Droge brokken met 80% vlees vs vers vlees, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Droge brokken met 80% vlees vs vers vlees, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 10:47

Hallo,

Ik heb een blaasruis kat die altijd op RC Urinary heeft geleefd. Tot ik goede verhalen hoorde over vers vlees. Ik heb carnibest geprobeerd, en het nierdieet van BARF. Mijn katten eten het wel, maar ze gaan er ontzettend van uit de mond stinken. Ik geef ze naast 1x per dag verse voeding droge brokken van Appalws of Orijen (orijen was laatst in de aanbieding) omdat ze blijven zeuren als ze alleen vers vlees krijgen. Mijn blaasruis kat heeft nog geen problemen weer gehad, de zuurgraad in de urine is nu nog goed.

Kan ik het verse vlees vervangen door blikvoer van de appalws of orijen? Hier zitten alle voedingstoffen in, geen granen en het is al een hele verbetering met de RC. Ik vind het verse vlees lastig voeren uit zo'n worst, ze gaan stinken, lastig te bewaren en de poep stinkt :o

Wat is jullie ervaring met appalws en orijen en katten met blaasruis? Blijft het weg?

love_Soraya

Re: Droge brokken met 80% vlees vs vers vlees, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:35

ik heb zelf een hond die op orijen of acana staat en hij doet het er zeer goed op :) hiervoor op vlees van carnibest en farmfood gehad maar hij gaf zeker 3 a 4x in de week gal over snachts, en omdat het een duitse dog is was ik ontzettend bang voor een maagdraaiing.. Overigens ben ik wel voorstander van vers vlees maar mijn hond deed het er totaal niet goed op.

Nu ruim een jaar op de brokken en hij zit super goed in zijn vel!

dierenfan

Re: Droge brokken met 80% vlees vs vers vlees, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:18

heb er geen ervaring mee maar blikvlees van die merken zou ik sowieso durven voeren aan een blaasgruis kat. Al is het maar omdat er veel vocht in zit en je vermoedelijk eventueel zelfs nog vocht toe kan voegen en de kat zo dus veel blijft plassen.

Echter of het verstandig is die brok ook te voeren geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:13

Ik geef aan mijn drie katten Taste of the Wild, is graanloos. Heb 1 kat met blaasproblemen (een poes, geen kater), die doet het er goed op. Ze heeft dan wel geen blaasgruis, maar is gevoelig voor blaasontsteking.
Ik bestel het bij Zooplus (tip: via de Duitse site is het vaak goedkoper).