Mijn kat is een speciaal geval...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Mijn kat is een speciaal geval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:52

... Echt een heel speciaal geval. :j

Slapen doe je namelijk niet in je speciaal-daarvoor-aangeschafte poezenmand, maar bij de baas. En dan niet OP het bed van de baas, maar er IN. Onder de dekens, lekker warm. En dan ga je natuurlijk niet zomaar geruisloos daar liggen slapen, nee, dat moet onder luid gesnurk. En dan wel zo dat baas er niet van slaapt natuurlijk!
En als baasjelief dan liefdevol een aai over het koppie geeft, gelijk wakker worden met een verontwaardigde kreun, luid zuchten en weer gaan liggen... :')
Als je dan toch echt naar beneden moet, doe je dat natuurlijk niet lopend, maar op de baas. Maakt niet uit waar: armen, schouders, hoofd. Zolang je zelf maar niet hoeft te lopen.... Maf beest!

Maar, zonder gekheid...Ik ben zo blij met mijn kat <3 Al 14 jaar oud, met metalen plaatjes weer in elkaar gezet na een ongeluk, half blind, maar nog steeds spelen als een kitten.

Meer mensen met een knettergekke kat? :D

PreHungaro

Re: Mijn kat is een speciaal geval...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:54

haha eigenlijk best herkenbaar, die van mij wil ook persee onder de dekens liggen!
heerlijke beesten die katten.

Die van mij spoort ook niet, kan niet miauwen alleen zeuren. Gaat het liefst op schoot zitten wanneer je op de wc zit. Gaat het liefst mee onder douche en uh.... heeft elke dag rond 6 uur de dolle vijf minuten.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:57

Ooh ja dat mee naar de wc! Heel erg herkenbaar! En als je daar even geen behoefte aan hebt luid miauwend voor de deur gaan zitten...

Of je voeten aanvallen als je langsloopt :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:01

Mijn vorige kat pikte het hele bed in, dan lag jij op een randje te balanceren en lag mevrouw helemaal uitgestrekt met haar voorpootjes aan de ene kant van het bed en haar achterpootjes tegen jouw achterste aan te duwen. Was een tweepersoonsbed..
Huidige exemplaar spoort echt niet, die maakt bij alles wat ie doet geluid, hij kreunt, pruttelt, kletst de hele dag. Normaal mauwen kan ie niet, behalve als ik hem in bad doe (langhaar), dan komt er ineens wel heel zielig een echte 'miaaaauw' uit. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:02

Ha Ha, ja herkenbaar.
Mijn ene kat heeft de rare gewoonte net op schoot te gaan zitten, als ik net wil opstaan.
Dan ligt ze op de stoel en ik dan in gedachten heb om drinken te halen of zo, komt ze op schoot. :')
Dat vind ik dan ook wel sneu om haar meteen weer weg te duwen, dus eerst een paar minuten aaien en dan ga ik alsnog drinken halen. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:04

doet me meteen denken aan de filmpjes op youtube van simons cat :D
http://www.simonscat.com/

ik heb momenteel geen katten meer,maar had er vroeger een die het heerlijk vond om in je haar te snuffelen :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:06

Herkenbaar !!
Zeker nu met dit weer, 6 kruikjes in bed, heeeeerlijk !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:07

Mijne gaat altijd op de stoel gaan liggen waar ik juist heb gezeten, als ik recht sta en iets haal en dan terugkom ligt die daar :') . En als je dan zo gewicht zet er op (niet doorzitten hé) van "ga zitten" is het enige wat die doet miauwen... verder gewoon lekker blijven liggen :Z .

Nu ben wel blij dat die op z'n gemak is, die's hier al een mager hoopje toegekomen deze zomer...

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:07

mijn hond ligt meestal zo kort mogelijk tegen mij aan, het liefst een beetje op me en mijn kat moet persee tussen mijn benen liggen..dan creeert ze zelf een holletje en dan mag ik ook absoluut niet bewegen dan krijg ik gesnauw. :')
heb sinds kort een 2 persoonsbed voor mij alleen opgezet, maar ik lig nog steeds helemaal opgekropt aangezien kat en hond beide hun ruimte op eisen :P

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:15

Wat een katten hier die zich een bed toe-eigenen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:26

Hier lopen 3 katten. 1 poes van 18, daar ben ik zo ongeveer mee opgegroeid. Weet niet beter dan dat die ouwe hier rondsjouwt. Ze is ondertussen zo dement als het maar kan, heeft artrose en is stokdoof. Toch ben ik nog echt gek op der en ze begint nu toch echt oud te worden maar het idee haar kwijt te raken maakt me gek.

Dan heb ik nog een 2 jarige knettergekke jeweetwel kater. Hij kletst ontzettend veel en is net een hond ( als 5 weken oude kitten opgevoed door onze hond ) Hij tukt en friemeld met zijn voeten al hij bij je ligt. De grote kwijlplekken in je trui zijn echt best walgelijk maar ik ben onwijs gek op hem.

