Van goede dierenbaas naar slechte dierenbaas....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Van goede dierenbaas naar slechte dierenbaas....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 11:41

Van goede dierenbaas naar slechte dierenbaas in een ruime week tijd.

2 weekende geleden kwam onze poes Elmo ineens niet meer thuis voor haar avondeten toen ze de ochtend erop ook niet kwam waren we er van overtuigd dat ze een ongeluk gehad heeft en dat we vanaf nu katloos door het leven zouden gaan.
Die donderdag hebben we onze fosterpups teruggebracht naar het asiel omdat ze de leeftijd hadden geplaatst te worden en is er 1 pup, Gordon, bij ons blijven wonen.

Nu 2 dagen geleden hoorde ik ineens het gemauw van Elmo rond ons apartement wat we aan het verbouwen zijn tot kantoor. Ik heb serieus gedacht dat de geest van Elmo in onze tuin liep en van zich liet horen (en nee ik geloof niet in geesten). Omdat ik dit zo raar vond heb ik het maar niet aan Damas vertelt want die zal vast gedacht hebben, gekke zwangere muts.
Gisterenavond liep ik weer langs en hoorde ik Elmo weer, weer aan geesten denken dacht ik echt dat de zwangerschap mij gek aan het maken was totdat....
Ik ineens een kat wanhopig voor een nogal hoog raam zag springen in het apartement, dit kon ik me toch echt niet verbeelden want kattengeesten horen en zien werd zelfs mij een beetje te veel van het goede.
Als een idioot Daan geroepen en die is het apartement ingegaan en ja hoor dat zat een hongerige en vooral dorstige Elmo.
Wonderbarige genoeg maakt Elmo het goed, oke ze is flink afgevallen en had heel veel aandacht nodig maar ze is weer terug.

Tja en ik, ik heb me geloof ik nog nooit zo schuldig gevoelt.

AnnemiekvM

Re: Van goede dierenbaas naar slechte dierenbaas....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:29

Gelukkis is hij terug. Wel sneu dat hij daar zo lang heeft moeten zitten. Extra verwennen dus!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:09

Na lang beraad zijn we tot de conclusie gekomen dat Elmo in totaal 9 dagen in het apartement vast heeft gezeten in een kamer waar geen water is.
Het is echt onvoorstelbaar dat Elmo hier zo goed uitgekomen is, vooral als je bedenkt dat de gem. temp hier binnen toch wel 26/27 graden is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:11

Ah arm beest!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:12

Jeetje Zahlina, dat verwacht je ook niet! Gelukkig heeft ie het avontuur overleefd!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:12

Zoiets is ook een keer bij een vriendin van me gebeurd, je staat versteld hoeveel zo'n beest dan kan hebben.. Haar kat heeft toen ook een week ergens opgesloten gezeten, gelukkig is ie heelhuids terug gevonden uiteindelijk.
Ga hem maar lekker verwennen!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:15

Nu heeft Elmo 1 van z'n 9 levens opgesnoept.
Gelukkig heeft hij er nog 8 ;)

Zoiets is onze buren ook al eens overkomen. (de kat een week in een naburige verbouwde woning).

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:16

Maar, gaan jullie niet zoeken dan als je kat kwijt is??

Gelukkig maar dat hij er weer is hoor, alleen klinkt mij een beetje vreemd van als hij zelf niet meer komt dan houdt het op

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:18

Ik mis even het gedeelte waarin je naar je kat bent gaan zoeken...?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:23

domme katten gaan ook altijd op van die gekke plekjes slapen dat je ze niet ziet. Pfff gelukkig heb je hem levend gevonden je moet er toch ook niet aan denken dat je je kat later zo terugvind -O-

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:26

Gelukkig heb je hem gevonden, arm dier :(:), nouja, vetmesten die kat ~~}>
Laatst bijgewerkt door Kim op 22-01-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:29

goed opgelet. >;)
9 dagen zonder eten, en drinken, in wss een koude flat.
dat je niet de eerste keer bent wezen kijken, snap ik niet.ik zou de tent afbreken om mn kat te vinden..
vraag me af, hoe die erin is gekomen...

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:33

spicegirl schreef:
goed opgelet. >;)
9 dagen zonder eten, en drinken, in wss een koude flat.
dat je niet de eerste keer bent wezen kijken, snap ik niet.ik zou de tent afbreken om mn kat te vinden..
vraag me af, hoe die erin is gekomen...

Euh, ze schrijft dat het zo'n 26 graden was in de flat en ze woont op Curacao....... Het was een flat waar de kat in zat, geen mega airco!
Lezen!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:38

in het topic, staat het niet....dus ik heb gelezen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:41

Ik zie wel staan in de 2e post van TS dat het daar 26 graden is.. en bij de Woonplaats van TS staat Curacao.

