Verlatingsangst is best een lastig iets, ik heb er hier ook 2 in huis met dat probleem. Gelukkig heb ik het, voor zover ik af mag gaan op geen klachten meer van de buren horen, het onder controle. Ik zorg er altijd voor dat ik ze minimaal 1 uur uit heb gelaten, waarvan ik zeker een half uur in een stevig tempo wandel waarbij ze niet mogen snuffelen ofzo. Even energie kwijtlopen dus. De laatste paar minuten voor ik weg ga, begin ik met ze te negeren. Alleen mijn malthezer krijgt nog aandacht als hij mijn richting uit komt, die stuur ik dan weer meteen naar de woonkamer. Als ik weg ga leg ik, met zo min mogelijk emoties, een paar kongs en wat voerballen met brokjes in de woonkamer.
Maar dit heeft bij mij geholpen, wil niet zeggen dat het bij jou zo is. Ik weet niet hoeveel en hoe lang hij uitgelaten word, maar omdat het begonnen is na de verhuis kan het zijn dat hij nu verlatingsangst heeft omdat hij nog onzeker is in zijn nieuwe omgeving. Dus misschien is het een idee om eens lekker uitvoerig de nieuwe omgeving te verkennen, waarbij jij de leiding neemt en hem laat weten wat hij mag verkennen en wanneer.