Wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:00

Stel je zit op een hondencursus met een zeer klein clubje. Vooraf is het vaste tarief afgesproken met de cursusleider voor een bepaalde tijd. De tijd vliegt ongemerkt voorbij en voordat we het weten is het ruim uitgelopen. De cursusleider is hierom geïrriteerd. Wij voelen ons rot, we hebben geen horloges om en er hangt geen klok. In de toekomst is er al een oplossing gevonden om toch even een horloge om te doen en er zelf op te letten. Ik vroeg me wel af wie zijn verantwoording is het om de tijd in de gaten te houden?

Freya6

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:01

vd trainer natuurlijk

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:03

De naam zegt het al....cursusLEIDER!
Aan hem/haar dus de taak om de tijd in de gaten te houden lijkt mij.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:05

Dat leek mij ook. Tijdens een opleiding is de docent de gene die de tijd bewaakt. De sfeer veranderde negatief en ik vroeg me af of ik het nou zo verkeerd zag. Maar goed, ik zal er zelf ook wel even op letten.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:09

Altijd goed om zelf op te letten, maar de cursusleider is natuurlijk verantwoordelijk voor hoe lang zijn of haar cursus door gaat! De volgende keer kun je afwachten of de cursusleider het zelf wel door heeft dat de tijd (bijna) voorbij is. Dan kun je haar informeren. Hier zal de sfeer ook wel weer beter van worden hoop ik :j

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:43

vind het raar om te horen, want jij bent op les en zij is de cursusleider.. dit is haar verantwoordelijkheid.. zelf nog nooit meegemaakt gelukkig maar snap dat de sfeer toch minder word/werd als zoiets gebeurt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:18

fijn zo'n sfeertje. %) Ik vind dit niet jouw probleem, daar hoort de cursusleider op te letten.
Misschien volgende keer voor de grap daar ergens een wekker neerzetten die op de goede tijd af gaat?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:25

Beetje raar hoor, als je op school zit is de docent toch ook verantwoordelijk voor de tijd en niet de leerling??? Ik vind het ook dat de cursusleider hier verantwoordelijk voor is en als jullie het door hebben dan kun je het eventueel wel melden maar het is haar eigen probleem als er niemand het in de gaten houd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:41

ik zou hier geen seconde om wakker liggen. Degene die de les leid die heeft de verantwoording over het feit dat er wat geleerd wordt, orde is, dingen gedaan worden en er zo min mogelijk onrust en problemen zijn en daarnaast natuurlijk ook de tijd enz. lijkt me dat de bedoeling is dat jij met je hond bezig is en de leidster met al de rest en jou ;)

haha als ik er zo bij na denk is het nog niet makkelijk om les te geven. Maar ja, das ook de reden dat ik geen les wil gaan geven ;)

Heb ook op een super leuke cursus gezeten. Daar gingen eerst de puppen van 19 t/m 20 uur en wij met de 'gevorderde' daarna. Dan maakte het ook niet uit als we wat uit liepen. En dan met slecht weer stopten we gerust wat eerder en met goed weer gingen we gerust langer door ;) gewoon gezamelijk overleg en tja, met goed weer vliegt de tijd en werd het idd makkelijk later wat geen probleem was. De mensen die op tijd weg moesten die moesten er zelf op letten en als de trainster op tijd weg moest dan mochten wij nog makkelijk een kwartier/half uur langer blijven trainen als we dat wilden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 09:00

Bedankt voor jullie reacties. De cursusleider moest niet eerder weg maar baalde dat voor de uitgelopen les niet werd betaald door ons. Direct na de les kwam het tarief ter spraken en werd er nog eens uitvoerig op het horloge getikt. Aangezien we vooraf een vast bedrag hadden afgesproken, wilde ik dat niet verhogen (het zou dan op een verdubbeling uitkomen!). Ook werd weer gevraagd hoe we dit gingen betalen, terwijl we hier al lang vooraf afspraken over hadden gemaakt. En door ons ook netjes werd nagekomen. Kortom er was gewoon irritatie om geld. Misschien zijn het slechte tijden voor de hondenschool, ik weet het niet.