Bij een zwembad in de buurt word er na dierendag altijd het water helemaal leeggepompt en ververst (wel meerdere keren, maar met dierendag kun je dan uitgebreid gaan feesten met je hond
). De overbuurvrouw belde me op en vroeg of ik zin had om mee te gaan naar het hondenzwemmen, nog nooit geweest en nog nooit van gehoord dus ja waarom niet. Teun is niet de moeilijkste qua andere honden dus hup in de auto geladen van de overbuurvrouw en op naar het zwembad. Eenmaal daar aan gekomen was het een grote hondenbende. Er liepen ontzettend veel honden door elkaar te crossen op het veldje bij het buitenzwembad en Teun wist niet waar hij moest kijken. Teun ontdaan van zijn riem en lekker laten rennen, gelukkig voor mij blijft Teun altijd bij mij in de buurt anders had ik mijn best moeten doen om hem terug te vinden denk ik
. Teun hield in het begin helemaal niet van water, lekker aan zijn pootjes om in te spatten tijdens het rennen, maar verder dan zijn enkel ging meneer echt nergens in. Had hem weer even aan de riem gepakt en ben met hem richting het zwembad gelopen, ze hadden er een loopplank in gemaakt dus stukje bij beetje er in gelopen. Hij volgde braaf en een beetje onwennig zwom hij een stukje maar ik moest pal naast hem blijven IN het water.
Na afloop kon ik bij medewerkers van de dierenambulance Teun zijn zwemdiploma ophalen. Nu is hij dus in het bezit van zwemdiploma H! Getekend en wel door mijzelf en de dierenambulance haha
. Nu 2 jaar later doet Teun niet zo veel met zijn zwemkwaliteiten, op vakantie wil hij wel mee het meer in, maar tot de punten waar hij kan lopen en alleen gaat hij echt niet het water in, onder geen beding. Ik moet mee en anders blijft hij lekker in water tot enkel-hoogte. Hij is totaal niet bang aangelegd, maar water is niet zijn ding
.Edit: Heb hem overigens niet "gepusht" om te zwemmen, hij vond het ook wel weer interessant al die honden in het water en het vrouwtje bleef mooi in de buurt dus dat was wel vertrouwd voor hem. Zodra ik merkte dat hij er genoeg van kreeg heb ik hem weer naar de plank geholpen. Nu als ik zie dat hij toch zin heeft om ergens wat dieper te gaan, ga ik maar gewoon mee
. Vaak is dat niet, maar soms om af te koelen of met een andere hond is het toch wel aantrekkelijk voor hem.Hier nog even een bewijs, thuis aangekomen na afloop: