Hond jeuk door verschil kou - warmte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Hond jeuk door verschil kou - warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 11:58

Ik heb een kruising bull terrier x stafford met een heel dun vachtje en een bijzonder gevoelig huidje en nu het zo koud is speelt dat weer op (zoals eigenlijk iedere winter).
Overdag bij de verwarming liggen en een paar keer per dag de kou in zorgt bij haar voor erg veel jeuk, ze krabt zich dan ook rot. De huid is (nog!) heel, maar ze zit wel onder de rode gevoelige plekken.
Ik heb inmiddels de tips gekregen om schapenvet en een health-lotion te proberen. Ik ben met beiden niet bekend. Iemand die hier verder bekend mee is of die wellicht andere ideeën of tips heeft zodat mijn hond weer jeukvrij wordt? :D

Wijslander

Re: Hond jeuk door verschil kou - warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:50

Hoe hoog staat de kachel in huis? Ligt ze dicht bij de verwarming? Misschien buiten een jasje aandoen zodat de huid buiten een beetje beschermd is tegen de kou?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:13

Warmt ze niet gewoon te snel op? Als je ijskoud bent en in een heet bad gaat liggen krijg je ook vreselijke jeuk. Is er geen mogelijkheid om haar, als je terug komt van het wandelen even ergens anders te leggen waar ze niet direct bij de verwarming kan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:47

Ze ligt niet perse dicht tegen de verwarming, maar het gehele huis is wel gewoon 20 graden. Ik heb niet echt een sluis die de overgang minder groot kan maken nee.
Een jasje is nog wel een idee, maar ik houd niet van honden met jasjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:53

Toch een jasje, ook al vind jij het lelijk. Comfort van het dier gaat voor zijn uiterlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:55

Doanique schreef:
Toch een jasje, ook al vind jij het lelijk. Comfort van het dier gaat voor zijn uiterlijk.

Oh ja absoluut mee eens!