Ringworm overdraagbaar katten » mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Ringworm overdraagbaar katten » mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 16:56

Hee Bokkers,

Krijg een telefoontje van mijn vriendinnetje dat ze ringworm heeft en dat haar HA gezegd heeft dat de kans groot is dat het bij dieren weg komt. Nu zijn mijn katten de enige waar ze mee inraking komt en ik zou het heel vervelend als ze dit hier heeft opgelopen.

Echter worden mijn katten ge-ent, ontvlooid en ontwormd volgens vast schema. Mijn katten zijn gezond.
Kan het toch bij mij wegkomen?

Vind dit echt heel, heel vervelend namelijk!

Liefs Chaos

Laptopmuis

Re: Ringworm overdraagbaar katten » mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:58

Heb dit gehad met een cavia.
Cavia had ernstige schurft, had hem al met handschoenen aan behandeld maar blijkbaar is toch een korstje op mijn huid gekomen.
Gewoon crème halen en smeren, gaat het vanzelf weg.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 16:59

Ja mijn vriendin heeft nu een creme en ik weet dat ringworm an sich heel erg meevalt.
Maar moet ik mijn katten met iets behandelen?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:00

Ringworm is een schimmelinfectie en is idd overdraagbaar van dier op mens. Als jouw katten ringworm hebben zouden ze ook kale plekjes etc moeten hebben.

Het is ook gewoon overdraagbaar van mens op mens dus als ze zelf geen dieren heeft kan ze het ook ergens anders opgepikt hebben. Is nu eenmaal vrij besmettelijk. Maar verder ook wel goed te behandelen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:03

Ja zou ik mijn katten uit voorzorg behandelen tegen een schimmelinfectie?
Kan de Imaverol van honden/paarden ook bij katten?

Ik kan me haast niet voorstellen dat het bij mijn katten wegkomt maar vind het heel vervelend dat ze dat denkt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:08

ik zou ze niet on nodig behandelen. Ik heb bij je katten niks bijzonders gezien geen kale plekken oid, dus zou ik niet met die chemische zooi beginnen. Daarbij heb je zelf ook nergens last van toch?! *ik btw ook niet*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:12

Nee niemand verder. Heb vrijdag verjaardag gehad met 15 man en zij is de enige die wat heeft!!!!
Pip heeft een kale plek, maar die komt al een jaar bij de DA ivm allergie dus kan me niet voorstellen dat die kale plek die er al een jaar zit nu ineens ringworm is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:31

ringworm gaat idd van mens op dier maar niet zo erg makkelijk is mijn ervaring. zolang je weerstand goed is krijg je er eignelijk geen last van. Diverse asielen hebben de ringworm dit jaar gehad (of hebben het nog) onder de dieren. Het heerst onder de zwerfkatten helaas. Gelukkig is het goed te behandelen al is de behandeling langdurig en kan herbesmetting weer makkelijk plaats vinden. Zelf ben ik er ook mee in aanraking geweest maar heb het zelf niet gekregen en mijn dieren ook niet gelukkig.

Ringworm kan echter ook makkelijk van mens op mens overgebracht worden. Je kan dus niet zomaar wijzen naar dieren dat zij het hebben. Helaas heerst het dit jaar gewoon.

Daarnaast zomaar even katten behandelen gaat hem niet worden. Je kan ze wassen maar daar kunnne ze dood aan gaan omdat het puur vergif is en dat moet je 3x doen met een week er steeds tussen. Je kan ook tabletten geven (grisoral) dat moet je 4 weken achter elkaar in geven of nog een middel (is vloeibaar) en dat moet je volgens mij 1 week geven, 1 week niet, 1 week wel en dat 4x ofzo. Als je kat het niet heeft zou ik zeker ook niet gaan behandelen. Echter je kan die plek natuurlijk wel even laten onderzoeken weer bij de DA dan weet je het zeker.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:39

Ja neem mijn poes morgen mee naar de DAP. Maar ik kan het me echt niet voorstellen gewoon. :(

+ Dat ik het vervelend vind als er met een vingertje gewezen word naar mijn dieren. :o

Heb ook een keer iemand gehad en die had een vlooienbeet. Dat moest en zou bij mijn beesten wegkomen maar ik wist zeker dat dat niet kon. Ruzie over gemaakt en vervolgens bleek een andere vriend met katten een vlooienplaag te hebben maar die had dat verzwegen. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:45

Jouw vriendin ook niet op een manege of ergens anders met paarden in aanraking geweest?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:46

Lieve schat, dan had je zelf toch ook ergens last van moeten hebben?
Je zit dag en nacht met die katten, en 1 iemand die een paar uurtjes op bezoek is geweest zou het gelijk van jou dieren hebben?? dat maak je mij echt niet wijs :n

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:48

bovendien zeggen huisartsen al snel dat het huidschimmel is, en dan blijkt het toch iets heel anders te zijn...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:52

Ja weet niet Mossel. Ik heb een weerstand waar je u tegen zegt. :=

Bigone: Nee, is een vriendinntje dat niks met paarden heeft. Wel heeft haar moeder en zus een hond.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:54

Heeft 1 van de 3 kale plekken? of krabt veel? of andere rare dingen? ik heb van de week iig geen rare dingen gezien

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:58

Nee. Helemaal niks. Pip heeft een allergie. Maar die heeft ze al een jaar. Ze krijgt eens per drie maanden een spuit tegen jeuk en dan is het goed.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:59

Dan zou ik me geen zorgen maken dat het van jou dieren komt :n

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:01

Okee, dan ga ik me er vanaf nu ook niet meer druk om maken. :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:01

+:)+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:03

Thanx het zat me behoorlijk dwars. Ik wil niet dat mijn lieve vriendinnetjes hier wat oplopen. :)

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:06

Toen ik in de kleuterklas zat had de hele klas het op een gegeven moment! Er was een meisje die net een kat uit het asiel had.
Het is dus ook van mens op mens overdraagbaar.
Uitkijken dat het niet op je hoofdhuid komt, want dasn valt je haar op die plek uit.. -O-
Klas vol kalende kindjes was wel een grappig gezicht :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:09

enigste waar ik me overigens wel zorgen om zou maken is dat je ene kat zeer waarschijjlijk een lage weerstand heeft en het dus wel makkelijk kan krijgen. Echter wij hadden gerust nesten kittens van straat waarbij 1 kitten ringworm had (bewezen!) en de rest niet en nooit gekregen heeft ook. Echter ook weer nesten gehad waarbij ze er allemaal onder zaten. Het hoeft dus zeker niet te gebeuren dat besmetten het ligt vaak echt aan de weerstand

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:44

Hmm! Zal haar zeker in de gaten houden! Ik neem haar vrijdag mee naar de DAP, dan had mijn baas ruimte. Dan weet ik het iig 100% zeker. Bedankt voor jullie tips en antwoorden!