Hoe het makkelijkste en snelste van duiven afkomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Hoe het makkelijkste en snelste van duiven afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 16:47

Ik word helemaal knettergek van de hoeveelheid duiven op m'n stal. Ze poepen alles onder en gooien m'n mestput leeg.

Nou wil ik heel graag van die vieze beesten af maar weet niet precies hoe, heb geprobeerd met wegjagen maar heb er intussen in één week tijd 14 zitten(hadden er maar één om mee te beginnen) en het worden er steeds meer. Hoe los ik dit op?

Alle tips zijn welkom

Mars

Re: Hoe het makkelijkste en snelste van duiven afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:49

Hebben ze favoriete plekken waar ze altijd gaan zitten?
Wij hebben op ons balkon heel lang last gehad van duiven die op de kast gingen zitten. Toen hebben we daar een soort van spikes op gemaakt zodat ze er niet meer op kunnen/willen en toen was het opgelost. Mijn opa heeft hetzelfde gedaan met zijn grote hangende parasol standaard. Zo wordt het onaantrekkelijk voor ze om nog langs te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:52

Een draad hangen met wapperend aluminiumfolie er aan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:54

Een setje katten aanschaffen?

Sinds er bij ons op stal 4 katten rondlopen heb ik geen duif meer gezien :D (wel losse veertjes := )

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:56

ik heb een keer gehoord met iets er naar toe gooien natuurlijk niet raak maar dan gaan ze wel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:58

Laat die beestjes toch, waarschijnlijk zoeken ze vanwege de kou wat te eten tussen je mest ... die vertrekken straks vanzelf weer :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 17:00

ze zitten op de schuur van de bollenboer waar we staan, kan daar geen spikes op zetten dus helaas. Eventueel is dat wel een idee voor de rand van de mestput. De links gaan we bekijken

Probleem met duiven is dat ze niet weggaan, dikke kans dat ze straks gaan nesten en dan heb ik er eind van het jaar 600, zit ik niet op te wachten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:06

Is dat zo ?
Wij hebben nu ook overduidelijk meer vogels ( ook kauwen en kraaien ) dan normaal ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:07

Duiven zijn inderdaad wel redelijk honkvast. Er zitten hier ook al jaren twee tortels.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:12

We hebben hier ook al jaren twee duiven ( neem tenminste aan dat het dezelfde zijn of anders misschien inmiddels al weer een andere generatie .. ) maar nooit hele groepen.

Heb er ook niet zo'n last van, die kraaien zijn af en toe wat opdringerig, maar duiven vind ik wel iets vriendelijks hebben :)

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:13

Afbeelding

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:19

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 17:21

cjb schreef:

Ik kan niet zo goed mikken...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:46

Vangen... en dan eventueel soepje van maken :).
We hadden zelf ook duiven die los waren gelaten bij de onze. Heel erg vervelend, want de mannetje maakte constant ruzie.
We hebben ze toen gevangen en gegeven aan iemand die ze mooi vond.

Je moet gewoon een vierkantje kist hebben, daar een plankje onder met een touwtje eraan en voer erin leggen. Zit er een duifje in, trek aan het touwtje en je hebt de duif :).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:44

Woogy schreef:
cjb schreef:

Ik kan niet zo goed mikken...

:x oefenmateriaal :x

De optie met het kistje vind ik beter. Echter zomaar ergens elders vrij laten gaat hem niet worden. De meeste duiven weten goed de weg maar misschien bij een vogelopvang af zetten?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:46

Leuk hoor, dat idee met een kistje, maar ik denk niet dat je met de kou van nu een uur buiten gaat zitten wachten met je touwtje :P En ik denk ook niet dat een vogelopvang zit te wachten op gezonde wilde duiven, die hebben hun opvangplekken hard nodig voor vogels die echt in nood zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:51

Deze duiven zijn helemaal niet in nood, sterker nog, die redden zich prima zo op die warme mesthoop, althans .. zolang TS er niet met de luchtbuks Afbeeldingachteraan gaat tenminste ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:56

Buurman heeft ze gewoon uit de boom geschoten :=
Werkte verrekte goed!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:02

Heb gisteren twee uur met een net staan wachten tot er één dicht bij genoeg was...nogmaals ik kan niet mikken en stond daarom een beetje voor aap met m'n net -O-

Dat van het kistje met voer wil ik best proberen...alleen kreeg ik ze al niet eens buiten de paddock met voer, ze bleven als domme duiven ( 8)7 ) naar de paddock vliegen en op de mestput landen terwijl ik een berg voer in de rijbaan had gegooid. Weet dus niet zo zeker of ik ze onder een kistje kan lokken.

Van het weekend kon ik er één vangen die tegen de kas was gevlogen en versuft was, die heeft m'n hond doodgebeten en had enige hoop dat hij hem op zou vreten maar niet dus. Ben dus bang dat ik straks met een berg dode duiven zit opgescheept...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:21

Je moet eventjes geduld hebben. Eerst het kistje neerzetten zonder dat je ze wilt vangen. Ze gewoon eronder voeren zodat ze er niet bang voor waren.

Bij ons waren het sierduiven, die waren gewoon bij ons losgelaten. Dus die wisten de weg niet meer terug :).
Misschien dat je ze naar een poelier of dergerlijke kan brengen. Oké.. het is misschien wreed... maar dan ben je er wel vanaf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:23

Met wegbrengen naar opvang/poelier whatever ga je gewoon niet opschieten. Blijkbaar is er gewoon iets wat aantrekkelijk is voor duiven, dus dan moet je de omgeving onaantrekkelijk maken. Anders blijven er toch wel duiven komen en dan blijf je dus ook in de weer...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:29

maakt me weinig uit waar ze heen gaan, hemel of een thuis...als ze maar weg zijn bij ons. Ga zeker aan de slag met vangen van die beesten en zorgen dat ze hier niet willen zijn...enige is dus wel dat we ook mooie kleine vogeltjes hebben die we graag willen houden. Roodborstjes, gele kwikstaartjes, kleine bruine vogeltjes met een piekstaartje(weet even de naam niet meer)...hoe kan ik puur duiven uitbannen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:11

Bordjes plaatsen ?Afbeelding :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:12

Iemand inhuren met een roofvogel? Gewoon een paar keer langs laten komen en wie weet is de kans groot dat de duiven de plek wel gaan mijden.