Agossie schreef:Ik vind het van de gekke dat er enorme ophef wordt gemaakt over het voeren van levende kuikens aan katten en levende kittens aan slangen, dat er dan rustig gekletst wordt over het voeren van levende rittens aan fretten.
Ik ben sowieso fel tegen het voeren van levende have aan alle in gevangenschap gehouden dieren, met name huisdieren. Er is genoeg gebalanceerd voedsel beschikbaar, waarom dan een ander dier door een hel laten gaan voor een pleziertje van een ander dier. Ik heb ook geen respect voor de mensen die dit doen.
Kittens aan slangen dat gebeurd bijna niet hoor, er loopt misschien wel een gek hier en daar rond die dat doen maar ik heb zelf een grote Boa Constrictor gehad en zat toen ook op een reptielen forum en daar was niemand te vinden die kittens aan hun reptielen gaf.
Daarbij ontstaat dan natuurlijk ook altijd de discussie waarom wel een konijn en geen kat, wat is het verschil?
Je kan er wel op tegen zijn om levend te voeren maar soms kan het niet anders, een Boa kan je over het algemeen pre-killed geven maar een Python trapt daar niet in, die moet de warmte en de beweging "zien" om aan te vallen.
En dat door een hel gaan valt wel mee, de slang strikes (binnen een 100ste van een seconde) en knijpt dan in 2 sec al het leven uit de rat.
Ik gaf pre-killed omdat ik het een naar gezicht vond maar de diepvries ratten die ik haalde waren met zijn 100de tegelijk vergast, die beesten worden letterlijk in een kist gepropt en aan het gas gelegd, die doorstaan heel wat meer pijn en angst dan dat hij in 1 keer word gegrepen door een slang.
Ik heb opzich niet echt een mening over het voeren van levende ratjes aan een fret, ik weet dan ook totaal niet hoe een fret zo'n beestje dood maakt... Doet hij dat in 1 keer, of speelt hij er eerst nog mee?
Het lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor het karakter van de fret, lijkt me toch dat je een beetje het oerinstinct naar boven haalt als je levende dieren gaat voeren en dat je fret eerder ook jou zal bijten.