TS, is die kat daar eerder geweest dan? Of puur toeval dat ze daar beland is?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:47

Nou nou Spicegirl, even je referentiekader opzij zetten.
Een apartement is hier geen koud flatje maar een ruim apartement aan onze woning vast die we aan het verbouwen zijn tot kantoor. Waarschijnlijk was het voor Elmo beter geweest dat het koud was, de temp is hier gemiddeld 26/27 graden binnen.

Misschien dat ik heel anders in elkaar zit dan de meeste maar mijn zoeken is niet verder gekomen dan een aantal keer Elmo haar naam te roepen en met haar eten bakje staan te rammelen want ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken, over het algemeen struint ze lekker in de tuin rond maar ze doet ook weleens een rondje in de wijk.
Vooral omdat de optie dat ze in het apartement zou zitten niet in me opgekomen is. De deur is de dag dat ze er in gekomen 2x open en dicht gedaan om wat gereedschap te pakken, daarna ben ik er de woensdag erop even in geweest maar niet in de kamer waar Elmo achteraf in zat en ik heb haar voor het eerst op zondag horen mauwen.

Ze is weleens eerder in het apartement geweest maar toen hebben we bewust een raam open gehouden zodat ze er uit kon, ze ging ook door dat raam naar binnen. Dit was toen de verbouwing in volle gang was. Momenteel ligt de verbouwing even stil en omdat we er toch niet komen maar wel duur gereedschap hebben liggen hebben we het helemaal afgesloten.
Nu zou in dit geval een raam open ook geen optie zijn geweest omdat Elmo op voor ons mysterieuze wijze in de slaapkamer is beland met de deur dicht, terwijl deze deur altijd open staat.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:50

Zou je dan niet alles op de kop zetten?
als een van mijn katten weg zou zijn zou ik niet kunnen rusten voordat ik heb terug heb/zeker weet dat hij dood zou zijn, ik zou ook de héle wijk doorspeuren, want ik zou nooit zo snel opgeven!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:52

Waarom ben je hem niet gaan zoeken? Toen mijn kat kwijt was heb ik ook middagen met 'gezocht' papiertjes rondgelopen en elk huis in de buurt heeft ze gekregen hoor! Maar hij is nu weer thuis gelukkig :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:55

Ik zou alle hoekjes van de tuin doorkijken, de hele wijk doorlopen met een bak eten, en dat 1000x herhalen. Ondertussen zou ik overal posters ophangen met de foto van mijn kat en mijn telefoonnummer.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:57

dat mijne 20 minuten weg was heb ik al de hele buurt op ze kop gehad :o
(mijne komen niet buiten dus dat ze weg was, was ik echt in paniek)
gelukkig kwam ze smorgens de volgende dag weer terug.

volgende x even een rondje dus goeie leerschool.
nu lekker voeren en water geven.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:58

als het aan je woning vast zit, snap ik er nog minder van. je bent er die dag 2 x geweest, en katten glippen mee. dan zou ik er zeker kijken, of het wel horen. en dan pas na 9 dagen pas opvallen ?
sorry hoor...ik hoop dat je wat zuiniger bent op je foster pups.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:16

Oke ik ben een dierenbeul....
Even Elmo haar verhaal. Elmo hebben we gevonden als jong katje die op een drukke weg waarschijnlijk geraakt is door een auto, haar hele linkerkant zat in puin en ze kon dan ook alleen maar rondjes draaien ipv rechtdoor lopen. ALs we haar hadden laten lopen dan had ze het zeker niet gered. Nadat ze redelijk is opgelapt door de dierenarts is het nog tijden de vraag geweest of ze het zou redden. Nog steeds is haar linkerkant niet goed maar ze red zich er goed mee al zouden de meeste mensen zich rotschrikken als ze haar zien lopen (gewricht van haar linkervoorpootje is helemaal kapot en die kan ze ook niet goed gebruiken).

Naast dat ik de Elmo geroepen heb in de tuin heeft het voor mij persoonlijk weinig zin om de wijk door te gaan. Misschien dat ik al te veel gewend ben aan de antiliaanse cultuur maar briefjes hebben met katten weinig zin hier, heb wel geinformeerd bij het asiel of Elmo misschien daar gebracht was en of ze opgepikt is door de dierenambu, wat ik me wel kan voorstellen omdat ze niet goed loopt.
Katten worden hier misschien nog wel vaker door honden gegrepen en opgegeten dan door een auto plat gereden.

Natuurlijk is het heel erg stom dat we niet in het apartement hebben gekeken maar we gingen er vanuit toen zij niet thuis kwam dat ze gegrepen was door een hond, vooral omdat zij door onze honden in andere honden minder bedreiging ziet.

En maakt je geen zorgen over de pups, we hebben er trouwens nog maar 1, 2 worden er geplaatst door het asiel en Gordon mag bij ons blijven. Onze honden kunnen het terrein niet af in tegenstelling tot Elmo want die kan zonder problemen over een hek heen klimmen.