Arm hondje, STOM ijs.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Arm hondje, STOM ijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:06

Ben je lekker in de sneeuw aan het wandelen over de dijk, hondje mag natuurlijk lekker los lopen in verband met de sneeuw, kan die der even lekker doorheen karren..
Ik let constant op, hij luisterd redelijk goed! Is wel wat speels.. In ene, springt die t ijs op! Ik wil 'm roepen en KABOEM, door het ijs, ik probeer nog iets te roepen maar hij kon er niet meer doorheen..

Schoenen uit, geen idee waarom ik die trouwens nog uit deed? Ik op mn sokken het water inen ja hoor daar stond ik in het ijs met mn arme chihauhau x pincher hondje.. Ik men jas uit hond in men lekkere dikke vest gelegd, en op mn sokken naar huis, vriendin der achter aan met mn schoenen in de hand..

Nu ligt meneer naar dat we hem hebbeb droogewreven in een laken & slaapzak, hij heeft net wat gegeten & nu ligt ie in de bench met n warme kruik met n handdoek dr omheen lekker te slapen..

Hij mag NOOIT meer los, op de dijk met kou.
Laatst bijgewerkt door Janiniie op 15-01-13 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

PureSG

Re: Arm hondje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:07

Oh jakkes! Goed dat je er meteen achterna bent gegaan!
Pak je jezelf ook lekker warm in? Niet dat je straks ziek wordt!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:08

Wow jij hebt echt geluk gehad. Als je hond er door heen gezakt was had die een diep ingeademd en dus al dat koude water in zich gekregen en de kans dat die dan dood gaat is heel groot.

Het zal schrikken geweest zijn voor je :(:)

Janiniie

Re: Arm hondje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:09

Ja, hij reageerde zelf ook echt goed, hij klampte zich een soort vast aan en stuk er boven en ijs is nog een soort zacht dat was het enge.. Hij leek zelf echt n soort op te geven, wilde vandaag weggaan.. maar ik blijf lekker bij mn kleine ventje!

Niki_

Re: Arm hondje, STOM ijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:18

Gatver wat schrikken zeg! Wat goed dat je zo snel gereageerd hebt, fijn dat ie lekker ligt te slapen nu.
Let je ook een beetje op jezelf inderdaad? Ik kan me zo voorstellen dat dat ijskoude water niet echt goed voor je is :(:)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:25

Ja, ik moest wel heel snel reageren, zo'n vrouw stond me echt met zo'n blik aan te kijken van ga je nou t water in om een HOND? Het is niet zomaar een HOND t is mn maatje

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:29

Arm hondje, STOM baasje... om de hond los te laten lopen. Zo veel honden die het ijs op gaan, zien het verschil niet, hebben geen besef van stevig, dik ijs of te dun en er door zakken. Ik hoop dat je hondje er met alleen maar de schrik vanaf komt en dat het baasje (TS dus) er van geleerd heeft. Gooi m dan voortaan aan zo'n lange lijn, kan ie ravotten en rennen maar je hebt wel de controle.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:32

En honden op ijs vind ik altijd gevaarlijk. Als het ijs niet helemaal glad opvriest kunnen ze de kussentjes onder de voeten heel lelijk open halen!!

Gelukkig ging alles goed en is ie niet verdronken oid! :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:33

Niets stom ijs. Stom baasje.

je laat je hond met dit weer toch niet los in de buurt van ijs??
Wees blij dat dit goed is afgelopen zeg...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:34

Inderdaad, ook niet zo heeeeel slim van mij om m los te lopen maar normaal gaat het goed! Was inderdaad echt mazzol dat het dit keer goed is gegaan NOOOOOIT meer & idd lange lijn volgende x !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:36

+:)+

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:36

Jolliegirl schreef:
Niets stom ijs. Stom baasje.

je laat je hond met dit weer toch niet los in de buurt van ijs??
Wees blij dat dit goed is afgelopen zeg...

Ik ben het hier helemaal mee eens!!
Hond kan ook ravotten aan de lijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:37

Wat zijn we allemaal perfect, is het nodig het er in te wrijven terwijl TS al aan geeft haar hond nooit meer los te laten?

