Onze Jet op de foto!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

teun01

Onze Jet op de foto!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 12:25

Vanochtend aan het werk geweest met onze ceskey fousek Jet. Wat mooie plaatjes kunnen schieten.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding
Afbeelding

Louise74

Re: Onze Jet op de foto!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:29

Wat een knappe dame, heeft een hele zachte blik in haar ogen. Is niet een ras wat veel voorkomt in Nederland? Wij hebben zelf 2 bejaarde vizsla's. Vermoed dat het karakter aardig overeen komt.

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 12:32

zijn er rond de 250 van in nederland. Onze Jet komt ook echt uit tsjechie en is nu in de leeftijd van 9 maanden. Wij hopen een keer een nestje met haar te kunnen fokken. Ben niet bekend met het ras vizsla's maar vind het wel mooie honden om te zien. Bedankt voor je reactie, leuk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:47

BB -> BB-ITP

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:48

Wat een knappert! Wij hebben er hier 2 in het dorp lopen, maar die zijn wat grijziger. Tenzij ze net geplukt zijn, dan hebben ze weer een diepere kleur. Vind het mooie honden om te zien!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:43

Mooi hond hoor!
Ik heb dit ras nog niet eerder gezien. Kun jij mij vertellen wat nou de verschillen zijn tussen een cesky fousek en een duitste staande draadhaar-stekhaar?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:47

He wat leuk, een Cesky Fousek! Die zie je niet veel zeg :) Volgens mij zijn dat nog "echte" jachthonden of niet? Mooie dame hoor :D

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:46

De Cesky Fousek is een middelgrote ruwharige continentale staande jachthond met aangeboren eigenschappen voor veld-, bos-, en waterwerk. Hierdoor kan de hond veelzijdig in de jacht gebruikt worden. Kortom: een allrounder die zowel vóór als ná het schot werkt.
De Fousek is heel gehecht aan zijn baas en zeer aanhankelijk ten opzichte van zijn familie. Het is een edele hond met een zachte en vriendelijke expressie, maar zijn algehele verschijning verraadt souplesse en daadkracht.
Daar is hij al decennia lang één van de meest gebruikte staande jachthonden. De jagers stellen vooral zijn veelzijdigheid en goede hanteerbaarheid op prijs.
Eenmaal thuis bij zijn baas komt zijn rustige aard naar voren, en van een gepassioneerde jager met veel ‘will to please’ verandert de Fousek dan in een rustige hond die zich gemakkelijk voegt naar de regels van het gezin. De Fousek zal bij onraad wel blaffen maar is niet echt waaks. Bezoekers worden in alle vriendelijkheid ontvangen.

Kortom in verschijning niet anders als de draadhaar, maar ik karakter vele malen zachter en een zeer rustige hond.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:53

Echt vergelijkbaar met de vizsla qua karakter. De vraag bij de vizsla is altijd: jachthond of schoothond?
Geniet van je mooie dame!

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 09:54

Dat kan je bij deze honden ook zeker stellen.!! En genieten doen we zeker!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:56

Prachtig! Ik ben wel een ruwhaar-fan dus de Cesky Fousek kan mij zeker ook bekoren, hoewel ik meer van de herders dan van de jachthonden ben.
Een kennis van me fokt dit ras.

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 10:40

Oke heb je toevallig een naam van die kennis? Ben benieuwd!