Kat = jager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Kat = jager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:26

De kat heeft nu al binnen 2 dagen 3 vogels gevangen en ze vervolgens deels verorberd.
Om het dan vervolgens binnen weer uit te kotsen.
Niet echt appeteitelijk.

Kat heeft al een bel aan zijn halsband tot voorkort had ik ook het idee dat hij minder ving.
Maar nu komt hij toch wel erg vaak met vogels binnen.
Dat zal deels ook wel met het weer te maken hebben.
Maar wat kan ik er tegen doen?

De kat binnen houden is geen optie dan sproeit hij mijn hele huis rond.
Daarnaast is het echt een buiten kat. En een uurtje het deurtje (het kattenluikje) dicht geeft al problemen.

Goof

Re: Kat = jager

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:28

Niks doe je eraan. Helaas.
Hier komt poeslief regelmatig met muizen aanzetten, ook zo vervelend, maar poeslief jaagt nu eenmaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:28

tjah het is de natuur he :) sowieso zijn de dieren die gevangen worden meestal al zwak rond deze tijd van het jaar, dus die zouden het wss sowieso al niet overleven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:29

Heb je geen tuin die je af kunt zetten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:32

De kat filtert nu de zwakke dieren eruit, daarom reageren die vogels ook niet op het belletje. Grote kans dat die vogeltjes anders ook te zwak waren om de winter te overleven :)
Maar instinct krijg je niet uit het dier... :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:38

Hij hoeft de tuin niet eens uit om ze te vangen hoor. Dus de tuin afzetten is geen oplossing Joolien.

Dat het instinct is begrijp ik. En dat het de natuur is en hij nu alleen de zwakkere pak oke.
Maar mijn hemel het feit dat hij met prachtige merels, roodborstjes en mussen binnen komt doet me pijn hahaha.
En dat hij ze aanvreet (niet op eet) en vervolgens weer eruit gaat dat vindt ik niet leuk.
Eet ze dan op.
Blijkbaar doet hij het alleen om het jagen? Want honger heeft hij niet. Want dan zou hij ze helemaal op eten neem ik aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:40

Ja is ook sneu. Mijn kat eet ze dus ook niet op. Ik heb op een ochtend zelfs 3 dode muisjes in huis gevonden, poes vangt ze, speelt ermee en legt ze dan binnen neer. Eet ze dan op inderdaad, dit is zonde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:41

Is het een kater? Want castratie kan wel helpen om hem rustiger te maken en wie weer ook het jachtinstinct te verminderen. De katers in mijn buurt zijn grotere jagers dan de gecastreerde kat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:45

Het is een kater ja. Maar hij is al jaren gecastreerd.
Op een leeftijd van 6 maand meteen laten doen. Dat heeft dus niet geholpen.
Voor het belletje kwam hij gemiddeld 5x per dag met buit thuis.
En dat varieerde van muizen, ratten, vogels (alle soorten en maten van mussen tot eenden) maar ook mollen en torren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

Ik kan jouw kat wel op stal gebruiken nu... Kan hij zich uitleven aan alle muizen die daar nu beschutting zoeken :=

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:49

Je kat buitenhouden in een schuur anders?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:53

vuurneon schreef:
Ik kan jouw kat wel op stal gebruiken nu... Kan hij zich uitleven aan alle muizen die daar nu beschutting zoeken :=

Maar hij wil wel op gepaste tijden binnen zitten en op schoot slapen en in je bed hoor.
Maar als je dat geen probleem vindt mag je hem komen halen hahahaha.

In de schuur Nienke Niels? Dan kan hij niet op bed slapen. Het is wel een ellitaire jager hoor. Hij houdt ook van ze warme bedje binnen.
En ons schuurtje is maar heel klein daar passen nauwelijks de 2 fietsen in. Die arme kat! Hahahha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:55

Ik zal het mijn moeder maar niet aandoen, die zat al in tranen toen onze kat met een vlinder in de bek trots thuiskwam haha :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:56

Hier ook zo'n kat, die kwam laatst zelfs met een (levende) eend aanlopen, allemaal bloed op het pad, toen ik de eend wilde bevrijden vloog hij gewoon weg. Muizen, vogels, kikkers, alles wordt meegenomen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:58

Hehe ik ben, toen ik nog bij mijn ouders woonde, wel eens op duivenjacht geweest. Poes had een levende duif mee naar binnen genomen en aangezien mijn moeder bang is voor alles wat vliegt had zij zich opgesloten in de slaapkamer en kon ik op vogeljacht in de woonkamer :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:00

Tja, dat is de aard van katten.. De onze is zelfs wel eens met een wild konijn binnengekomen.. Je zou hem kunnen afleren de prooi binnen te brengen door daar boos op te reageren. Dat leerde onze kat erg vlug.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:01

Ja onze kat laat het ook buiten

Onze andere kat gaat keihard kabaal maken (dat we moeten komen kijken) als ze een vliegje heeft, worm of een rietje

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:04

Goof schreef:
Hehe ik ben, toen ik nog bij mijn ouders woonde, wel eens op duivenjacht geweest. Poes had een levende duif mee naar binnen genomen en aangezien mijn moeder bang is voor alles wat vliegt had zij zich opgesloten in de slaapkamer en kon ik op vogeljacht in de woonkamer :D

Heel herkenbaar. Moet regelmatig op jacht hier in huis omdat er weer iets loopt vliegt of kruipt wat ik niet in huis wens.

Colway schreef:
Hier ook zo'n kat, die kwam laatst zelfs met een (levende) eend aanlopen, allemaal bloed op het pad, toen ik de eend wilde bevrijden vloog hij gewoon weg. Muizen, vogels, kikkers, alles wordt meegenomen

Die van mij kwam afgelopen voorjaar met pulletjes thuis. Levend. En als je dan de dierenambulance belt zeggen ze zet maar weer in de sloot.
Tuurlijk! Woon in een dorp vol met sloten die vol zijn met eenden.

vuurneon schreef:
Ik zal het mijn moeder maar niet aandoen, die zat al in tranen toen onze kat met een vlinder in de bek trots thuiskwam haha :P

Hahaha nou dan is dit geen kat voor je moeder.

troi schreef:
Tja, dat is de aard van katten.. De onze is zelfs wel eens met een wild konijn binnengekomen.. Je zou hem kunnen afleren de prooi binnen te brengen door daar boos op te reageren. Dat leerde onze kat erg vlug.

Helaas werkt dat niet. Hij komt binnen en als ik boos wordt gaat hij meestal weer naar buiten. Maar nu is het hem te koud. En eet hij liever binnen zijn buit.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:05

Mijn katten willen helemaal niet naar buiten, stel je voor dat de pootjes koud worden :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:11

Mijn kat is ook een jager, komt ze laten zien en dan eet hij ze op :+ om eerlijk te zijn wij hebben alleen in de winter wat extra voer nodig! voor de rest zorgt die zelf voor zijn eten :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:24

Het is hier niet zo dat hij moet jagen om te leven.
Kat heeft altijd brokken ter beschikking en krijgt 1x daags ook nog blik.
Maar blijkbaar vindt hij het jagen erg leuk!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:36

Zolang je kat vrij loopt kun je er niks aan doen, belletje om heeft je kat al.
Mijn ene kat was ook een goede jager, heb al aangevreten vogels en muizen in huis gehad. :+
Nu is ze gelukkig zo oud geworden dat ze niks meer vangt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:41

Kat is 4 jaar dus die heeft nog wat jacht jaartjes te gaan denk ik!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:42

ponyparadijs schreef:
Het is hier niet zo dat hij moet jagen om te leven.
Kat heeft altijd brokken ter beschikking en krijgt 1x daags ook nog blik.
Maar blijkbaar vindt hij het jagen erg leuk!

Haha ik ben niet beroerd om eten voor hem te kopen hoor ;) punt is dat hij voor zich zelf zorgt en dus niets eet binnen :+

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:48

Ik heb een noorsebos kat vrouwtje. Ik heb haar (tweedehands :P) via marktplaats mensen zochten een goed plekje wegens teveel aan dieren en ze zou niet met kleine kinderen kunnen.

Deze mensen hadden stroom om de tuin heen en heeft volgens mij daardoor nooit kunnen jagen.
Hier mag ze gewoon buiten en overal heen ze heeft nog nooit wat gevangen. Wij hebben in huis een nep muis liggen. Soms miauwt ze door het hele huis en lijd ze me naar haar nep muis en dan kijkt ze me aan van kijk een wat ik voor je heb gevangen :=

Het instinct zit er dus wel in.