De laatste maar niet de minste is onze 11 weken oude kitten poesje. Dat beest is echt knettergek en onwijs druk. Ze valt je soms uit het niets aan en bijt. Ze is ook wel mega lief en echt een knuffelig schatje. Een echt poesje wat bij alles zeurt. Ze is er pas 3 weken maar ik zou der absoluut niet meer willen missen. Ik droomde pas dat mijn zusje haar had weggeven, toen ik wakker werd voelde ik de paniek die ik in mijn droom voelde. Man wat was ik opgelucht dat ze lekker beneden in haar mandje lag...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:30

heel herkenbaar. Mijn kat is niet zo erg als die van jou maar ik blijf dagelijks meerdere keren genieten van haar ingevingen!!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:36

Jazeker!
Ik heb er eentje die verschrikkelijk lui is maar dan ook zomaar weer op kan springen en gek word.
Ze is haar hele leven al gek van dozen, als er ook maar een doos in de kamer staat worden haar ogen groot, bovenlip een beetje opgetrokken, ze springt erin, maakt wat rondjes, springt eruit, rent de trap op, kom weer langzaam omlaag en opnieuw!
Ook was ze een keer twaalf dagen lang vermist (in de winter), papiertjes door de hele buurt gehangen maar we waren er toen al vanuit gegaan dat ze niet meer terug zou komen..
Tot ik met mijn vriendinnen in het weiland in de sneeuw ging spelen, ik hoorde zielig gemiauw en het leek uit een boom van de buren te komen..
Gelijk erheen gerend en daar zat ze! Ik heb zo verschrikkelijk gehuild, wij twee kunnen eigenlijk niet zonder elkaar! Vader heeft de ladder gehaald die helemaal uitgeschoven moest worden om er net bij te kunnen!
En god, wat was ze mager en zwak! Rood neusje, bijna niet kunnen lopen en er zat geen vet meer aan..
Ze heeft geluk gehad dat er veel sneeuw was want daar heeft ze van kunnen leven, al had het zeker een dag meer mogen duren..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:52

Jazeker heel herkenbaar, vooral dat snurken! En ik heb een kater van een half jaar hier lopen die waarschijnlijk de oorlog heeft meegemaakt... Die eet alles wat los en vast ligt en schrokt alles naar binnen. Maar ik zou niet meer zonder ze kunnen. Vriendjes voor het leven.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:54

heerlijk.. zo'n poezel! de mijne snurkt ook altijd, het liefst OP mijn hoofd..
als we de tafel gaan dekken zit ze al op de stoel klaar, als ze in mn kamer wilt miauwt ze net zo lang tot ik toe geef en als ze er uit wil precies hetzelfde. Ze kan ook uren naar een lege muur kijken.. vooral boven de deur. Ze is geweldig <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:08

Hihi katten, ik hou van katten! Ben echt een poezelmens (en een paardenmens :+ ).

Mijn kat is ook echt een arrogante mafkat. Kan niet zonder feliway-stekker, anders heb ik gelijk een chagrijnige kat. Met feliwaystekker is het de meest relaxte heerlijke liefste kat die er is. Maar zodra ie op is gaat ie er demonstratief naast zitten mauwen, stressen en onder het bed zitten. :')

En dan, naar bed. Meneer vind dat we minstens elke avond om 8u al in bed moeten liggen en maakt ons dat ook zeer stellig duidelijk. Naar de slaapkamer lopen, (ik woon gelijkvloers), op bed zitten, aandacht trekken, mauwen, weer naar ons toe, mauwen, weer naar bed, mauwen etc.

Als we dan naar bed gaan, moet eerst het hele bed 'opgeschud' worden, door te lopen over het bed en alle plekjes even goed masseren en klauwen met z'n pootjes. Dan, tussen mijn vriend en mij in, als het koud is onder de dekens. We moeten zo dicht mogelijk tegen elkaar aan en dan wurmt ie zichzelf ertussen. Rolt 1 van de 2 weg dan volgt er weer een demonstratie waarmee mnr duidelijk maakt dat we echt dichterbij moeten komen.

Eten, hij lust niks, haalt z'n meest arrogante blik tevoorschijn als ik maar iets anders probeer voor te schotelen dan applaws of royal cannin. En opeten? Dat nooit. Hij gaat nog liever dood. :')

Als ik sta te koken moet mnr ineens heel nodig poepen, waardoor altijd de keuken naar kattenodour ruikt ipv lekker eten.

Hij is vreselijk gay, met smetvrees. Als een 'vreemde' 'm aait komt er een boze blik en vervolgens wordt dat stukje vacht grondig gewassen en rechtgestreken. Leg je een stukje vacht scheef, dan moet dat weer glad gestreken worden.

