Poep etende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Poep etende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:45

Ik denk dat onze 'pup' iets te kort komt.

Even de details.
Noa geboren op 2 mei 2012 nu dus 8,5 maand.
Eet alle mogelijke poep die ze kan bereiken.
Van de andere honden maar ook van de kat en als ze mee gaat naar stal ook paardenpoep maar dat doen ze eigenlijk allemaal van mij.

Wat eet Noa?
KVV Lotgering waarbij we de combikrat hebben en dus 6 diersoorten afwisselend voeren.
Daarnaast krijgt ze 2x per week een ei (zonder schaal) en 1x per week een opscheplepel groente.

Komt ze iets te kort?
Zo ja wat?
Zo nee wat zou ik kunnen doen tegen het eten van de poep?

Floepie86

Re: Poep etende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:54

Mijn hond heeft dit ook lang gedaan!
Op een gegeven moment stopte het vanzelf.
Ben wel benieuwd waarom ze t nou deed, ik lees even mee :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:55

ze hoeft niet iets tekort komen. Sommigen vinden het ook gewoon lekker en voor sommigen is het een obsessie (geworden) en voor anderen is het idd het feit dat ze iets tekort komen waarschijnlijk. Echt zeker is niets.

Wat je wel kan doen is het verbieden en haar evnetueel een muilkorf (echt een korf geen bandje) aan leren en dit een poosje aan doen als je onvoldoende op haar kan letten. Als zeh et niet meer kan dan zal ze het ook wel af leren. Echter ook met muilkorf moet je uiteraard wel maken dat ze in zicht blijft van je en als ze echt wil kan ze er vast wel stront mee eten.

Ik zou er echt op gaan trainen en misschien eerder nog kiezen voor even ergens opsluiten of vast leggen als je er niet 100% bij kan blijven. Trainen is heel makkelijk. Gewoon haar leren een drol te negeren en belonen als ze dat doet. Kan uiteraard even tijd kosten maar meestal lukt dat wel.

Hier voer ik ook lotgering maar mijn honden hebben beiden nooit de neiging gehad. Hier krijgen ze als aanvulling nog multi vitamine, schapenvet en levertraan en tafelrestjes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:56

Volgens mij vinden ze het gewoon lekker.. De mijne eten ook kattenstront als ze de kans krijgen en die zijn bijna 3 en bijna 2 jaar :n
Denk niet dat je er veel aan kunt doen, zo te zien krijgt je hondje wel het juiste voer.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:56

Mijn hond doet het ook, en dan voornamelijk kattenstront en paardenpoep. Hondenpoep heeft ze naar mijn weten nooit aangezeten.

Geen idee of dit betekend dat ze iets tekort komt. Ik denk het bijna niet, misschien nog even aanzien en anders eens bij de DA vragen?!? Bellen voor info kost niks (behalve belminuten :D )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:33

Onze pup (5 maanden) heeft het ook gedaan.
Van de een op de andere dag was het ook weer over.
Was geen obsessie of iets, want als we duidelijk nee zeiden liet ze het liggen.
Blijkbaar vond ze het lekker. Nu kijkt ze er niet meer naar om.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:42

Heb het in het begin ook wel gedacht dat het kopieer gedrag van de moeder was.
Maar inmiddels nu ze 8 maand is had ik gehoopt dat ze zou zijn gestopt.

Overigens als ik nee roep laat ze het ook direct los hoor.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:11

Grote kans dat het komt door inderdaad kopieergedrag van de moeder. Pup heeft gezien dat de moeder poep op at om het nest schoon te houden en heeft zichzelf op deze manier aangeleerd om poep te eten...
Niet echt lekker, maar voor zover ik weet kan je er weinig aan doen.

Een andere oorzaak kan zijn dat de dieren waarvan hij de poep eet, erg smaakvol voer krijgen. Als er veel smaakstoffen in zitten (teveel), worden deze ook weer uitgepoept. Hierdoor gaan de drollen dan eigenlijk naar voer ruiken.
Maar ik denk niet dat dit het geval is bij jouw hond, aangezien jij aangeeft dat het bij alle drollen is....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:16

Ze eet de drollen van haar medehond huisgenoten. Die dus ook het zelfde eten als zij.
Die van de kat (die eet kattenbrokjes en hondenblik) Maar ook van katten en honden van de buren. Als ze wat tegen komt eet ze het op.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:18

Dit heet coprofagie. Als pup zijnde komt dit inderdaad voort uit kopieergedrag. Het belangrijkste is het voorkomen ervan. Als ze het namelijk al hebben geproeft maakt straffen niet meer uit want ze hebben zichzelf al beloond doordat ze het al geproeft hebben.
Als je gewoon volledige kvv geeft en weet dat je alle benodigde voedingsstoffen geeft, zal de hond het niet doen vanwege tekortkoming. (Zowiezo komt dit tegenwoordig niet meer zoveel voor)

Het zakt vaak wel af naar mate de hond ouder wordt. Echter zullen ze een enkele keer het nog wel proberen dus wees erop voorbereid, op latere leeftijd mag corrigeren namelijk wel. :)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:04

Dit deed de hond van mijn opa en oma ook, maar dan alleen met paardenpoep. Maar dat mocht niet van mijn opa omdat er medicatie in kan zitten en dat dodelijk is voor een hond. Dus steeds als we het zagen "strafte" we hem door "FOEI" te roepen of hem bij de halsband te pakken en hem te bevelen de poep te laten vallen. (gaat lastiger bij katten/honden poep maar bij paarden vijgen gaat dit redelijk)
Nu doet hij het nooit meer, alleen soms nog likken aan hondenpoep :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:06

Mijn hond doet dat ook van onze andere 2 alleen (met uitlaten niet) en alleen vers gelegde :=
Zij komt niets tekort dus is gewoon aanwensel/obsessie denk?
Altijd enorm goed opletten dus want ik vind het smerig als helllll