Sterkte TS! Hoop dat ie er met de schrik vanaf komt. :(:)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:39

Ja ik ook! Hij 's wel een beetje loom, even in de gaten houden met drinken en eten enzo.. Weetje, ik heb al mn hele leventje honden! Het is áltijd goed gegaan, en nu voor het eerst in 17 jaar hebben we een hond die zo t ijs op rent!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:39

Ja lekker met zijn allen tegen TS... TS is al hartstikke geschrokken, heeft daarna goed gehandeld en heeft er een hoop van geleerd..

Sterkte voor je hondje TS, en let ook op jezelf!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:39

hopelijk houdt hij er niets blijvends aan over :(:)

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:40

Wat erg! :(:) had het net ook met me parson russel terrier die wilde ook het ijs op gaan kon hem nog net terug roepen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:41

Ik hoop het ook, ik vind dat ie nog niet helemaal goed drinkt.. Maar hou t goed in de gaten! IVM met water binnekrijgen of longonsteking ofzo!

@lierveties het is écht dóóddóód eng, hoop dat zoiets NOOIT meer gebeurt, ik schrok me echt dood.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:41

Jeetje zeg.. Gelukkig is het goed afgelopen.. Mijn honden laat ik ook gewoon los en ik woon aan 2 singels.. Gelukkig kijken hun er ook niet naar om. Als het straks schaats weer is en mensen dus op het ijs gaan, hebben ze denk ik wel pech en gaat er een riem om. Misschien denken ze dan ook wel 'leukkkk.'

Ik denk dat TS dacht, hondje gaat er echt niet op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:41

Niinatjuh schreef:
Ja ik ook! Hij 's wel een beetje loom, even in de gaten houden met drinken en eten enzo.. Weetje, ik heb al mn hele leventje honden! Het is áltijd goed gegaan, en nu voor het eerst in 17 jaar hebben we een hond die zo t ijs op rent!

Joh je bent mens, iedereen maakt wel een keer een fout. Beetje loom is niet gek denk ik, beetje in shock...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:42

Ben blij dat jullie wel snappen dat ik het echt niet expres deed!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:47

Vorig jaar was een van mijn Jack's door het ijs gezakt
Drie gingen in een jolige bui achter elkaar aan, twee maakte een noodstop voor het ijs, een derde gleed een flink eind door *krak* daar ging het ijs..
Ik meteen het water in gedoken (met schoenen :+ ) gelukkig vlakbij de auto waar dekens en handdoeken lagen.
Ik was zelf helaas wel flink bevroren, mijn lichaam viel wel mee maar o mijn voeten! Zo koud! :brr:

Die blijven op dat stukje ook aan de lijn sindsdien, al is het een losloop gebied :P

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:49

Haha ja Rider soms kun je niet voorspellen wat ze doen! Ik was pas koud toen ik thuis was, de hond in de dekens had warmgewreven, en kruik het gepakt & men moeder zei : IK neem die hond, JIJ gaat nu EERST wat droogs aan doen dame.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:51

Ken ongeveer een zelfde soort verhaal van buren, echter deze zagen de hond er door heen zakken maar konden hem niet meer vinden!!
Hebben 30 min in het water lopen graaien/zoeken, later is hij wel boven gekomen maar dat was paar dagen later pas.
Dus je hebt zeker geluk gehad, ik hoop dat tie er niks aan over heeft gehouden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:51

Mijn honden gaan nooit los als er ijs op de sloten ligt! Tenminste, als ik ze een rondje met je loop ipv. naar het bos of de duinen :+ Ookal zijn het kolossen, vind het dood eng. Straks glijden ze uit of springen ze per ongeluk op het ijs?

Super dat je er trouwens meteen achterna ben gegaan! *\o/* Sommige mensen blijven soms ook gewoon kijken.. (kan me daar echt niet in vinden) -O-

Ik vind dit ook altijd zo zielig om te zien. Ik moet altijd huilen als ik een hond in zo'n situatie zie.

Laatst bijgewerkt door Bralindy op 15-01-13 17:58, in het totaal 3 keer bewerkt