden ze hem pas om 17.30 uur geholpen.
Normaal geven ze een kat dan niet zo snel meer mee, maar hij was zo agressief (puur op adrenaline trouwens want thuis kon ie nog niet eens normaal staan) dat ze graag wilden dat ik hem ophaalde, want het was gewoon te veel stress voor hem........

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:15

Hier hetzelfde. Katertje kwam thuis en begon direct rond te rennen en te spelen. Nooit ergens last van gehad.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:11

ja hoor dat kan bij sommige katten voorkomen,
wij hadden zelfs onze poes die gelijk al fris en fruitig door het huis heen liep en ontsnapte naar buiten, wij haar weer vangen (vertrouwde het natuurlijk niet gelijk buiten ze was niet duf maar denk aan muizen, wond die open kan), maar na 1,5 dag werd ze helemaal stressie binnen dus hebben haar vervroegd vrij gelaten ;) (tis ook een echte buitenkat dus ze is wel wat gewend) helemaal goed gekomen, al is ze wel wat dikker geworden!

Maar maak je niet druk om je kater, tis gewoon een stoere!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:36

isn ormaal hoor. In de opvang laten wij ze allemaal met 10 weken leeftijd al helpen en zowel poezen als katers spelen diezelfde avond na de ingreep al weer vollop. Zeker als het jonge dieren zijn gaan ze er heel vlot overheen. Daarnaast is het voor een kater idd een kleinere ingreep dan voor een poes.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:51

Is inderdaad normaal... Een castratie van een kater stelt ook vrij weinig voor, het word in bepaalde klinieken zelfs door de assistente gedaan.
Er worden maar 2 kleine sneetjes gemaakt, balletjes geknoopt en verwijderd, knoopjes terug in het 'zakje' gedaan en that's it, sneetjes worden ook niet dicht gehecht ofzo... Meeste katten hebben last van de narcose, maar omdat het nog een jong dier is, zijn ze vaak daar ook niet echt van onder de indruk. :)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:00

castratie stelt niet veel voor, die van mij is een paar uur naar geweest van de narcose

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:07

Nou mooi toch dat 't zo goed gaat met 'm TS? Mijn kater is ook met 6 maanden gecastreerd en die was 's avonds heeeuuuullll zielig. Hij at wel maar in plaats van gewoon rond te stuiteren ging hij wat tam op de bank liggen en dat wilde hij als kitten anders nooit. Was de dag erna ook weer helemaal over, toen poingde hij weer in het rond.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:33

Dat is normaal hoor! zo hoort het ook te gaan. Goed van je dat je dat gedaan hebt.!

In het asiel waar ik vrijwilliger ben doen we al zo'n 5 jaar aan vroegcastratie en dat is eigenlijk ook altijd goed gegaan. (ze worden dan met 8wkn al geholpen)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:58

Mijn kat is rond de 5,5 maand gecastreerd (hij liep overal te sproeien - gek werd ik ervan) en hij had precies hetzelfde! Was ook meteen helemaal weer dezelfde, rennen en spelen deed ie ook vrijwel direct weer :j