onze kat stinkt er uit z'n bekje, tis niet erg natuurlijk maar weet iemand of er hier speciale voeders voor zijn?
Lottie84
Geplaatst: 21-01-13 14:24
Even na laten kijken bij de dierenarts, het kan tandsteen zijn, maar ook een ontsteking bijvoorbeeld. Krijgt de kleine natvoer of brokken?
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 21-01-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
saskiaojan
Geplaatst: 21-01-13 14:24
Mijn hond had het ook en daar ben ik mee naar de da geweest, gebit gereinigd en een aantal tanden getrokken....
eilleen333
Geplaatst: 21-01-13 14:25
dieren stinken soms ook uit hun bek door rotte tanden /kiezen en tandplak/tandsteen. hoe oud is je kat en zijn de tanden wel eens nagekeken?
ik heb zelf niet veel ervaring met katten, weet dat er voor honden honden-pepermunt is (serieus....), maar daar is de oorzaak vaak tandproblemen. onze hond krijgt vaak kauwbotten tegen tandplak en tandsteen en ik vind hem niet uit zijn bek stinken. onze oude hond op een gegeven moment wel, en die bleek inderdaad een kies te hebben die niet meer helemaal lekker was.
dus als de stank nu (in korte tijd) is toegenomen, zou ik toch de tanden even laten nakijken.
Cavaletto
Geplaatst: 21-01-13 14:27
Ik sluit me aan bij wat Eileen333 schrijft. Ik zou eerst (door de DA laten) checken of er tandsteen zit of een ontsteking. Dat kan er ook voor zorgen dat jouw kat uit zijn bekje stinkt.
zonnebloem18
Geplaatst: 21-01-13 14:28
Van slecht voor kunnen ze gaan stinken, maar als ze ziek zijn kunnen ze ook uit hun bekje stinken, o.a. bij lever of nierproblemen of bij een rotte kies bijvoorbeeld. Je kan het beste even een afspraak maken bij de dierenarts om alles te laten controleren.
xSCWx
Geplaatst: 21-01-13 14:28
Katten gaan ook uit de bek stinken bij suikerziekte. Symptomen zijn veel drinken en plassen. En vermageren. Maar als je kat dit niet heeft denk ik inderdaad een rotte tand of veel tandsteen. Gezonde katten horen sowieso niet uit de mond te stinken.
mijn kat is ongeveer 5 maand denk ik, als ik naar zijn bekje kijkt heeft hij ook nog mooie witte tanden, en hij had het ook al toen hij hier de 1e week kwam.
hij drinkt en plast niet extreem veel en is op goed gewicht, maar ik moet toch nog naar de DA voor inenting zal het gelijk wel even vragen!
Als hij 5 maanden is kan het ook komen omdat hij nu nog wat aan het wisselen is. Wat krijgt hij voor voer, van voer met veel suikers en granen kunnen ze ook erg gaan stinken.
hij krijgt alleen droogvoer, wel telkens een ander merk, ligt eraan in wat voor een winkel we zijn , meestal huismerk van de betreffende winkel, hier doet hij het qua gewicht en vachtconditie prima op.
Rebel_Jits
Geplaatst: 21-01-13 14:58
Even volgen dit topic.
Wanneer stinkt een kat uit z'n bekje en wat is normaal? Hoe weet je daar het verschil tussen?
wij hebben in totaal 3 katten, en niet dat ik met m'n neus echt ga ruiken, maar als ze bij me op schoot liggen en die andere 2 wassen zichzelf (eten hetzelfde voer), alleen wanneer ons jongste familielid zich wast als hij bij je ligt ruik je echt een sterke geur