kanarie samen of alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myraxhorsey

kanarie samen of alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 22:59

Hallo ik heb een vraag want wat is het beste een kanarie alleen of een koppeltje kanarie's? Mvg

mika11

Re: kanarie samen of alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:01

Ik dacht een koppeltje.
Verder weet ik er niks van, maar m'n vriendin heeft sinds kort kanaries, een koppeltje.
En haar was aangeraden nooit een kanarie alleen te houden, dan gaan ze verpieteren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:39

Ik heb even gegoogled maar echt een eenduidig antwoord vind ik niet... De ene site zegt: kanaries leven in de natuur in groepen en de ander zegt, kanaries leven solitair. Hier staat overigens wel dat ze beter samen gehouden kunnen worden: http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/pag ... affen.html

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:58

De kanaries van m'n vriendin zijn wel heel leuk samen.
Ze zijn de hele dag met elkaar bezig, eten samen uit het bakje, kwetteren de hele tijd met elkaar.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:00

De meeste mensen houden een mannetje alleen omdat die dan mooi zingt (gedrag om een vrouwtje te lokken) Een vrouwtje piep alleen.

Maar buiten worden ze vaak gewoon in een groep gehouden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:03

Als je op de vogel/parkieten fora gaat kijken dan wordt daar toch vrij éénduidig aangegeven dat je kanaries niet alleen moet houden.

Kun je je toch ook wel voorstellen dat zo'n diertje in zijn eentje doodongelukkig wordt? Je moet wel rekening houden met het geslacht: twee mannetjes moet je niet doen, twee vrouwtjes gaat prima.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:03

Thorn2006 schreef:
De meeste mensen houden een mannetje alleen omdat die dan mooi zingt (gedrag om een vrouwtje te lokken) Een vrouwtje piep alleen.

Maar buiten worden ze vaak gewoon in een groep gehouden.

Idd, veel mense houde enkel een mannetje binne om dat deze mooi zingt maar kan echt tot gedrach stoornis lijde waardoor de vogel constand zingt en steeds hetzelfde.
dus 2word aangrade, eventueel 2mannetjes kan ook geen kwaad bij kanaries.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:04

in de winkel waar ik werk hebben we altijd de kanaries apart we nemen alleen mannetjes.
maar als de man alleen zit gaat ie zingen om een vrouwtje indd te lokken.

de kanarie gaat wel minder zingen als ie veren gaat wissellen (weet niet hoe je het moet opschrijven)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:05

Amaris schreef:
Als je op de vogel/parkieten fora gaat kijken dan wordt daar toch vrij éénduidig aangegeven dat je kanaries niet alleen moet houden.

Kun je je toch ook wel voorstellen dat zo'n diertje in zijn eentje doodongelukkig wordt? Je moet wel rekening houden met het geslacht: twee mannetjes moet je niet doen, twee vrouwtjes gaat prima.

waarom geen 2 mannetjes? Kanaries zijn geen vechtersbazen zoals parkieten ook zijn kanaries minder driftig.
Wij hebben momenteel 150-200kanaries waar dat de mannetjes steeds samen zitten.
De vrouwtjes leggen hun dood anders in kweek met 2 op de nest is echt geen aanrader als het buiten 25graden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:06

Amaris schreef:

Niet alle dieren zitten graag met z'n 2en. Veel hamstersoorten doe je daar bv echt geen plezier mee, hoe raar dat in onze ogen ook is. Vandaar dat ik dit dus echt geen gekke vraag vind van TS. Goed juist dat ze het vraagt en niet zomaar klakkeloos een dier aanschaft!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:06

Wij hadden 1 mannetje. Is al wel een tijd geleden, weet niet zo goed wat beter is. Als hij vrolijk was, na badderen bijvoorbeeld of los in de kamer vliegen dan zong die altijd of als er muziek aan stond :p volgens mij doen meerdere mannetjes bij elkaar dat niet zo..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:08

_Tara_ schreef:
Amaris schreef:

Niet alle dieren zitten graag met z'n 2en. Veel hamstersoorten doe je daar bv echt geen plezier mee, hoe raar dat in onze ogen ook is. Vandaar dat ik dit dus echt geen gekke vraag vind van TS. Goed juist dat ze het vraagt en niet zomaar klakkeloos een dier aanschaft!

Ik heb het dan ook niet over hamsters want daar heb ik geen verstand van. Ik weet wel dat kanaries in het wild in flocks leven, dus vandaar mijn opmerking dat zo'n diertje alleen geen succes is. Daarbij is het hartstikke leuk om de interactie te zien tussen twee vogeltjes. Dat maakt het houden ervan zeker zo leuk.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:29

Oke maar als ik een koppeltje neem of 2 mannetjes gaan ze dan wel gewoon zingen ja toch?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:50

Ze gaan heel veel met elkaar kwetteren.
Het enige is dat met een koppeltje je ze minder snel tam krijgt.
Maar goed, als ze plezier met elkaar hebben is dat niet eens zo erg.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:29

Wij hadden een mannetje en vrouwtje ging prima :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:33

Ik heb een koppeltje en er komt genoeg geluid uit hoor.. Vooral als ik voor m'n werk moet bellen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:19

Lekker met z'n tweeen houden. Ook een kanariemannetje gaat met een vrouwtje gewoon zingen.
Bovendien is het welzijn van de vogeltjes toch veel belangrijker? :) De meeste volierevogels moeten gewoon met minstens twee zitten. Anders verpieteren ze idd. Een kanarie leeft in zwermen en niet alleen.