Ik heb een blaasruis kat die altijd op RC Urinary heeft geleefd. Tot ik goede verhalen hoorde over vers vlees. Ik heb carnibest geprobeerd, en het nierdieet van BARF. Mijn katten eten het wel, maar ze gaan er ontzettend van uit de mond stinken. Ik geef ze naast 1x per dag verse voeding droge brokken van Appalws of Orijen (orijen was laatst in de aanbieding) omdat ze blijven zeuren als ze alleen vers vlees krijgen. Mijn blaasruis kat heeft nog geen problemen weer gehad, de zuurgraad in de urine is nu nog goed.
Kan ik het verse vlees vervangen door blikvoer van de appalws of orijen? Hier zitten alle voedingstoffen in, geen granen en het is al een hele verbetering met de RC. Ik vind het verse vlees lastig voeren uit zo'n worst, ze gaan stinken, lastig te bewaren en de poep stinkt
Wat is jullie ervaring met appalws en orijen en katten met blaasruis? Blijft het weg?
hiervoor op vlees van carnibest en farmfood gehad maar hij gaf zeker 3 a 4x in de week gal over snachts, en omdat het een duitse dog is was ik ontzettend bang voor een maagdraaiing.. Overigens ben ik wel voorstander van vers vlees maar mijn hond deed het er totaal niet goed op.