ze hoeft niet iets tekort komen. Sommigen vinden het ook gewoon lekker en voor sommigen is het een obsessie (geworden) en voor anderen is het idd het feit dat ze iets tekort komen waarschijnlijk. Echt zeker is niets.
Wat je wel kan doen is het verbieden en haar evnetueel een muilkorf (echt een korf geen bandje) aan leren en dit een poosje aan doen als je onvoldoende op haar kan letten. Als zeh et niet meer kan dan zal ze het ook wel af leren. Echter ook met muilkorf moet je uiteraard wel maken dat ze in zicht blijft van je en als ze echt wil kan ze er vast wel stront mee eten.
Ik zou er echt op gaan trainen en misschien eerder nog kiezen voor even ergens opsluiten of vast leggen als je er niet 100% bij kan blijven. Trainen is heel makkelijk. Gewoon haar leren een drol te negeren en belonen als ze dat doet. Kan uiteraard even tijd kosten maar meestal lukt dat wel.
Hier voer ik ook lotgering maar mijn honden hebben beiden nooit de neiging gehad. Hier krijgen ze als aanvulling nog multi vitamine, schapenvet en levertraan en tafelrestjes.