Hoe gay ook, uit de kast komen komt ie niet. Erin, dat dan weer wel, heel graag zelfs, op de bovenste plank. Als ie zich daar dan heeft genesteld durft ie er niet meer uit. Wil je 'm helpen, dan is ie verontwaardigd en blijft het liefst zitten totdat je weg bent om er dan stiekem uit te lopen en zich dan onzichtbaar door de kamer naar z'n krabpaal te wanen. Alsof er niks gebeurd is :')

Echt de liefste kat ter wereld, loopt altijd bij je, staat altijd bij de deur te wachten, enorme kroelkip, zou niet meer zonder willen. :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 23:07

En dan zeggen mensen dat je een hond moet nemen omdat katten saai zijn :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:09

mijne ligt altijd op haar vaste plekje naast mij, rug aan rug slapen we vaak :') soms spoonen :') maar zij ligt altijd aan de rechterkant van het bed lol. en ja, ik heb veel slapeloze nachten :')

zeer herkenbaar dus :')

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:14

En ik maar denken dat die electrische deken voor mijn eigen genot was....mag er niet eens op liggen...ingepikt door mijn vier poezels!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 23:17

Mijne loopt op het moment rondjes om het huis. Voordeur er in, achterdeur er uit. En het is niet eens lente :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:18

hahahaha poes had het koud van de week en ligt nooit onder de dekens dacht ik maar heb haar de laatse 4 weken 3 keer betrapt op de elektrische deken onder de deken , dus ik ruk deken omver komt er verfomfaaid poesje verstoord kijkend eronderuit. met mij in bed wil ze dat niet maar ik beweeg nogal veel.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:36

Ze zit nu constant te mauwen voor aandacht die krijgt ze nu niet dus dan gaat ze op oorlogspad en dingen omgooien of slopen, andere kat speelt niet met haar. Is dit herkenbaar

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:50

Mijn kat is een mengeling van stokstaartje, een hond, muis en kat.

Als ze iets interessant ziet, staat ze meteen op beide achterpoten, met haar voorpoten naar beneden hangend. Echt gelijk een stokstaartje.
Ze apporteert zoals een hond, brengt het papiertje dat je weggooit altijd netjes terug. Ze wordt ook al helemaal gek als ze gewoon maar papier hoort, dan gaat ze helemaal in speel-modus. Ook kan ze zitten op commando, mits er een snoepje als beloning volgt, uiteraard! En geldbriefjes steelt ze gewoon uit je handtas..
Ze kan niet deftig miauwen en piept als een muis :D Je kan er ook hele conversaties mee voeren.
En natuurlijk is heeft ze ook nog de luie en grappige kanten van een kat :D

Echt een gek geval, die kat.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:53

Heerlijk herkenbaar al jullie verhalen!
Ik heb er hier 3 stuks rondlopen, de een ligt onder de dekens tegen mijn buik, de tweede ligt in mijn nek en de derde in mijn knieën. Lig muur- en muurvast haha!

Katten zijn inderdaad de heerlijkste beesten om in huis te hebben <3

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 02:20

Zeker herkenbaar!
Hier een dame die je nooit kan vinden als je dr zoekt...
Elk tasje en doos gezien moet hebben hoe groot of klein die ook is (madame is 6,5kg en rode kater formaat).
Maar let op...elke doos is een bed en elke tas een verstopplek!
In bed liggen kan alleen onder de dekens op een plek dat jij er niet meer lekker bij kan liggen...
Of op je kussen en jij zoekt het maar uit :+
Op schoot...ja als ik achter de pc zit, maar dan wel half over mn arm zodat k niet kan typen...
Niest mn moeder? Dan rent ze er gelijk mauwend naar toe om te kijken of alles goed is :)
Dagje weg geweest...dan moet ze eerst dr dag even vertellen :P
Naar de wc? Zit ze voor de deur of loopt ze mee haha maar ze is wel een lieverd en de baas in huis :j
Al bijna 7,5jaar lang :j

De andere kleine meid is gewoon "een beetje dom".
Verslaafd aan...brood..en pakt dit het liefste van je bord of uit je mond...
Evenwicht? Wat is dat? Van een oude tv met zo een kont valt ze nog af :+
Op schoot, op de momenten dat je wilt opstaan :+
(en nu ook omdat t kouder is de hele dag door).
Onder de dekens slaapt ze niet...want dan krijgt ze het benauwd (luchtwegen zijn niet 100% en chronisch verkouden).
Dieren op de tv...daar kan je mee spelen!
Dr eigen staart...is speelgoed!
De lucht...is speelgoed!
Een rondhuppend konijn...kan je wassen :P
Ze is klein van stuk en weegt nog geen 4kg, is 13jaar...weet ze zelf alleen niet...13maanden volgens haar...
Maar al bijna 2,5jaar ons lieve debieltje :j