Hond blaft als ze alleen thuis is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Hond blaft als ze alleen thuis is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:30

Tja het is een eeuwenoud probleem en jammer genoeg veel voorkomend maar ik bestempel onze situatie toch wel als een geval apart.

We hebben een teef van nu 4,5 jaar oud die altijd alleen thuis is gebleven. Toen ik nog bij mijn ouders woonde zat ze bij de andere twee hondjes in de bench, dit was het geval als wij weg waren maar ook als we naar bed gingen. Geregeld ging ze samen met mij mee naar bed, heb ik altijd gezellig gevonden en tja waarom niet he? af en toe lag ze weken achter elkaar bij mij in bed waarna ze weer een keer de bench in ging `s nachts en dit was nooit geen probleem.
Ook bij mijn vriend thuis bleef ze prima alleen thuis en heel zelden was ze ook beneden als mensen op bed lagen. In de tussentijd zijn mijn ouders nog een keer verhuisd en ook dit gaf geen problemen.

Een half jaar geleden zijn we op onszelf gaan wonen en toen ging het mis.. Ze zat gewoon los in de huiskamer maar heeft heel heel lang geblaft.. Eerst dacht ik nog dat ze gewoon blafte naar alles wat er buiten gebeurde maar dit was het geval niet want ze stopte niet voordat wij weer naar binnen zouden komen.
Toen heb ik besloten om het vanaf stapje nul weer op te pakken en met kleine stapjes haar weer te leren alleen te blijven.
4 maanden lang zijn we bezig geweest en nog konden we de voordeur niet open trekken of ze begon te blaffen.

In de tussentijd hebben we er een pup bij gekregen en de pup moest van mij leren om in de bench te slapen voordat hij in bed mocht. Ik vind de bench iets belangrijks om een hond te leren en hier zijn we daar ook braaf mee aan de gang gegaan.
Eerst nog gezellig bij ons op de slaapkamer en uiteindelijk in de huiskamer. Ik kan je zeggen dat de pup het buiten verwachting goed doet. Maar ik vond het nogal wat om de pup alleen in de huiskamer te zetten dus besloot ik mijn teefje er bij te laten slapen, ook hier was ze het dus niet mee eens. Ze begint met blaffen en houd dit soms wel 3 tot 4 uur lang vol, wat ons dus weer slapeloze nachten geeft.
Ik negeer haar volkomen, ga er niet uit, laat de honden er niet uit en zeg ook niets tegen ze. Dit hebben we nu ook al weer bijna een maand volgehouden maar het lijkt niet te willen lukken.. Soms heeft ze een goede nacht en is ze stil maar merendeel van de tijd blaft ze gewoon constant.

Het is niet dat ze een hekel aan de bench heeft of dat ik niet buiten haar zicht mag. Als ik ga douchen is er niets aan de hand en zo ook bij andere dingen dat ik in een ander deel van het huis ben. Daarom snap ik ook niet dat het slapen in de bench niet goed gaat, als ik een uur op de slaapkamer ga staan zou ze het best vinden maar als we daadwerkelijk naar bed gaan zijn de poppen aan het dansen.

Mijn vriend en ik moeten nu al een half jaar lang om beurten het huis uit, kunnen nooit samen op pad of zonder de honden. Als we wel een keer echt weg moeten moeten we een oppas zoeken en om eerlijk te zijn ben ik het ondertussen echt echt echt beu..
Nog 1 keer wil ik een poging gaan doen en als dat ook tot weer nergens op uit loopt zullen we ze toch gewoon alleen thuis moeten gaan laten ondanks dat ze non stop blaft.

Ik hoop dat ook dat er goede tips komen waar we mee aan de gang kunnen zodat we de situatie kunnen gaan verbeteren zowel voor ons zelf als de hondjes.

mika11

Re: Hond blaft als ze alleen thuis is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:39

Mist ze niet de oude situatie bij je ouders?
Met de 2 andere hondjes daar.
Het lijkt erop dat het geblaf is begonnen toen ze uit de vertrouwde omgeving is gehaald.
Willen je ouders, in het uiterste geval, de hond niet terug?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:47

mika11 schreef:
Mist ze niet de oude situatie bij je ouders?
Met de 2 andere hondjes daar.
Het lijkt erop dat het geblaf is begonnen toen ze uit de vertrouwde omgeving is gehaald.
Willen je ouders, in het uiterste geval, de hond niet terug?

Het is echt mijn hondje en is nogal verloren zonder mij. Ze is zwaar verwaarloosd bij mij aangekomen toen ze 5 maanden oud was en is door de vele training ook heel erg aan mij gaan hangen, ik denk dus dat dit voor haar een probleem op zal lossen maar ook een nieuwe zal creëren.
Ik moet ook heel eerlijk toegeven dat ik ook echt niet zonder haar zou kunnen :o

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:30

Heeft niemand zin om het lange verhaal te lezen of zijn jullie out of ideas? :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 07:34

Zit ze nu ook in een bench of los in de woonkamer?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:43

Hebben de buren er geen last van? Kan je niet helpen met je situatie, maar vier huizen verderop hier woont ook een mevrouw die twee honden heeft.
Overdag gaat ze werken en ze vertrekt om 06.30 uur. Ze wandelt eerst nog een half uur met de honden voordat ze vertrekt... maar ik weet precies wanneer ze weggaat.
De hond blijft dan blaffen, janken en zich aanstellen.. en dat dus om 6.30. Ik word er zelf gek van vooral als ik eens een ochtend wil uitslapen.
Als een hondje eventjes blaft omdat er iemand voorbij loopt, oké. Dat doen die van mij ook. Maar 3 uur aan één stuk blaffen en janken... Als ze thuis is en hij zit buiten in de ren dan gebruikt ze een zo'n anti blaf-bandje met trillingen erin. Dat helpt goed, maar als ze op haar werk is, is dus niemand thuis.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:31

Ze kan sowieso uit de bench slapen, toch? Dan heb je dat probleem opgelost. Kennelijk vindt ze dat gewoon erg onprettig en je maakt 't jezelf een stuk gemakkelijker door dat te accepteren. Tenminste, zoals ik nu begrijp sliep ze daarvoor ook niet (structureel) in de bench.

Hoe snel hebben jullie haar in de nieuwe woning alleen gelaten? Misschien daarin iets te snel geweest? Hoe klein waren de stapjes van het opbouwen, gaat 't dan echt om seconden/minuten?

Misschien heeft ze de verhuizing gewoon slecht verteerd, en dan de combinatie van iets te snel alleen zijn en niet bij jou/jullie mogen slapen wat ze wel gewend was.. Als je haar wel in de bench wil hebben, misschien eens op de bank of luchtbed gaan slapen, kijken hoe ze dan reageert. Het patroon doorbreken.