Welk Ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Welk Ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 14:58

HoiHoi,

Heel misschien nemen we van de zomer een puppy. Onze huidige hond (bouvier, nog met korte staart) begint zichtbaar af te takelen jammer genoeg. Maarja, we komen er niet echt uit welk ras we nu leuk vinden :) Ik dacht, misschien hebben jullie nog ideeën? Want wat mijn vader leuk vind, vindt mijn moeder niet leuk en andersom :')

Eisen:
-Waken
-Middelgroot
-Redelijk snel leren

Welke honden al afvallen (mijn vader wil eigenlijk alleen een bouvier met korte staart maar dat mag niet meer en met lange staart vindt hij ze niet leuk :') )
-Herder
-Border collie
-pitbull of buldog achtige
-Boxer

Nou dachten we misschien een Rottweiler maar dat zou niet onze eerste keus zijn :)

Kom maar op met die ideeën!

Aslien

Re: Welk Ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:01

Berner sennen? Misschien een labrador al zijn die meestal niet heel waaks. Verder zou ik het ook niet weten, succes met zoeken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:03

Ierse Setter ;D

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:04

Waarom niet weer een bouvier? Ik ben van jongs af aan opgegroeid met deze honden en vind ze geweldig. Goed waaks, niet al te groot i.m.o. en die van ons hebben altijd wel snel geleerd... De vorige van ons was wel wat lastiger met dingen leren, maar die we nu hebben is zó slim en makkelijk. Volledig op ons gefocust en heel waaks, maar niet gemeen. Hij blaft heel hard, maar verder is het een schaap :P

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:05

Oh en trouwens! Als het om de staart gaat: die van ons draagt hem in een krul op zijn rug, dus totaal geen last van! Mijn vader was ook ontzettend tegen een lange staart, maar nu we dit weten, dat ze ook gewoon op kunnen krullen, is het echt ideaal! Hij kan er dus niet mee zwiepen :P

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:06

Labrador hebben we ook aan gedacht maar die waken dus idd niet echt :)
Berner sennen, oma heeft er altijd gehad en opa vindt ze nog steeds helemaal geweldig en dan denk ik dat die vetgemest wordt :+

Ierse setter, nog nooit van gehoord, zal eens googlen
:)

Bouvier zijn we heeel tevereden.over, hiervoor ook 1 gehad maar mijn vader wil er geen met lange staart, wij heben er nog 1 met een.gecoupeerde staart

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:08

Nou het is niet dat hij bijvoorbeeld dingen omstoot maar hij vindt het gewoon niet mooi :=
Daar valy natuurlijk wel over te denken als er niks anders is wat ons aanspreekt :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:11