Mijn hondje heeft een sneetje in zijn voetkussentje! HELP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Mijn hondje heeft een sneetje in zijn voetkussentje! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:20

HELP! Mijn hond (Herder x Labrador x Bernersennen) heeft een snee in zijn voetkussentje!
Het bloed een beetje en ze likt er ook veel aan. Buiten in de sneeuw loopt ze ook mank maar binnen niet.
Iemand iets wat ik kan doen? Tips?

Goof

Re: Mijn hondje heeft een sneetje in zijn voetkussentje! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:46

Heeft mijn hond ook wel eens. Niks aan doen, hond houdt het zelf wel schoon door eraan te likken. Wel in de gaten houden uiteraard.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:48

zorg ervoor dat de hond nu niet op straat gaat lopen. zout doet namelijk zeer op een open wondje. De sneeuw is koud, dat zou voor wat gevoeligheid kunnen zorgen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:00

Evt een schoentje aantrekken als je naar buiten gaat?
Ik heb speciale hondenschoenen. Die heb ik ook voor mijn hond.
Bij haar zijn haar voetzolen vaker kapot en dan moet ze er 1 om hebben, omdat ze anders blijft likken en het dan op die manier niet hersteld.

Maar zeker nu met het zout zou ik wat om haar poot doen als je naar buiten gaat ;)
Als je geen schoen heb kan je ook een sok doen, dan komt iig het zout niet in de wond

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:20

Inderdaad verstandig om even met een schoentje te wandelen ivm het zout wat buiten ligt (of inderdaad even iets fabriceren met een sok of meerdere sokken).
En dan thuis weer afdoen zodat er genoeg lucht bij komt, dat de wond weer mooi dicht kan groeien.
En met zo'n wondjes doe ik altijd even een sopje met badedas maken waar ik het pootje eventjes in laat weken :)

En zeker nu opletten met het strooizout. Aangezien ze een wondje heeft, zal ze daar veel aan likken en als ze veel door zout zou lopen en dat oplikt, kan ze een vergiftiging oplopen.