Zou een hond vrijwillig op een loopband gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LibertyHorse

Zou een hond vrijwillig op een loopband gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:11

Ik bekeek net een filmpje op YouTube waar een hond met zijn riem aan een loopband vast zat. De loopband was op een lage stand dat de hond het wel bij kon houden door gewoon te wandelen. Deze hond had ongeveer de lengte van een Labrador, schat ik. :)
Maar toen kwam in mij op: Zou een hond zoiets vrijwillig doen of ook meteen snappen dat hij daar op moet gaan lopen omdat hij er anders af zou vallen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:14

Ze moeten het eerst leren. Maar er zijn honden die zelf aangeven dat ze op de loopband willen als ze het eenmaal kennen :j

LibertyHorse

Re: Zou een hond vrijwillig op een loopband gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:15

Dus eigenlijk zou het wel ideaal zijn om een hond meer beweging te geven als hij af moet vallen?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:16

als ze het snappen blijven ze er wel op denk ik,
maar uitlaten buiten is beter vind ik :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:17

Als het je idd lukt om zo'n beest erop te krijgen, dan is het een prima afvalmethode (naast natuurlijk de beweging buiten en het goede voedsel ;) )

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:18

Buiten uitlaten is natuurlijk altijd beter, maar om bijvoorbeeld een hond af te laten vallen zou dit dan toch handig zijn voor nog een stukje extra beweging, denk ik?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:31

Beweging is in het algemeen natuurlijk belangrijk, maar afvallen gaat niet lukken zonder minder te voeren.
Snap het hele overgewicht bij huisdieren "probleem" niet zo, een huisdier krijgt zijn voedsel van eigenaren aangeboden (itt mensen met overgewicht die zélf bepalen hoeveel ze aan calorieen innemen), er is toch niets simpeler dan dit in de hand te houden...?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:34

mijn hond snapte het in begin niet, dus liet zich in het begin gewoon eraf vallen. Nu die het snapt, gaat die uitzichzelf lopen. Als die geen zin meer heb, stopt die gewoon met lopen en valt er dus af.

Voordat ik heel bokt over me heen krijg, mijn hond vind het 1. leuk en 2. hij krijgt zowizo buiten ook beweging. Dit is puur extra.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:36

Kuggur schreef:
Beweging is in het algemeen natuurlijk belangrijk, maar afvallen gaat niet lukken zonder minder te voeren.
Snap het hele overgewicht bij huisdieren "probleem" niet zo, een huisdier krijgt zijn voedsel van eigenaren aangeboden (itt mensen met overgewicht die zélf bepalen hoeveel ze aan calorieen innemen), er is toch niets simpeler dan dit in de hand te houden...?

Het was maar een voorbeeld :)
Ik wou dieper op het afvallen in gaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:38

Ik ook, vandaar mijn opmerking over voeding.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:38

Oh oke, sorry :P

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:05

Ceasar Milan gebruikt dit erg vaak bij High Energy Dogs, met van die typisch Amerikaanse eigenaren die ze veel te weinig uitlaten. Daar lijkt het wel iets of te lossen. Maar gewoon buiten lopen lijkt me stukken beter, het gebruiken van de neus en andere zintuigen lijkt me ook een deel van de beweging.

Maar als aanvulling voor het opbouwen van conditie of het afvallen lijkt het me zeker niet verkeerd :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:18

er zijn zeker honden die dat leuk vinden. Wij zitten er vaak aan te denken voor de opvang. Wij laten de honde nveel uit de kennels de weiden en pleinen op. Vele honden spelen wel met ons en/of andere honden maar een aantal vind daar niets aan. Uitlaten gebeurd ook wel maar kan niet altijd i.v.m. hoeveelheid mensen en tijd. Echter de aanschaf is nogal erg duur..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:41

dierenfan schreef:
Echter de aanschaf is nogal erg duur..

Nou dan zou ik eens op MP kijken hoor,ik zie ze staan vanaf E50,- ;) Ik neem aan dat jullie geen superde luxe uitvoering nodig hebben :)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:30

Ik denk dat het gebruik van een loopband bij het afvallen en conditie opbouwen van een hond best een aanvulling kan zijn, er word toch op gelijkmatige manier bewogen... Maar het is geen vervanging voor de lange wandelingen, omdat een hond daar meer indrukken opdoet, zijn neus gebruikt, stukje sociaal met andere honden, lekker in het gras/zand kan spollen :)
Het zou alleen bij de ene hond meer moeite kosten om het aan te leren dan bij de andere, net zoals de ene hond het helemaal geweldig zou vinden, en de andere het 3 keer niks zou vinden. Maar (bijna) alles is aan te leren, alleen kost het soms wat meer moeite :)

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:32

Oké! :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:33

Tinky12 schreef:
dierenfan schreef:
Echter de aanschaf is nogal erg duur..

Nou dan zou ik eens op MP kijken hoor,ik zie ze staan vanaf E50,- ;) Ik neem aan dat jullie geen superde luxe uitvoering nodig hebben :)

super de luxe niet, degelijk en betrouwbaar wel ;) Zonder toezicht laten lopen kan sowieso niet natuurlijk en dan moet er nog ruimte voor zijn om hem neer te zetten. Ach, toekomstplannen moet je houden natuurlijk ;)