vorig jaar april zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan na 6 jaar samen wonen. We hadden samen een hoop dieren, zoals 4 honden en 3 katten. Dit kon ook omdat wij een vrijstaande bungalow hadden midden in het bos. Over de honden waren we het snel eens, er waren er twee die meer naar hem trokken en twee die meer naar mij trokken. Waar we zelf ook allebei meer een band mee hadden.
Betreft de katten spraken we af dat als ik eenmaal een stabiel nieuw thuis had dat ik nog katten mee kon nemen als ik wilde. Ondertussen zou mijn ex voor de katten zorgen, wat hij nog steeds met veel liefde en goed doet.
1 van de katten is echt mijn kat, ik had hem al in mijn handen toen hij nog geen 2 uur oud was. het is een gecastreerde kater van nu bijna 7 jaar. Ik kon hem niet meteen mee nemen, heb een tijdje bij mijn ouders gewoond (allergisch voor katten) en toen nog steeds heen en weer gereisd tussen nieuwe vriend en ouders.
Nu heb ik ondertussen na 9 maanden eindelijk rust, een plekje voor mezelf.
maar nu komt het, ik mis mijn kat vreselijk, maar ik zou graag de mening horen van mensen met meer verstand van katten gedrag dan ik.
Het zit zo, kat woont nu in een vrijstaande bungalow en is echt een buiten kat (op de avondjes na om gezellig op de bank te komen hangen met de baasjes) De kat is dus ook super veel buiten. Waar hij nu woont kan dit ook prima, hij is niemand tot last, maakt heerlijke zwerftochten komt 0,0 verkeer tegen en is de koning van het bos zeg maar
Ik woon nu in een rijtjeshuis, redelijk drukke buurt, veel verkeer... dat zou voor kat betekenen niet meer naar buiten (dus vrijheid weg), ben 1. bang dat hij dood gereden wordt en 2. buren hoeven mijn kat ook niet in hun tuin. verder zou het betekenen dat hij weg gaat bij de andere katten (weet niet in hoeverre katten daar om geven)
Kan een kat hier nog aan wennen? krijgt hij heimwee? of aanpassings verschijnselen???
Ik vind het allemaal heel moeilijk want aan de ene kant wil ik mijn kat graag weer bij me hebben, maar aan de andere kant, waar hij nu woont heeft hij het zo fijn en mijn ex ziet hem ook heel graag en zorgt goed voor hem.

Dus het kan zeker! 
) en nu zit mijn kat weer af en toe binnen. Meestal buiten en hij slaapt 's nachts in de bijkeuken (wil nieteens in de woonkamer slapen. Komst 's avonds even een half uurtje in de kamer en wil dan naar de bijkeuken...