Snoetje voor het eerst bij de kippen in!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_Elisa

Snoetje voor het eerst bij de kippen in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:43

Anderhalve maand geleden zijn wij verhuist en kregen we de 8 kippen + haan, die al in de tuin gevestigd waren, erbij.
Het was het idee om ons konijntje dan erbij in te doen, alleen kwam het er telkens niet van.
Vandaag hebben we een stap in de richting gezet en mocht meneer een dagje in z'n rennetje meedraaien in het veldje.
In het begin vonden de kipjes het wel interessant, maar later zaten ze een weitje verder niet meer op hem te letten.
Toen heb ik maar een paar foto'tjes van hem gemaakt.
Aanschouw ze, zelf vind ik ze heel leuk <3

Ons konijntje heet Snoetje, hij is nu ongeveer één jaar en 9 maanden oud en we hebben hem nu anderhalf jaar.
Oja, ik had nog twee vraagjes bij: Heeft zijn kleur en speciale naam? En wat voor een ras denken jullie dat het kan zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
^"NEEEEE, ga nog niet wèhèg!" Dacht hij hier :')

En dan nog een paar van de kipjes
Afbeelding
Afbeelding

De kwaliteit van de foto's is nogal achteruit gegaan,
maar ik hoop dat jullie ze alsnog gelukt vinden! :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:48

Snoetje heeft wel megawangen zeg :D

Geen idee voor wat de kleur betreft maar leuk konijn in ieder geval.
En konijn met kipjes gaat prima, onze kippen buurten ook regelmatig bij de nijnen in de ren.

Leuk hoor.

Trouwens, mooie vijver heb je (mijn ganzen zijn acuut jaloers ;) )

Hilde_Elisa

Re: Snoetje voor het eerst bij de kippen in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:59

haha, dankje! De vijver dient als waterbak, hij kan nooit dichtvriezen doordat hij in contact staat met de beek achter ons huis, dus hebben ze altijd water! Daarom zitten er ook karpers in!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:17

Dat is helemaal goud! Ik sta hier de vijver open te hakken als het gevroren heeft ;(
Mijn ganzenkinders willen toch graag hun dagelijkse duik kunnen nemen en dat gun ik ze ook.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:40

Wat een leuk konijn! Hij heeft wel een aparte kleur, zou er geen naam bij kunnen bedenken. Zijn vacht heeft wel wat weg van een japanner kleurtje maar zie er ook ekster en misschien wel wat zilvervos tekening in terug. Waarschijnlijk heb je gewoon een leuk mengelmoesje :) Kijk wel goed uit met de kippen samen hoor, ben zelf niet zo'n fan van de combinatie kip/konijn kan ook erg fout gaan. Is het geen optie om hem samen met een soortgenootje een eigen stukje te geven?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:45

Linea schreef:
Wat een leuk konijn! Hij heeft wel een aparte kleur, zou er geen naam bij kunnen bedenken. Zijn vacht heeft wel wat weg van een japanner kleurtje maar zie er ook ekster en misschien wel wat zilvervos tekening in terug. Waarschijnlijk heb je gewoon een leuk mengelmoesje :) Kijk wel goed uit met de kippen samen hoor, ben zelf niet zo'n fan van de combinatie kip/konijn kan ook erg fout gaan. Is het geen optie om hem samen met een soortgenootje een eigen stukje te geven?

Precies wat ik wou typen :j

Wat een speciaal kleurtje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 05:15

Wat zielig voor je konijn. Kippen en konijnen spreken elkaars taal niet en begrijpen elkaar dus niet. Kans dat de kippen je konijn (ernstig) verwonden is dan ook zeer groot.
Daarnaast zijn konijnen groepsdieren en zit jouw konijn alleen. ..

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:44

net een kruising met een zilverkonijn en een Japanner lijkt mij, en misschien nog wat meer! Leuk konijn :)
Mijn combinatie kip/konijn is vreselijk misgelopen (was een krielkipje die al oud was en werd aangevallen door andere kippen, besloten we deze bij konijnlief te steken. Ging een jaar goed, tot ze plots doodlag...). Ik doe het nooit meer. Ook kan je een probleem hebben als je konijn liever kippengraantjes eet en omgekeerd ;)
En let op dat je konijn niet graaft onder de tralies door :p

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:46

Sneu voor je konijn dat ze alleen zit.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:59

Linea schreef: