elk half jaar nieuwe pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leanneXXnona

elk half jaar nieuwe pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:07

hallo,

ik begin me steeds meer te verbazen over onze straatgenoten.
ze hebben dus bijna elke half jaar een nieuwe pup... de ''oude'' honden zie je vervolgens niet meer.
nu heb ik van hun buren gehoord dat alle honden die hadden vals waren en ze daarom weg moesten. nu vind ik ook niet dat ze erg goed zijn voor hun honden.
vandaag zag ik ze lopen met een herderpup ik gok 8 weekjes oud. en hebben ze een rondje van 1,5 km gelopen. dit is gewoon veelte ver voor zo'n pup.
nog een voorbeeld een ''oude'' herder pup van ze van 4 maand oud, naast de fiets laten lopen en hem vooruit laten trekken, hij trapt zelf niet mee.
in totaal sinds ze hier wonen hebben ze deze honden gehad, een chihuahua 2x franse buldogg en inmiddels 5/6 herders.
ze nemen gewoon elke keer een nieuwe pup en doen vervolgens de andere weer weg.
ik kan hier niet bij met mn hoofd.
hoe denken jullie hier over?

xSlvna

Re: elk half jaar nieuwe pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:09

Foto's maken als ze de pup voor de fiets laten trekken, dierenbescherming? :)
Kan het niet hebben als mensen zo zijn, het is geen speelgoed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:10

tja....je hebt mensen en....hoe zullen we het noemen op een nette manier..'een ander soort mensen'
Ik heb geen idee of je hier iets aan kunt doen,maar triest is het wel |(

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:12

LZP --> BB

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:17

ja ik kan er ook echt niet bij met mn hoofd, zo'n pup moet nog veel leren, en als het niet luistert word het aan de riem omhoog getrokken (bij de vorige). de beste man bezit een eigen sportschool en is kickboxer niet echt een typ om ruzie mee te krijgen,
ik ga inderdaad proberen er foto's van de maken,

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:18

worden deze uiteindelijk niet opgevangen/opgeleid?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:23

ze hebben de pups maximaal een half jaar en ze zijn verdwenen, ze zeggen zelf dat alle honden vals zijn en daarom steeds maar wegmoeten, dit hebben ze gezegd tegen buurtgenoten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:40

ken helaas ook van die mensen en kan er niets tegen doen. Ze krijgen onderdak en voeding of in elk geval een kennel en nachthok met water en voer en een anti blafband........ 24/7 in zo'n kennel en rond half jaar/jaar verdwijnen de honden en een half jaar later loopt er weer een pup. Kan er niets tegen doen en vind het afschuwelijk de honde nzo te zien

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:42

Ja. Alles wat klein is is leuk hè.. Vraag me af wat er dan in je hersens mist dat je geen band opbouwt..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:46

Zo'n mensen wonen hier ook in de buurt. Constant honden op marktplaats staan en als die weg zijn dan kopen ze weer een pup. Is de pup groter... dan wordt die weer op marktplaats gezet wegens allergie, omstandigheden en allerlei onzin. Is gewoon ergerlijk, maar helaas niks aan te doen is mij verteld.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:03

ik vind het ook vreselijk, je neemt een hond voor het leven of gewoon niet. gaat me echt aan het hart om zo'n beestje dan te zien. die niks fout doet maar toch gestraft word op manieren waarvan ik denk....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:07

Als je van pups houd (wat ik best snap) en hersens hebt, ga je maar 'adopteer-een-pup-pups' verzorgen, maar de mensen uit de OP hebben die hersens volgens mij niet...
Vreselijk.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:11

deze mensen hebben zeker die hersens niet. ze gaan er naar mijn idee ook gewoon niet goed mee om.
aan de riem omhoog trekken als de pup trekt? (dat kan ook anders)
laten trekken terwijl die naast de fiets loopt en zij niet hoeven te trappen (sla jezelf)

natuurlijk is een pup, maar om een pup zo te behandelen ik kan daar echt niet bij. en dan ook stom staan te grijnzen als er iemand kijkt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:17

Onze pup (stafford) was met 3 maanden al perfect 'aan voet', wandelingen (dan wel grote wandelingen, vond die heerlijk, met zwemmen en al) deed die zonder riem, voor je zijn naam had uitgesproken zat die al naast je, niks te trekken aan een riem, kreeg die nieteens de mogelijkheid voor.
Jammer genoeg mogen mensen die niet zulke energie kunnen uitstralen en de hond niet zo kunnen behandelen ook honden houden, vind het echt erg.
Maar goed, wat wil je eraan doen? Onderzoeken of mensen 'slim' genoeg zijn, aan de hand daarvan zeggen 'jij mag wel/geen hond aanschaffen'... Was t maar zo.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:59

xSlvna schreef:
Onze pup (stafford) was met 3 maanden al perfect 'aan voet', wandelingen (dan wel grote wandelingen, vond die heerlijk, met zwemmen en al) deed die zonder riem, voor je zijn naam had uitgesproken zat die al naast je, niks te trekken aan een riem, kreeg die nieteens de mogelijkheid voor.
Jammer genoeg mogen mensen die niet zulke energie kunnen uitstralen en de hond niet zo kunnen behandelen ook honden houden, vind het echt erg.
Maar goed, wat wil je eraan doen? Onderzoeken of mensen 'slim' genoeg zijn, aan de hand daarvan zeggen 'jij mag wel/geen hond aanschaffen'... Was t maar zo.

Sommige fokkers doen dat wel :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:49

Goede fokkers doen dit gelukkig wel ja.
Helaas bestaan er nog wel broodfokkers etc of mensen met een pretnestje die ze weg willen hebben.
Je kunt zo makkelijk aan een pup komen, je doet je een beetje leuk voor, en de mensen geven de pup mee. Wil niet zeggen dat alle mensen dit doen hoor met een nestje pups, maar je hebt er tussen zitten die niet beter weten of er vanaf willen, of natuurlijk geld voor willen vangen.

TS; idd proberen foto's te maken, ik zou me er zelf niet mee gaan bemoeien, kan alleen maar meer problemen veroorzaken (aangezien je zelf al aangeeft dat de man niet veel vriendelijkheid uitstraalt).
Ik 'ken' ook zo iemand, die heeft nu al 4 pups gehad in 2 jaar tijd.
Nu heeft ze er ook weer eentje, maar ik ben benieuwd hoe lang deze blijft..
Je doet er helaas vrij weinig aan.
Geef het iig aan bij de Dierenbescherming of 144 :)
Dit soort mensen verdienen geen hond, en hebben imo geen hart voor dieren!